Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا هاشمیان گفت: علت مرگ و میر و حال بد بیماران کرونایی دیر مراجعه کردن به بیمارستان است و متاسفانه آموزش دقیقی به افرادی که تست مثبت Pcr دارند ارائه نمی‌شود و افراد در خانه شروع به خوددرمانی می‌کنند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، محمدرضا هاشمیان، پزشک بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در پاسخ به سوالات مردم که می‌گویند علی انصاریان و مهرداد میناوند مبتلا به ویروس جهش یافته بودند، گفت: سکوئنس ویروسی آقای میناوند مانند بسیار دیگری از بیماران اصلا به آزمایشگاه ارسال نشده است اما درمورد آقای انصاریان بنده چند روز گذشته سکوئنس ویروسی ایشان را برای آزمایش کردن به آزمایشگاه ارسال کردم اما نه از جهت اینکه ایشان به ویروس انگلیسی یا جهش یافته مبتلا شده بودند یا خیر فقط به این دلیل که مورد تایید قرار بگیرد چون از لحاظ بالینی برای ما مراجعه کردن جوانان با این شدت بیماری و حال بد، جدید نیست و بارها شاهد آن بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در ماه‌های اخیر جوانان بسیاری به بیمارستان مراجعه کردند که شدت درگیری ریه آنها بالا بود و آنقدر حالشان بد بود که بستری شدند بنابراین موضوع جدیدی برای ما نیست که بخواهیم آن را به آزمایشگاه ارسال کنیم.

هاشمیان طی توصیه ای به مردم گفت: علت مرگ و میر و حال بد این بیماران دیر مراجعه کردن به بیمارستان است و متاسفانه وزارت بهداشت و درمان آموزش دقیقی به افرادی که تست مثبت Pcr دارند ارائه نمی‌دهد و این هشدار را به آنها نمی‌دهد بعد از مبتلا شدن تا چه اندازه ریه آنها ممکن است درگیر ویروس شود؛ نمونه این موضوع همین دو بزرگوار ( علی انصاریان و مهرداد میناوند) هستند که با خیال راحت به این امید که دیگران در خانه خوب می‌شوند و آنها نیز ورزشکار هستند و ریه‌های خوبی دارند در منزل خوددرمانی کردند و روز به روز شدت درگیری آنها بالاتر رفت به گونه‌ای که وقتی آقای انصاریان به بیمارستان مراجعه کردند ریه ایشان 80 درصد به بالا درگیر شده بود که بنده با اجازه خانواده‌اش عکس ریه او را منتشر کردم تا شدت درگیری را مردم ببینند.

این پزشک متخصص درمورد تفکرعمومی که می‌گویند «هرکسی بیمارستان می‌رود فوت می‌کند» ادامه داد: متاسفانه ترس از بیمارستان و تبلیغات علیه داروها باعث شده اعتماد مردم نسبت به بیمارستان‌ها از بین برود و درصورت بروز علائم بیماری در خانه مانده و خوددرمانی کنند که همین موضوع باعث می‌شود بیماری بیشتر نفوذ پیدا کند و فرد را بیشتر درگیر کند.

هاشمیان در انتقاد از وزارت بهداشت و درمان گفت: تمام این هجمه‌ها به کنار، توصیه‌های وزارت بهداشت به مردم مبنی براینکه تا حدالامکان در خانه بمانید و بیمارستان نروید هم به کنار که تمام این عوامل و توصیه‌های غلط باعث شده مردم به ویژه جوانان با حال بد و شدت درگیری بالا به بیمارستان بروند و از دست ما پزشکان هم کاری برنیاد و داروها دیگر تاثیر خود را نگذارند.

او افزود: واقعا این هجمه‌ها و صحبت‌ها که بیمارستان افراد را می‌کُشد درست نیست هرچند فوت این دوبزرگوار شوک روحی فراوانی به همه ما وارد کرد اما توصیه من این است که در هر زمینه‌ای به ویژه در موضوع کرونا افراد بعد از مشاهده علائم سریعا به پزشک مراجعه کنند تا تحت درمان قرار بگیرند و حتما از خوددرمانی پرهیز جدی کنند.

هاشمیان در پایان این گفتگو به روند درمان این دوفوتبالیست اشاره کرد و گفت: هم آقای میناوند هم آقای انصاریان رمدسیویر تزریق کردند اما چون دیر شده بود تاثیری نگذاشت البته هرچند داروهای بیشتری مورد استفاده قرار گرفت اما به دلیل دیر مراجعه کردن متاسفانه موثر واقع نشدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: علی انصاریان مهرداد میناوند دکتر هاشمیان آزمایشگاه ارسال مراجعه کردن شدت درگیری حال بد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۰۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟

به گزارش همشهری آنلاین، جهان پس از پشت سر گذاشتن چهارمین سال همه‌گیری جهانی کروناویروس جدید عامل بیماری کووید اکنون با شیوع بی‌سابقه سویه جدید H۵N۱ آنفلوانزای پرندگان در میان گاوهای شیری در آمریکا روبرو شده که یادآور آسیب‌پذیری انسان‌ها در برابر تهدیدات ویروسی جدید است.

جرمی فارار، دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت (WHO) هفته گذشته گفت که خطر سرایت این سویه جدید به انسان «نگرانی بزرگی» است. آنفلوانزای پرندگان به ندرت انسان را مبتلا می کند اما میزان کشندگی بالایی دارد. بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، میزان مرگ و میر ناشی از آنفلوانزای پرندگان در میان انسان‌ها از سال ۲۰۰۳ به ۵۲ درصد رسیده است.

