Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیر بیمارستان امام رضا(ع) بجنورد در پاسخ به مخروبه و نیمه تعطیل دانستن این بیمارستان از سوی مدیرکل میراث فرهنگی استان خراسان شمالی٬ گفت: سالانه بیش از ۳۰۰ هزار نفر در بیمارستان امام رضا(ع) بجنورد خدمات درمانی می‌گیرند. - اخبار استانها -

دکتر علی نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در    بجنورد    با اشاره به حواشی پیش‌آمده راجع به جابجایی و یا تعطیلی مرکز آموزشی درمانی امام رضا(ع) اظهار داشت: این مرکز درمانی با دو بخش بستری بیماران اعصاب و روان و بخش‌هایی نظیر اورژانس٬ آزمایشگاه دولتی٬ مرکز تخصصی بیماران خاص٬ دندانپزشکی بیماران خاص٬ کلینیک ویژه٬ رادیولوژی٬ سونوگرافی و داروخانه٬ یکی از بیمارستان‌های مرجع استان خراسان شمالی است که جابجایی و یا تعطیلی آن٬ هزینه‌های میلیاردی را به سیستم درمانی استان خراسان شمالی تحمیل خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بخش اعصاب و روان بیمارستان که در یک محیط کاملا پیشرفته و مجهز احداث شده٬ بیش از 80 بیمار با وضعیت حاد بستری هستند و خدمات درمانی و کلینیکی بسیار پیشرفته‌ای زیر نظر روانپزشکان و اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی داده می‌شود.

رئیس بیمارستان امام رضا(ع) ادامه داد: در آزمایشگاه دولتی بیمارستان با فرانشیز دولتی٬ بیماران سرپایی که با نسخه پزشک از بیرون مراجعه می‌کنند فقط حدود 10 درصد از هزینه را پرداخت می‌کنند و در این آزمایشگاه روزانه بیش از 70 مراجعه کننده سرپایی از مناطق حاشیه‌ای و کم برخوردار بجنورد حضور دارند.

نعمتی به آمار مراجعان اورژانش بیمارستان نیز اشاره داشت و گفت: روزانه بیش از 200 بیمار با انواع و اقسام بیماری‌ها به اورژانش بیمارستان امام رضا(ع) مراجعه می‌کنند که در قسمت تریاژ و احیای بیماران بدحال قلبی و خودکشی٬ با توجه به اینکه بیمارستان امام رضا(ع) نزدیک‌ترین مرکز درمانی در بجنورد است٬ آمار بسیار بالا و موفقی داریم.

وی افزود: روزانه حدود 5 بیمار نارسایی و سکته قلبی به بیمارستان امام رضا(ع) هدایت می‌شوند که عملیات احیاء با موفقیت روی آن‌ها انجام شده و بیش از 95 درصد بیماران خودکشی نیز در بیمارستان احیاء می‌شوند.

رئیس بیمارستان امام رضا(ع) بیشتر مراجعان این مرکز درمانی را از مردم حاشیه شهر و مناطق کم برخوردار بجنورد دانست و گفت: سالانه بیش از 300 هزار نفر به بخش‌های مختلف بیمارستان مراجعه می‌کنند و حدود یک سوم این افراد نیز در بخش‌های مختلف بیمارستان بستری می‌شوند. هم‌چنین آزمایشگاه مرکزی تست کرونای شهرستان‌های استان خراسان شمالی در این بیمارستان قرار دارد که در ایام پیک کرونا روزانه تا 600 و 700 مورد نمونه در این آزمایشگاه مورد بررسی قرار می‌گرفت.

وزارت بهداشت اجازه تحلیه بیمارستان امام رضا(ع) بجنورد را صادر نمی‌کندچرا عده‌ای در پی «تغییر کاربری» زمین جایگزین بیمارستان امام رضا(ع) بجنورد هستند؟کلاف سر درگم بیمارستان امام رضا(ع)؛ آیا مسئولان به فکر «کمبودهای درمانی» شمال شهر بجنورد هستند؟

نعمتی گفت: جابجایی مرکز رادیولوژی بیمارستان با توجه به تجهیزات به کار رفته در این مکان که از نوع سرب ضد اشعه است٬ حدود 200 میلیون تومان برای سیستم درمانی استان هزینه دارد و در این وضعیت فعلی اقتصادی واقعا چه صرفه‌ای دارد که بیمارستان از این مکان جابجا شود؟ هم‌چنین در کلینیک ویژه بیمارستان روزانه بین 100 تا 300 مریض مراجعه دارند و از خدمات مختلف پزشکی و تخصصی استفاده می‌کنند. در صورت جابجایی بیمارستان این خدمات از بیماران مناطق محروم شهر گرفته خواهد شد.

به گزارش تسنیم٬ طرح احیای عمارت مفخم که در محدوده بیمارستان امام رضا(ع) بجنورد واقع شده و بنایی وقفی برای امور درمانی است٬ مدتهاست به موضوع حاشیه‌ای نظام سلامت استان تبدیل شده و برخی از مدیران استان تلاش دارند با تعطیل نشان دادن این مجموعه درمانی٬ دستور تخلیه آن را از وزارت بهداشت بگیرند. البته تا کنون وزارت بهداشت با این موضوع مخالفت کرده است.

انتهای پیام/311/ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیمارستان امام رضا ع استان خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۰۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن

سعید کریمی٬ معاون درمان وزارت بهداشت گفت: یک سری از بیمارستان ها در سطح تهران اقدام به جمع آوری نماهای کامپوزیت خود کرده اند و در این خصوص اخطارهای جدی به مراکز درمانی داده شده است. 

او بیان کرد: یک ساختمان بیمارستان حضرت رسول تخریب شده است و به نظر می رسد ساختمان دیگر هم به دلیل ناایمن بودن تخریب شود. بیمارستان جایگزین برای مرکز درمانی حضرت رسول در نظر گرفته شده است. 

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: مراکز درمانی نیازمند به بازسازی ، با مقاوم سازی بیمارستان می توانند به قعالیت خودشان ادامه دهند. صدور پروانه های ۱۰۰ بیمارستان که پروانه خود را تمدید نکرده بودند٬ با سرعت و طبق قوانین در حال انجام است.

کریمی تاکید کرد: طبق قانون بیمه ها باید ظرف مدت دو هفته ۶۰ درصد از معوقات  خود را پرداخت و در عرض سه ماه باید به طور کامل تسویه کنند.

وی اضافه کرد: بیمارستان گاندی پرونده قضائی داشته؛ اما در زمینه پرونده فعالیتش در سامانه صدور پروانه بعد از ایمن سازی ساختمان درخواست فعالیت دوباره خود را به ثبت رسانده است.

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: بررسی ها نشان می دهند که ۹ بیمارستان کلاس بی تشخیص داده شده اند که مراکز درمانی که قابلیت بازسازی دارند، با تخصیص بودجه لازم این کار برایشان انجام می شود و در غیر این صورت ساختمان بیمارستان جایگزین برای آن ها در نظر گرفته می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • هلال احمر در قرن جدید؛ از مرکز ملی مدیریت و رصد حوادث تا ۲.۸ میلیون عضو جدید
  • رایگان شدن هزینه‌های درمانی کودکان زیر ۷ سال
  • مصدومیت ۱۰ نفر در واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس در آستانه اشرفیه
  • سمنان در زمره استان‌های کم تورم کشور است
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی سمنان
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن
  • حیات دوباره ۵ بیمار با اهدای اعضای جوان مرگ مغزی در مشهد
  • بدهی میلیاردی تامین اجتماعی به مراکز درمانی قزوین