Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیجیان همواره در هر عرصه ای با تمام توان وارد میدان شدند و برای خدمت به آحاد مردم حاضر بودند جان خود را هم فدا کنند. این را می توان از به شهادت رسیدن ۹۲ هزار بسیجی در طول تاریخ انقلاب اسلامی و در راه خدمت به مردم در تمامی عرصه ها متوجه شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ بسیج همواره در طول بیش از ۴ دهه از انقلاب اسلامی ایران در تمامی عرصه ها پیش‌قدم بوده و به صورت جهادی هر زمان که نیاز بوده وارد میدان شده و برکات زیادی را با خود به همراه آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقدامات این نیروی مردمی در حوزه های محرومیت زدایی، سازندگی، مقابله با کرونا، مقابله با آثار ناشی از تحریم های اقتصادی و ... ملموس و تحسین برانگیز است.

بسیجیان همواره در هر عرصه ای با تمام توان وارد میدان شدند و برای خدمت به آحاد مردم حاضر بودند جان خود را هم فدا کنند. این را می توان از به شهادت رسیدن ۹۲ هزار بسیجی در طول تاریخ انقلاب اسلامی و در راه خدمت به مردم در تمامی عرصه ها متوجه شد.

از منظر رهبر انقلاب اسلامی، بسیج کلید حل مشکلات کشور است. در همین راستا رهبر معظم انقلاب اسلامی توصیه‌های متعددی به مسئولان برای استفاده از توانمندی‌های بسیج دارند. بسیج به جهت اینکه تعداد زیادی از مردم را در بخش‌های مختلف سازماندهی کرده است، می‌تواند در تحقق توصیه‌های رهبر انقلاب، موفق عمل کند.

به عنوان مثال در حوزه سلامت، گروه‌های تخصصی و فوق تخصصی متعددی هستند که به صورت داوطلبانه و بدون داشتن انگیزه‌های مادی حاضرند در مناطق محروم خدمت کنند؛ حضور داوطلبانه و بدون ترس این گروه ها در مقابله با بیماری کرونا نیز ارزش اقدامات این نیروی مردمی را بار دیگر در اذهان عمومی پر رنگ کرد.

کمک به دستگاه‌ها و ادارات از دیگر مزیت‌های بسیج در کشور است. همچنین دولت برای عارضه‌یابی صنایع می‌تواند از نیروهای داوطلبِ بسیج مهندسین استفاده کند.

بسیج برای مشارکت در کارهای علمی و فرهنگی نیز پتانسیل خوبی جهت کمک به دستگاه های مرتبط دارد. در همین راستا ۳۶هزار استاد دانشگاه در بسیج اساتید و ۱۰۰هزار طلبه و روحانی در بسیج طلاب در کارهای علمی و فرهنگی، آماده هستند تا در هر جایی که نیاز باشد، وارد میدان شده و گرهی از مشکلات کشور را باز کنند.

اقدامات نیروهای بسیجی در حوزه های محرومیت زدایی، سازندگی، مقابله با آثار معیشتی ناشی از تحریم ها و بیماری کرونا نیز در یک سال گذشته و با فعالیت گسترده این نیروی مردمی در پویش کمک مومنانه که چندین حوزه را در بر می گرفت، بر کسی پوشیده نیست.

در ادامه مروری بر مهم ترین اقدامات این نیروی مردمی در حوزه های اشاره شده خواهیم داشت.

نقش مردمی بسیج در مقابله با بیماری کرونا

شاید چند سالی بود که نقش عمومی بسیج در جامعه کمرنگ شده بود و یا به شکلی بود که برای برخی از مردم قابل لمس نبود. اما این نقش، پس از ظهور و بروز بیماری کرونا، با پا به میدان گذاشتن نیروهای بسیجی در طرح سراسری و ملی شهید سلیمانی، بار دیگر برای تک تک افراد مشخص شد.

این طرح پس از آن که بیماری کرونا جولان زیادی در کشور داشت، آغاز شد و پس از چند هفته از شروع آن، آمار مبتلایان و فوتی های ناشی از کرونا با کاهش چشمگیری رو به رو شد. نگاهی به آمار شیوع این بیماری قبل و پس از طرح شهید سلیمانی نشان دهنده نقش بسیار موثر نیروهای داوطلب بسیج در مهار کرونا است. نیروهای داوطلب بسیج با مراجعه محله به محله و بررسی یک یک افراد، باعث شدند تا آمار کشته ها که تا قبل از این به نزدیکی ۷۰۰ نفر در روز رسیده بود به کمتر از ۱۰۰ نفر در روز برسد.

