Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@01:27:07 GMT

قم در مبارزه با کرونا موفق بوده است

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۱۰۲۶۸

قم در مبارزه با کرونا موفق بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی ابرازه پنجشنبه شب در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با اشاره به گذشت ده هفته از آغاز طرح شهید سلیمانی بیان کرد: بنده به عنوان ناظر اجرایی این طرح در قم، سمنان، شاهرود و سبزوار اذعان می کنم که استان قم عملکرد بسیار خوب و مثبتی در مبارزه با کرونا و اجرای طرح محله محور شهید سلیمانی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در عین حال در برخی دانشگاه های علوم پزشکی کشور، سخن از موفقیت قم و دانشگاه علوم پزشکی این استان در مهار کرونا مطرح است که البته یکی از دلایل مهم آن، همدلی مسؤولان استان و مردم عنوان می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی قم در عین حال اذعان کرد: همه بدانند که نام قم در نشست های اخیر ستاد ملی مبارزه با کرونا به عنوان یک استان موفق و دارای نمره خوب در مبارزه با این بیماری مطرح بوده و شاید حاشیه ایجاد شده برای قم در روزهای اخیر، سایه ای بر ذکر مکرر نام قم در ستاد ملی به عنوان استانی با عملکرد خوب در مدیریت کرونا انداخت.

ابرازه همچنین از دانشگاه علوم پزشکی قم خواست در ارائه گزارش های مربوط به کرونا به روستاهای استان نیز توجه شود.

ناظر اجرایی طرح محله محور شهید سلیمانی در قم سپس به ضرورت حفظ دستاورد قم در زمینه مبارزه با کرونا توجه داد و تأکید کرد: استان سمنان به عنوان یکی از استان های همجوار قم در زمینه ابتلا به کرونا وضعیت مطلوبی ندارد و از این رو باید در زمینه ترددهای احتمالی بین قم و برخی استان های همجوار، ملاحظات و مراقبت های لازم صورت گیرد.

ابرازه با اشاره به اهمیت قرنطینه جدی غیرخانگی برای مبتلایان به کرونا، به مدیران استان قم پیشنهاد داد تا هتلی مجلّل برای این امر در نظر گرفته شود تا افرادی که نمی توانند قرنطینه خانگی مناسبی داشته باشند، به حضور در این هتل و استفاده از امکانات تشویق شوند.

وی در ادامه بر تداوم هر چه جدی تر طرح محله محور شهید سلیمانی در سراسر کشور تصریح و بیان کرد: هدف مهم طرح شهید سلیمانی، تلاش جدی برای عدم انتشار ویروس بر اساس رهگیری افراد بیمار و اطرافیان آنان است.

ناظر اجرایی طرح محله محور شهید سلیمانی در قم در پایان بر نظارت جدی تر در رعایت شیوه نامه های بهداشتی در منطقه پردیسان قم تأکید کرد و گفت: این منطقه نسبت به دیگر مناطق قم، وضعیت مطلوبی از نظر آمار ابتلا به کرونا ندارد که از این رو، نظارت دقیق تر را می طلبد.

انتهای پیام/2258

منبع: فارس

کلیدواژه: استان قم موفقیت قم مبارزه با کرونا توجه به روستاها منطقه پردیسان طرح محله محور شهید سلیمانی مبارزه با کرونا علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۰۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، نتایج یک پژوهش‌ جدید در بریتانیا نشان می‌دهد که ۲ میلیون نفر در سراسر این کشور همچنان از علایم کووید طولانی رنج می‌برند که ۳۸۱ هزار نفر از این افراد، فعالیت‌های روزانه خود را محدود کرده‌اند.

اداره ملی آمار بریتانیا اعلام کرد که ۳.۳ درصد از افرادی که داده‌هایشان در این پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته است، بین ۶ فوریه تا ۷ مارس اعلام کردند که پس از ۴ هفته همچنان دارای علایم کووید هستند.

نتایج این پژوهش که روز پنج‌شنبه ۲۵ آوریل منتشر شده، نشان می‌دهد که ۰.۴ درصد به تعداد افرادی که در ماه مارس ۲۰۲۳ از علایم کووید طولانی رنج می‌بردند افزوده شده است.

کووید طولانی یکی از عوامل افزایش جمعیت غیرفعال در بریتانیا بوده که از زمان همه‌گیری کرونا حدود ۷۰۰ هزار نفر به آن افزوده شده است.

داده‌های این پژوهش نشان می‌دهد ۹.۱ درصد افرادی که بیکار بودند یا به دنبال شغل هم نمی‌گشتند، علائم کووید طولانی را گزارش کرده‌اند که تقریباً سه برابر نرخ آن نسبت به کل جمعیت بریتانیا است.

بر اساس نتایج این پژوهش، پنج درصد از افرادی که در گروه سنی ۴۵ تا ۵۴ سال به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، از علایم کووید طولانی رنج برده‌اند که بیشترین رقم در بین گروه‌های سنی است.

این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که نرخ زنانی که علایم بیماری کرونا را گزارش کرده‌اند ۲۰ درصد بیشتر از مردان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قهرمانی زودهنگام و بدون باخت مس/ دربی نقش‌جهان به نام گیتی‌پسند
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • فرازبام به دنبال بقا/ دربی اصفهان در نقش‌جهان
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • «آسمان غرب»؛ فیلمی که در به تصویرکشیدن شهید شیرودی موفق نبود
  • «آسمان غرب»؛ فیلمی که در به تصویرکشیدن شیرودی موفق نبود
  • آسمان غرب موفق نبود/ شیرودی: درجه تشویقی‌ام را پس بگیرید