Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران گفت: شهروندانی که حتی یک بار به این مراکز مراجعه کرده باشند، به خوبی آگاهی دارند که هر مشتری می‌تواند به هر تعداد و مقدار از هر نوع محصول که بخواهد، در غرفه‌های میادین سوا کرده و محصولات دستچین شده را طبق نرخنامه مصوب سازمان خریداری نماید. سید سعید راد مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران درباره اینکه تأسیس و ایجاد میادین میوه و تره بار با چه هدفی انجام گرفته به میزان گفت: سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار، مولود انقلاب شکوهمند اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان، بر اساس مصوبه شورای انقلاب در بهمن ماه سال ۱۳۵۸، زیر نظر شهرداری تهران تشکیل شد. هدف از شکل‌گیری این سازمان، توزیع میوه و تره بار، فرآورده‌های کشاورزی و سایر ارزاق و مایحتاج مورد استفاده عموم مردم و همچنین، کوتاه کردن دست واسطه‌ها از طریق ایجاد ارتباط مستقیم بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان بود.
وی در خصوص اینکه روند مناسب‌سازی میادین میوه و تره بار در چه مرحله‌ای قرار دارد گفت: تحقق شعار تهران، شهری برای همه، نیازمند ارتقای کیفی خدمات‌رسانی به شهروندان و ایجاد بستر‌های مناسب است که به این منظور، ۵۰ بازار میوه و تره بار در همین دوره، مورد بازسازی، بهسازی و نوسازی قرار گرفتند تا مطابق نیاز‌های شهروندان و منطبق بر استاندارد‌های روز به فعالیت خود ادامه داده و خدمات خود را در جهت آرامش و رفاه بیشتر شهروندان ارتقاء دهند.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری در پاسخ به اینکه چه اقداماتی برای توسعه میادین میوه و تره بار در دست انجام است و تا به حال چه اقداماتی صورت گرفته گفت: استقبال روزافزون شهروندان از میادین و بازار‌های موجود میوه و تره بار، ضرورت احداث میدان‌ها و بازار‌های جدید را در مناطق مختلف شهر تهران، بیش از پیش نمایان کرد. از این رو، ضرباهنگ توسعه این مراکز در دوره جدید مدیریت شهری سرعت گرفت و ۵۴ بازار تازه میوه و تره بار در محله‌های پرجمعیت و فاقد بازار در دوره اخیر مدیریت شهری ساخته شد.
راد درباره اینکه توزیع محصولات در میادین میوه و تره بار تابع چه شرایطی است گفت: میادین میوه و تره بار همچون همه بازار‌های دیگر تابع قاعده عرضه و تقاضاست، با این قید که فعالیت میادین میوه و تره بار و نظارت سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران بر عملکرد آنها، در کنترل و تعادل بازار مؤثر بوده و از طریق اثرگذاری بر قیمت فرآورده‌های کشاورزی و محصولات غذایی، شرایطی را فراهم آورده تا شهروندان بتوانند با آرامش خیال و اطمینان خاطر، ارزاق و مایحتاج روزانه و هفتگی مورد نیاز خود را با «کیفیت مطلوب» و «قیمت مناسب» از میادین تهیه نمایند.   بیشتر بخوانید: آیا تعداد مشتریان میادین میوه و تره بار کاهش یافته است؟
وی درمورد اینکه محصولات استان‌های دیگر چه حجمی از محصولات عرضه شده در میادین میوه و تره بار را به خود اختصاص داده گفت: تهران با توجه به جمعیت بالا و گستردگی فراوانی که دارد، مهم‌ترین مرکز تقاضای فرآورده‌های کشاورزی و محصولات غذایی کشور است. عمده محصولاتی که در میادین میوه و تره بار عرضه می‌شوند، از سایر استان‌های کشور تأمین می‌شود. البته متناسب با فصول مختلف سال و محصولات هر فصل، مناطقی که محصولات مورد نیاز میادین میوه و تره بار از آن‌ها تأمین می‌شود، متفاوت است.
راد در واکنش به اینکه آیا مزیت محصولات میادین میوه و تره بار نسبت به دیگر فروشگاه‌ها و مغازه‌ها صرفاً به مسئله قیمت مناسب‌تر محدود می‌شود اظهار کرد: خیر، چنانکه پیشتر نیز اشاره شد، محصولاتی که در میادین میوه و تره بار عرضه می‌شوند، علاوه بر قیمت مناسب از «کیفیت مطلوب» نیز برخوردارند، اما باید توجه داشته باشیم، منظور از «کیفیت مطلوب» عرضه محصولات لوکس و به اصطلاح لاکچری نیست، زیرا عرضه چنین محصولاتی باعث افزایش فاحش قیمت‌ها خواهد شد که این امر با هدف و رسالت ذاتی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران در حمایت از طبقه متوسط و اقشار کم‌برخوردار، منافات دارد.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری درمورد گلایه بعضی از شهروندان درباره اینکه محصولات میادین میوه و تره بار را فقط در صورت خرید عمده می‌توان به قیمت نازل خریداری کرد گفت: این نقد اصلاً به میادین میوه و تره بار وارد نیست و شهروندانی که حتی یک بار به این مراکز مراجعه کرده باشند، به خوبی آگاهی دارند که هر مشتری می‌تواند به هر تعداد و مقدار از هر نوع محصول که بخواهد، در غرفه‌های میادین سوا کرده و محصولات دستچین شده را طبق نرخنامه مصوب سازمان خریداری نماید.
وی افزود: اصولاً تمامی غرفه‌داران مکلف به عرضه محصولات طبق نرخنامه‌های مصوب هستند و علاوه بر اینکه این نرخ‌ها از طریق رسانه‌های جمعی، اطلاع‌رسانی می‌شوند و در سایت این سازمان در دسترس عموم شهروندان قرار دارند، مدیران میادین میوه و تره بار نیز بر رعایت دقیق آنها، نظارت مستقیم و مستمر دارند. با وجود عدم امکان تخلف در میادین با توجه به سازوکار‌های نظارتی، از شهروندان درخواست می‌کنیم هرگونه تخلف احتمالی را به سامانه نظارت همگانی سازمان بازرسی شهرداری تهران با شماره تماس ۱۸۸۸ در میان بگذارند.   انتهای پیام/ برچسب ها: سید سعید راد سازمان مدیریت میادین