به گفته سردار سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه، طرح شهید سلیمانی توانسته در مدتی کوتاه اعجازگونه عمل کند.

این طرح در استان مرکزی نیز به اجرا درآمد که به گفته گودرزی معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی، بیش از ۱ هزار و ۹۹۴ تیم تخصصی تشکیل شد که شامل ۷۵۰ تیم رصد و شناسایی، ۶۰۶ تیم حمایتی، ۱۳۴ تیم مراقبتی و ۵۰۴ تیم نظارتی هستند. همچنین در کمیته های تخصصی طرح شهید سلیمانی بیش از ۵ هزار و یکصد نفر آموزش تخصصی دیدند که در قالب های مختلف به مردم خدمات ارائه می دهند. در مجموع بیش از ۳۴ هزار نفر از خانواده های استان در قالب این طرح آموزش دیدند که شامل ۵ هزار و ۳۴۵ مورد مشاوره تلفنی و ۱ هزار و ۷۵۰ مورد پیگیری درب منزل است.

نقش بسیج در مقابله با آثار ناشی از تحریم های اقتصادی و سختی های معیشتیِ کرونا

پس از دستور مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم مواسات، همدلی و کمک مومنانه در راستای کاهش سختی های معیشتی ناشی از کرونا، بار دیگر بسیج وارد عمل شد. در این طرح که عموم مردم نقش اصلی را در آن ایفا می کنند، بسیج محوریت آن را بر عهده دارد و با جمع آوری کمک های مردمی، آن را میان اقشار نیازمند توزیع می کند تا بخشی از فشار های معیشتی وارد شده ناشی از بیماری کرونا را مرهمی باشد. در همین راستا در استان مرکزی بیش از ۲۱۵هزار بسته معیشتی به خانواده های نیازمند اهدا شده است.

یکی دیگر از اقدامات بسیج در راستای کمک به زوج های جوان کم بضاعتی است که توان تهیه جهیزیه را ندارند.

به گفته محترمی مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی در سال ۹۸ بیش از ۹۰۰سری جهیزیه با کمک خیرین، توسط جهادگران استان بین زوج های جوان نیازمند توزیع شد و پیش بینی می شود این تعداد در سال ۹۹ به هزار سری برسد. تنها در قالب پویش کمک مومنانه ۳۵۸سری جهیزیه به زوجهای جوان نیازمند اهدا شد.

نقش بسیج در محرومیت زدایی

محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار و حاشیه نشین، یا روستاهای کمتر توسعه یافته نیز از دیگر اقدامات بسیج در طول سال های اخیر بوده است. سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در گفتگو با دیار آفتاب، با اشاره به افتتاح ۲۸۸۷ پروژه محرومیت زدایی در سراسر کشور، گفت: به مناسبت هفته مبارک بسیج در ۱۰ استان کشور، پروژه های مختلفی از جمله آبرسانی روستایی، ساخت مجموعه های فرهنگی و ورزشی، لایروبی قنوات، ساخت خانه برای محرومین افتتاح می شود که ۱۸۱پروژه آن در استان مرکزی قرار دارد.

در بُعد استانی نیز اقدامات بسیار موثری صورت گرفته که تنها یک نمونه آن بهره برداری از ۱۸۱پروژه محرومیت زدایی شامل پروژه انتقال آب کشاورزی، احداث پروژه انتقال آب شرب، احداث استخر ذخیره آب و بند خاکی، ساخت پل، مرمت و لایروبی قنوات، ساخت مراکز فرهنگی، مذهبی و احداث واحد های مسکونی برای محرومین در هفته مبارک بسیج است.

