Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-27@10:41:11 GMT

روسیه برای عادی سازی روابط با آمریکا اعلام آمادگی کرد

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۱۰۶۶۶

به گزارش مهر به نقل از روزنامه جروزالم پست، وزارت خارجه روسیه روز پنج شنبه با صدور یک بیانیه اعلام کرد که «سرگئی لاوروف» در گفتگویی تلفنی با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود گفت که روسیه آماده عادی سازی روابط دوجانبه با ایالات متحده است.

وزیر خارجه روسیه با صحبت پیرامون قضیه دستگیری «آلکسی ناوالنی» منتقد روس گفت که «رعایت» قانون و نظام قضایی روسیه امری ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گفتگوی تلفنی، وزیر خارجه ایالات متحده نیز ضمن درخواست آزادی شهروندان آمریکایی بازداشت شده در روسیه پیرامون چین و کنترل تسلیحات هسته ای نیز با همتای روسی خود گفتگو کرد.

در همین ارتباط، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که این دو دیپلمات بلندپایه پیرامون حمله های هکری اخیر به سیستم های شرکت سولار ویندز و همچنین مسمومیت ادعایی ناوالنی منتقد روس با یکدیگر صحبت کردند.

گفتنی است، با روی کار آمدن «جو بایدن» رئیس جمهور جدید آمریکا و انتصاب «آنتونی بلینکن» به سمت وزیر خارجه این کشور انتظار می رود که رویکرد دولت جدید ایالات متحده در قبال روسیه به طور چشمگیری تغییر کرده و از رویکرد دوستانه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا تا حدودی فاصله بگیرد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۰۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن به کمک‌های جدید ایالات متحده آمریکا به اوکراین واکنش نشان داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، آنتونوف امروز چهارشنبه تاکید کرد: ایالات متحده آمریکا طرف جنگ را گرفت، طرف شرارت قرار گرفت و از فاشیسم حمایت کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: واشنگتن مسئولیت خود را بر اساس منشور سازمان ملل در قبال مسئولیت صلح و امنیت نقض کرد.

این دیپلمات روسیه خاطر نشان کرد: ایالات متحده با ارائه کمک های جدید به کی یف، در لبه درگیری مستقیم بین قدرت های هسته ای قرار گرفته است.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا ساعاتی قبل لایحه کمک‌های 95 میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان را امضا کرد و گفت که ارسال این کمک‌ها تا چند ساعت دیگر آغاز می‌شود.

به گفته رئیس جمهور آمریکا، واشنگتن مهمات برای دفاع هوایی، توپخانه، سیستم‌های موشکی و خودروهای زرهی به اوکراین ارسال خواهد کرد.

بایدن لایحه کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی را امضا کرد

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • کرملین: روسیه و چین فشارهای غرب را تحمل می‌کنند
  • ضد حمله آمریکا به توسعه روابط ایران با شرق | فشار بر مالزی
  • هاله غریط استعفا داد + جزئیات
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود
  • استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه
  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای معرفی سه «هکر ایرانی»
  • واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است