Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@08:12:08 GMT

بررسی پیشنهاد ورود برگ سبز چای به بورس در مجلس

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۱۱۰۱۸

بررسی پیشنهاد ورود برگ سبز چای به بورس در مجلس

به گزارش خبرنگار مهر، رسول فرخی شامگاه پنجشنبه در گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه صنایع گیلان امروز ورشکسته شده‌اند، اظهار کرد: ظرفیت اشتغال برای سه هزار الی چهار هزار نفر در کارخانه پوشش گیلان وجود دارد و امیدواریم وضعیت این کارخانه به زودی مشخص شود.

وی با اشاره به علت رد کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ توسط نمایندگان، گفت: بودجه دخل و خرج کشور در یکسال را تعیین می‌کند اما لایحه بودجه سال آینده، ۵۳ درصد کسری بودجه و ۳۰ درصد وابستگی به نفت داشت و با توجه به شرایط تحریمی، رد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجمع نمایندگان گیلان کاهش کارهای عمرانی در سال جاری را یکی دیگر از عوامل برگشت بودجه اعلام کرد و افزود: افزایش ۶۰ درصدی هزینه جاری دولت باعث شد که بودجه را برگشت بزنیم و دولت تا دو هفته فرصت دارد که اصلاحات لازم را انجام دهد.

فرخی با بیان اینکه کشت چای در ۹۰۰ روستای گیلان و مازندران انجام می‌شود، افزود: دولت اقدامات حمایتی در حوزه بهزراعی و قیمت تضمینی چای انجام داد اما مشکل جای دیگری است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با اشاره به مشکلات حوزه بازرگانی چای، بیان کرد: پول به جیب دلالان می‌رود و ما می‌خواهیم راهکاری اتخاذ شود که حاشیه سود به جیب چایکار هم برگردد.

وی با اشاره به پیشنهاد ورود چای به بورس، عنوان کرد: جلساتی در مجلس برگزار شد که در صورت تحقق باعث تشویق چایکاران به اصلاح کاشت، داشت و برداشت می‌شود.

فرخی تشویق سرمایه گذاران به کشت چای را از دیگر مزایای ورود چای به بورس اعلام کرد و افزود: تعاونی قوی در حوزه صنعت تاکنون ایجاد نشده است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه ۳۴ هزار خانواده گیلانی از طریق کشت چای زندگی خود را تأمین می‌کنند، اظهار کرد: اگر این حوزه را رونق دهیم فرزندان بیکار در حوزه چایکاری نخواهیم داشت.

کد خبر 5139255

منبع: مهر

کلیدواژه: رسول فرخی مجمع نمایندگان گیلان چای بورس دهه فجر چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ویروس کرونا کرمانشاه بوشهر گرگان انقلاب اسلامی ایران شیراز آمار کرونا شهرستان کرج عکس استانها افتتاح طرح عمرانی شهرکرد مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۱۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه عبری زبان: کشورهای عربی مانع تلاش ترکیه برای ورود به پرونده غزه شدند

رادیوی رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه ترکیه در 2 ماه ابتدایی جنگ، به چند کشور عربی پیشنهاد تدوین طرحی برای حل‌وفصل مسائل امنیتی غزه را داده بود، گزارش داد این کشورها تلاش ترکیه برای اثرگذاری بر تحولات جاری در نوار غزه و تبدیل آنکارا به بازیگر اصلی این عرصه را ناکام گذاشتند.

به گزارش ایسنا، رادیوی عبری زبان «کان» به نقل از یک دیپلمات عرب که نامش را فاش نکرد، خبر داد ترکیه در 2 ماه ابتدایی جنگ، به چند کشور عربی پیشنهاد تدوین طرحی جهت حل‌وفصل مسائل امنیتی را داد که شامل ایجاد نیروهای مشترکی در غزه تحت عنوان «روز پس از جنگ» بود.

به گفته این منبع، ترکیه طرح خود را به آمریکا و رژیم صهیونیستی ارائه کرد اما این ابتکارعمل با واکنش مثبت کشورهای عربی از جمله مصر روبه‌رو نشد.

این رسانه عبری زبان در ادامه افشا کرد در همین مرحله از جنگ برخی کشورهای عربی به شدت تاکید کردند که هیچ چیزی در خصوص حل‌وفصل اوضاع شامل نیروهایی از طرف آنها در نوار غزه نشنیدند، با این وجود در دوره اخیر اقدامات ویژه‌ای در این مورد انجام شد، از جمله اینکه برخی کشورهای عربی از جمله مصر پیشنهاد اعزام نیروهایی از طرف خود به نوار غزه و کرانه باختری را دادند، این پیشنهاد به عنوان بخشی از حل‌وفصل مساله فلسطین مطابق راه‌حل ۲ دولتی از سوی کشورهای عربی به آمریکا عرضه شد.

دیپلمات یاد شده در ادامه گفت: ترکیه سعی دارد بر اتفاقات جاری در نوار غزه تاثیر بگذارد و خود را به بازیگر اصلی آن به ویژه در مقابل آمریکا تبدیل کند اما برخی کشورهای عربی به هرگونه تلاش از سوی آنکارا برای قدم گذاشتن در عرصه فلسطین با تردید نگاه می‌کنند.

این منبع افزود: به نظر می‌رسد ترکیه با توجه به ناکامی مذاکرات فعلی برای رسیدن به قراردادی میان جنبش حماس و اسرائیل تلاش می‌کند نقش برجسته‌ای را به زیان دیگر کشورها ایفا کند و دیدارها میان سران ترکیه و سران حماس ممکن است تاثیر ترکیه بر تمام مسایل مرتبط با نوار غزه را بیشتر ‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • ورود کشتی جنگی آمریکا به ساحل غزه/ حماس با پیشنهاد چین موافقت کرد
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • رسانه عبری زبان: کشورهای عربی مانع تلاش ترکیه برای ورود به پرونده غزه شدند