علت نگرانی دانشمدان چیست؟

این واقعیت که ویروس آنفلوانزای پرندگان در حیوانات پستانداری مانند گاو پیدا شده است، نشان می دهد که این ویروس جهش یافته است و این وضعیت آن را یک قدم به آلوده کردن انسان نزدیکتر می کند.

ویروس آنفلوانزای پرندگان یا آنفلوانزای مرغی چند دهه است که به عنوان عامل حتمالی ایجاد همه‌گیری جهانی یا عالمگیری آینده مطرح بوده است، اما همانطور که از نام آن پیداست، تا به حال عمدتاً پرندگان را تحت تأثیر قرار داده است.

پل دیگارد، استاد ویروس شناسی و متخصص آنفلوانزا در دانشگاه ادینبورگ در اسکاتلند می‌گوید: «این اخبار تائیدکننده توانایی ویروس آنفلوانزا برای غافلگیر کردن ما است. ما از لحاظ تاریخی احتمال ابتلای گاوها به آنفلوانزای نوع A را بسیار پایین می‌شمردیم. وضعیت کنونی ارزیابی تهدید را تا حدی بالا می‌برد. (ویروس H۵N۱ آنفلوانزای پرندگان یک ویروس آنفلوانزای نوع A است).

شیوع سویه جدید چقدر گسترده است؟

جیمز وود، رئیس بخش دامپزشکی در دانشگاه کمبریج گفت: «من معتقدم که شیوع عفونت بسیار بیشتر از تعداد دامپروری‌های گزارش شده خواهد بود.»

وود توضیح داد که تشخیص RNA ویروسی در شیر نشان می‌دهد که این بیماری بسیار گسترده‌تر از آنچه قبلا تصور می‌شد است.

نتایج بررسی که پنجشنبه گذشته در آمریکا منتشر شد، نشان داد که از هر پنج نمونه شیر خرده فروشی یک نمونه حاوی قطعات ویروسی است.

آیا نوشیدن این شیر بی خطر است؟

شناسایی ذرات ویروسی در شیرهای خواروبارفروشی‌ها به این معنی نیست که نوشیدن آن خطرناک است. پاستوریزه کردن شیر ویروس آنفلونزا را از بین می‌برد و مقامات بهداشتی می‌گویند هیچ مدرکی مبنی بر اینکه ذرات RNA شناسایی شده در شیر قادر به آلوده کردن کسی باشد، وجود ندارد.

سازمان‌های دولتی بهداشتی در آمریکا می‌گویند شیر عرضه شده در فروشگاه‌ها در این کشور بی‌خطر است

این سازمان‌ها همچنین می‌گویند پاستوریزاسیون «احتمالا» ویروس آنفلوانزای پرندگان را در شیر غیرفعال می کند، آنها در عین حال اذعان می‌کنند که «قبلاً هیچ مطالعه ای در مورد اثرات پاستوریزاسیون بر روی ویروس‌های آنفلوانزای فوق حاد ماکیان (مانند H۵N۱) در شیر گاو انجام نشده است.»

خطر سویه جدید برای انسان چیست؟

تا کنون، خطر برای انسان‌ها محدود بوده است، اما چیزهای زیادی در مورد این سویه نمی دانیم، زیرا بسیار جدید است.

حداقل یک مورد ابتلای انسانی به این سویه جدید ویروسی در آمریکا گزارش شده است، اما هیچ مدرکی مبنی بر انتقال انسان به انسان این ویروس که شاخص اصلی تهدید همه‌گیری جهانی است، وجود ندارد.

کارشناسان می‌گویند هیچ شاهدی وجود ندارد که این ویروس جدید از آمریکای شمالی به سایر کشورهای جهان رسیده باشد.

آیا واکسن آنفلوانزای پرندگان داریم؟

واکسن‌هایی وجود دارند که می‌توانند علیه ویروس‌های آنفلوانزای پرندگان موثر باشند، اما هنوز مشخص نیست که تاثیربخشی آنها در مقابل یک سویه خاص از این ویروس‌ها چقدر است و شرکت‌ها با چه سرعتی می‌توانند تولید آنها را افزایش دهند.

یک شرکت سازنده واکسن آنفلوانزای پرندگان می‌گوید واکسنش احتمالا می‌تواند در انسان‌ها در برابر این سویه جدید به عنوان عامل یک بیماری مشترک میان انسان و حیوان محافظت ایجاد کند.

سازمان دارویی اروپا نیز یک واکسن آنفلوانزای پاندمیک ساخت شرکت آسترازنکا را با استفاده از سویه H۵N۱ تایید کرده است.

کد خبر 847941 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها خبر مهم بیماری - آنفلوآنزا بیماری - آنفلوآنزای مرغی

دیگر خبرها

  • مراجعه روزانه ۴۰۰ بیمار چشمی به بیمارستان امام (ره) اهواز
  • راه اندازی مجموعه آزمایشگاه های تحقیقاتی و پژوهشی در استان ها
  • تصاویر دیده نشده از زنده یاد علی انصاریان در پشت صحنه یک فیلم
  • مردم کردستان برای حل اختلاف به صلح‌یاران مراجعه می‌کنند
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ خوزستانی به بیمارستان‌ ها در پی گرد و غبار امروز
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • ۵ درصد جرایم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود/ دو علت بروز خطا
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه