Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام خمینی در جمع طلاب و کارکنان شرکت نفت درباره وحدت و همبستگی اقشار مختلف مردم، برادری شیعه و سنی و مسؤولیت روشنگری و تبلیغ سخنرانی کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان،‌ صبح  ۱۷ بهمن ۱۳۵۷ غرش فانتوم های جنگی در آسمان تهران به گوش می رسید.

*مجلس شورای ملی امروز [ با توجه به اینکه بیش از چهل نفر ازنمایندگان استعفا داده بودند ] شروع به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بختیار در این جلسه حضور یافت.

*در مجلس دولایحه یکی انحلال ساواک و دیگری تعقیب و دستگیری امرا و وزرای پیشین (از سال ۱۳۴۱) که مرتکب خلاف های غیر قانونی و مردمی شده بودند به تصویب رسید.

*بختیار به هنگام سخنرانی در مجلس شورا گفت: دولت موقت تا شوخی و حرف است، تحمل می کنم ...ولی چنانچه بخواهد به حالت جدی به فعالیت ادامه دهد،آنوقت با او مقابله خواهم کرد.

* دکتر سعید، رییس مجلس شورا، در جلسه امروز مجلس اظهار داشت: بازگشت حضرت آیت الله العظمی خمینی، مرجع عالیقدر تشیع را به خاک وطن از طرف خود و عموم نمایندگان خوش آمد می گویم.

*با توجه به فرمایش امام مبنی بر راهپیمایی عمومی در تأیید دولت بازرگان ، موج راهپیمایی مردم سراسر کشور را فرا گرفت.

*امام خمینی در سخنانی اعلام کردند: کار عاقلانه و مفید به حال کشور این است که بختیار و ارتش در مقابل انقلاب اسلامی، عکس العملی مثبت داشته باشند.

*در پاسخ به پیام های تشکر از سوی مردم و یا شخصیت ها و گروه های مختلف به مناسبت ورود حضرت امام به کشور، از سوی ایشان پیام تشکری خطاب به عموم انتشار یافت.

*جامعه روحانیت مبارز تهران در اطلاعیه ای مردم را دعوت کرد تا روز نوزدهم بهمن ماه ، با شرکت در تظاهراتی گسترده حمایت خود را از مهندس بازرگان اعلام کنند.تشکل های سیاسی دیگر نیز در اطلاعیه هایی با این مضمون به ضرورت شرکت مردم در تظاهرات نوزدهم بهمن ماه تاکید کردند.

*تظاهرات مردم زاهدان، به پشتیبانی دولت مهندس بازرگان ،مورد هجوم قرار گرفت. در این حادثه حدود شصت و دو نفر کشته یا زخمی شدند.

*در مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان دانشکده افسری، افسران جوان از سوگند وفاداری به شاه معاف شدند.

*بیست و هشت تن ازکادر نیروی هوایی که در خاش زندانی بودند، آزاد شدند.

*وزارت امور خارجه تصمیم گرفت که ایران را از پیمان سنتو خارج کند .

*مطبوعات شوروی از نخست وزیری بازرگان استقبال کردند.

*قیمت نفت در بازار جهان دو برابر شد.

*ژنرال هایزر ایران را ترک کرد.

*امام خمینی در جمع پرسنل نیروی دریایی درباره استقلال ارتش سخنرانی کردند.

*امام خمینی در جمع صادرکنندگان خشکبار درباره غارت سرمایه های معنوی و مادی ایران در دوره پهلوی و لزوم پشتیبانی از دولت موقت سخنرانی کردند.

*امام خمینی در جمع طلاب و کارکنان شرکت نفت درباره وحدت و همبستگی اقشار مختلف مردم، برادری شیعه و سنی و مسؤولیت روشنگری و تبلیغ سخنرانی کردند.

 

منابع وقایع نگاری:

 ¯ روزشمار زندگی امام خمینی (ره) علی رنجبرکرمانی ،موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)،۱۳۸۹.

¯ روزشمار تاریخ ایران ، باقر عاقلی ،نشر گفتار،۲ج ،۱۳۷۲.