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سازمان مدیریت میادین مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران میادین میوه و تره بار میوه و تره بار طبق نرخنامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۰۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین گوشت گرم در استان یزد

شفیعی سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان یزد با اشاره به برنامه ریزی برای تامین گوشت در استان یزد، گفت: گوشت گرم و منجمد وارداتی امسال طی دو مرحله در استان توزبع شده است و در همین هفته هم گوشت گرم وارداتی وارد استان می‌شود.

وی ادامه داد: گوشت منجمد گوسفندی هم به میزان ۲۰ تن در این مرحله در شهرستان‌ها در حال توزیع است. 

شفیعی گفت: برنامه‌های مختلفی در سازمان جهاد کشاورزی برای ساماندهی بازار گوشت در برنامه داریم و افزایش ظرفیت دامی استان، راه اندازی واحد‌های راکد و نیمه فعال و افزایش ظرفیت مراتع از جمله این برنامه‌ها است. 

وی ادامه داد:قیمت مصوب گوشت گرم گوسفندی هر کیلو ۵۸۰ هزار تومان است و فروش بیشتر از این قیمت تخلف محسوب می‌شود.
سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان یزد، ادامه داد:با هر گونه تخلف و گران فروشی برخورد و پرونده متخلفان به تعزیرات حکومتی ارجاع داده می‌شود.

البته بررسی میدانی خبرنگار خبرگزاری صداوسیما حاکی از این است که قیمت مصوب گوشت گرم گوسفندی در بازار رعایت نمی‌شود و این امر موجب گلایه مندی مردم شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تامین گوشت گرم در استان یزد
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • سازمان برنامه مکلف به نظارت برنحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • قیمت انواع میوه یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار اعلام شد
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیربرگی در میادین میوه و تره‌بار
  • افزایش قیمت میوه و صیفی‌جات مربوط به نرخ بارفروشان است
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای میوه و تره بار