بسیج و بسیجیان درعرصه های مختلف همواره در بیش از چهار دهه گذشته منشأ فعالیت ها و خدمات گوناگونی بوده است. نقش و کارکردهای بسیج در عرصه های امنیتی و دفاعی، سیاسی و اجتماعی، اقتصادی و سازندگی، فرهنگی، امدادی و بهداشتی و... با توجه به عمق و گستره سازمانی در سراسر استان و فراگیری اقشار، اصناف و آحاد مختلف جامعه، در تمامی عرصه هایی که به او میدان فعالیت داده شد، کارآمدی خود را در آن عرصه ها با صداقت و خلوص و شایستگی نشان داده است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: تمامی عرصه ها نیروی مردمی انقلاب اسلامی محرومیت زدایی شهید سلیمانی بیماری کرونا خدمت به مردم استان مرکزی وارد میدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۰۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده کل سپاه پیام صادر کرد

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا،  سرلشکر پاسدار حسین سلامی در پیامی به مناسبت فرا رسیدن ۱۷ اردیبهشت ماه روز بسیج سازندگی نوشت:

۱۷ اردیبهشت ماه در تقویم تاریخی میهن اسلامی مزین به نام «بسیج سازندگی» از نهادهای روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی است؛ امروز بسیج سازندگی ارائه تعریف نوینی از مدیریت جهادی در عرصه‌های خدمت خالصانه و بی منّ و اذی در پرتو ولایتمداری در مسیر تابناک آرمان‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

 
 فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: بسیج سازندگی طی سال‌های فعالیت خود با اتکا به انگیزه و همت والای جوانان مومن و انقلابی و ورود به میدان‌های سازندگی، خدمت رسانی و محرومیت زدایی و دیگر عرصه‌های مختلف نیاز کشور به ویژه عمرانی، آبرسانی، نهضت کمک‌های مومنانه، اقتصاد مقاومتی و نهضت مسکن محرومان و شتافتن به کمک مردم در بلایای طبیعی، به شایستگی از توانمندی‌های شگفت آور و غیرقابل انکار خود برای آبادانی ایران عزیز رونمایی کرد و با ترسیم نقش موثر پویا و حیات‌بخش تجربه گرانبها و الهام بخشی فراروی علاقمندان به انقلاب و نظام اسلامی فراتر از جغرافیای این سرزمین گشود.

سرلشکر سلامی تاکید کرد: حضور مجاهدانه و هوشمندانه در صحنه‌های پرمسئوولیت خدمت رسانی و مردم یاری با نصب‌العین قرار دادن منویات و رهنمودهای حکیمانه رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) از شاخصه‌های برجسته «سازمان بسیج سازندگی» است که موجبات گسترش فرهنگ و تفکر ناب جهادی بعنوان یادگار ارزشمند حضرت امام خمینی (ره) را بین جوانان ایران اسلامی رقم زده است.

وی تاکید کرد: اینک در گام دوم انقلاب اسلامی که تجلی عزت مداری، اقتدار، پیشرفت و شکوه ایران عزیز در مسیر تمدن سازی و درک عصر ظهور است، باور داریم رفع محرومیت تنها با اتکال به خداوند متعال و برخورداری از تفکر و روحیه جهادی و عمل انقلابی و اعتماد به نیروی انسانی مخلص و شیفته خدمت و فداکاری امکان‌پذیر خواهد بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: اینجانب سالروز تشکیل بسیج سازندگی را به مسئولین ارجمند و یکایک جهادگران خدوم این نهاد مقدس تبریک می‌گویم و امیدوارم حرکت متعهدانه و مخلصانه جهادگران ولایی و انقلابی تحت تعالیم اسلام ناب محمدی (ص) و آموزه‌های تاریخی انقلاب، در راستای جلب رضای پروردگار و خرسندی رهبر عزیز و جانباز انقلاب و آرامش بخشی به ملت شریف ایران، شکوهمندانه و پرفروغ تر از گذشته تداوم یابد.

دیگر خبرها

  • «بسیج سازندگی» الگویی جدید از حکمرانی مردمی و خدمت بی‌منت است
  • سرلشکر باقری: جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • سرلشکر سلامی: رفع محرومیت تنها با نیروی انسانی مخلص امکان‌پذیر است
  • رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پیام صادر کرد +جزئیات
  • رفع محرومیت تنها با عمل انقلابی امکان پذیر است
  • باقری: گروه‌های جهادی بسیج مایه فخر کشور هستند
  • بسیج سازندگی؛ نهالی روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی
  • فرمانده کل سپاه پیام صادر کرد
  • گروه‌های جهادی بسیج مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • با شعار «خدمت بی‌منت» در خدمت مردم هستیم