¯ صحیفه امام ، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) ، ۲۲ ج ،۱۳۸۵.

¯ از مهاجرت امام خمینی به پاریس تا پیروزی ، علی اکبر علی اکبری بایگی ، مرکز اسناد انقلاب اسلامی ،۱۳۸۴.

¯ دهه سرنوش ساز، داود قاسم پور، مرکز اسناد انقلاب اسلامی،۱۳۸۸.

¯ گام به گام با انقلاب ، اکبر خلیلی ، انتشارات حوزه هنری،۱۳۷۵.

¯ آرشیو روزنامه کیهان ازتاریخ ۱۲ بهمن ۱۳۵۷   تا  ۲۳ بهمن ۱۳۵۷.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران انقلاب اسلامی انقلاب امام خمینی در جمع سخنرانی کردند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۱۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، در متن این پیام آمده است:

خطاب به دانشجویان گرامی آمریکایی.

علاقمندیم که مراتب تقدیر و تشکر خالصانه خود را بخاطر شجاعت تحسین برانگیز و حمایت تزلزل ناپذیر که از مردم مظلوم  فلسطین داشته­اید و در برابر اقدامات ددمنشانه صهیونیست ایستادید  ابراز نماییم،  این در خاطره‌ها می‌ماند که انسان‌هایی همچون شما برای (تحقق) عدالت و حقوق بشر  با صلابت ایستادند.

ما مراتب همدردی خود را با همه کسانی که با اجبار در دانشگاه‌های آمریکا مورد بدرفتاری قرارگرفته یا مجروح شده اند اعلام می‌داریم چنین اقداماتی غیرقابل قبول و در تعارض با معیار‌های مشترک وفراگیر احترام به انسانیت می­باشد.  

دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) به عنوان یک کیان علمی همواره به تمامی معیار‌های اخلاقی و انسانی پایبند بوده و ضمن محکومیت شدید چنین رفتار‌هایی مراتب همبستگی خود را با همه شما دانشجویان عزیز ابراز می‌دارد. حمایت شما از مردم مظلوم فلسطین حقیقتا امیدوار کننده است و ما نیز متقابلا حمایت همه جانبه خود را از شما عزیزان اعلام می‌داریم.  

دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) افتخار دارد که فرصت‌هایی را برای شما دانشجویان فراهم نماید که به اهداف تحصیلی خود نائل شوید. به همین منظور این دانشگاه بورس کامل (در رشته‌های مورد تقاضا) به شما عزیزان را تقدیم می‌کند و به شما اطمینان می­دهد که ازحمایت مستمر کشور ما در طول سفر تحصیلی خود در ایران برخوردار خواهید شد؛ لذا اطلاعات خود را از طریق پست الکترونیک admission@pst.ikiu.ac.ir  برای ما بفرستید تا ما نیز روند اعطای بورس کامل شما را شروع کنیم،  شما همچنین می‌توانید به لینک بروشور انگلیسی دانشگاه مراجعه کرده ولیست رشته­‌های آموزشی و پژوهشی موجود در دانشگاه را رؤیت کنید.

بار دیگر از حمایت شجاعانه شما از مردم مظلوم فلسطین قدردانی کرده و بسیار مفتخریم که شما را در بین جامعه دانشگاهی خود که همواره در مقابل اقدامات خصمانه صهیونیست ایستاده و از مردم فلسطین حمایت کرده ببینیم.

با احترام

سید علی قاسم زاده/ رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)

دیگر خبرها

  • نامه رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا
  • در ساخت زیردریایی و شناورهای زیرسطحی به بومی‌سازی رسیدیم
  • فعالیت ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر امام خمینی
  • مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • نیروی دریایی امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده
  • ناخدا صمدی: امام خمینی(س) اردیبهشت 58 فرمودند «ارتش باید بماند»/ پیش از آن پرسنل ارتش در پادگان‌ها امیدی به فردای خود نداشتند/ ابراهیم متقی: خلیج فارس یکی از حوزه‌های اصلی تهدید بوده، هست و خواهد بود
  • امیر دریادار ایرانی: کشتی‌های ایرانی را اسکورت می‌کنیم
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • کشتی‌های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم