Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقام‌های دولت نجات ملی یمن به ادعا‌های رئیس‌جمهور جدید آمریکا درباره اینکه قصد دارد حمایت عملیات‌های تهاجمی در یمن را متوقف کند واکنش نشان داد. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، وزیر امور خارجه دولت نجات یمن از ادعای آمریکا مبنی بر اعلام توقف حمایت‌های این کشور از جنگ عربستان سعودی علیه یمن استقبال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شبکه المسیره به نقل «هشام شرف» پنجشنبه‌شب گزارش داد: «ما در دولت نجات ملی یمن از هرگونه تلاش آمریکایی برای توقف جنگ خصمانه و بی‌ثمر و لغو محاصره این کشور استقبال می‌کنیم».

وزارت خارجه دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا عصر پنج‌شنبه مدعی شد واشنگتن قصد دارد حمایت از عملیات‌های تهاجمی در یمن را متوقف کند.

دقایقی پیش نیز جو بایدن در یک سخنرانی خود با انتقاد از اوضاع انسانی در یمن ادعا کرد که دولت او تلاش دارد جنگ در این کشور را متوقف کنند و از تیم ویژه خود در غرب آسیا خواسته برای حصول آتش‌بس در یمن اقدام کند.

بایدن گفت: «جنگ علیه یمن باید متوقف شود و ما همه حمایت‌های خود از عملیات‌های تهاجمی در آنجا را متوقف می‌کنیم».

ادعای دولت بایدن مبنی بر تلاش برای توقف جنگ در یمن که تا کمتر از دو ماه دیگر وارد هفتمین سال خود خواهد شد، در حالی است که این جنگ با چراغ سبز دولت باراک اوباما که بایدن معاون او بوده، آغاز شد.

دولت سابق آمریکا به ریاست دونالد ترامپ در جنگ شش ساله ائتلاف عربستان سودی علیه یمن حمایت نامحدودی از فروش تسلیحات مدرن گرفته تا ارائه کمک‌های مستشاری و اطلاعاتی به این ائتلاف ارائه کرده است که در نتیجه آن، ۱۶۸۰۲ یمنی جان‌باخته‌اند که ۳۷۵۳ نفر آن‌ها کودک هستند.

همچنین میانگین جمعیت زیر خط فقر به ۸۵ درصد رسیده و به دلیل حمله و محاصره ائتلاف، ۲۰ میلیون یمنی از فقدان امنیت غذایی در رنج هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دولت نجات ملی جنگ یمن بایدن دولت نجات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۰۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر علوم به یورش پلیس آمریکا به دانشجویان

وزیر علوم گفت: وقتی که آزادی در دانشگاه لگد مال می‌شود و حمایت و دفاع از مظلوم جرم تلفی می‌شود، به حرمت دانشگاه و دانشگاهیانمان در ایران عزیز اسلامی می‌بالیم. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری تسنیم، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با انتشار پست‌هایی در خصوص خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا در صفحه مجازی خود اعلام کرد: وجدان بیدار دانشگاهیان دانشگاه‌های جهان در مقابل درندگی، نسل کشی، کشتن غیر نظامیان، بانوان و کودکان در غزه خروشید.

حمایت دانشگاه امیرکبیر از دانشجویان آمریکا در حمایت از غزه

وی همچنین در پست‌های دیگری عنوان کرد: «وقتی که آزادی در دانشگاه لگد مال می‌شود و حمایت و دفاع از مظلوم جرم تلفی می‌شود، به حرمت دانشگاه و دانشگاهیانمان در ایران عزیز اسلامی می‌بالیم. یورش پلیس آمریکا به تجمع دانشجویان این بار در دانشگاه تگزاس، تظاهرکنندگان تنها خواستار توقف نسل کشی در غزه هستند.

بنی آدم اعضای یکدیگرند
که در آفرینش ز یک گوهرند
چو عضوی به درد آورد روزگار
دگر عضو‌ها را نماند قرار

این اعتراضات حکایت از وجدان بیدار دارد، مسئولین آمریکا، به ندای وجدانتان گوش دهید، درندگی، نسل کشی، کشتن غیر نظامیان، بانوان و کودکان دور از شان بشر و بشریت است، یادتان باشد، خیلی زود دیر می‌شود.

امان از وقتی که خدا بخواهد و امان از وقتی که خدا نخواهد، عزت و ذلت دست خداست، خداوند قدرت مطلق است، با خدا در نیفتید، خدا را باور کنید، خداوند با مظلومان است، خون مظلوم تاوان سختی دارد.»

وی همچنین صبح امروز در میان جامعه دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: وقتی جامعه دانشگاهی دنیا در مقابل جنایت‌های اسرائیل بایستند حتما معادله عوض می‌شود و دنیا در مقابل این نسل‌کشی موضع‌گیری خواهد کرد و سازمان‌های بین‌المللی تصمیمات جدی‌تری خواهند گرفت.

وی تأکید کرد: از همه دانشگاه‌های کشور و دنیا می‌خواهم در مقابل نسل‌کشی در غزه، درندگی و کشتن غیرنظامیان زنان و کودکان از خود حساسیت نشان دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رفتار پلیس با دانشجویان آمریکایی ادعای دروغین آزادی بیان در این کشور را نشان داد
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • حمایت از فلسطین؛ خواسته اصلی دانشجویان معترض آمریکایی
  • واکنش وزیر علوم به یورش پلیس آمریکا به دانشجویان
  • خطر اعتراضات دانشجویی آمریکا بیخ گوش بایدن
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • رییس دانشگاه فردوسی مشهد به روسای دانشگاههای آمریکا نامه اعتراضی نوشت
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • اعتراضات دانشجویی؛ واقعیت آمریکا بدون روتوش
  • حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را متوقف کنید/ این رفتار گویای سیاست دوگانه و متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است