Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@22:35:48 GMT

دستگیری ۱۲ تروریست نفوذی از سوریه به عراق

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۱۱۲۵۹

دستگیری ۱۲ تروریست نفوذی از سوریه به عراق

به گزارش ایرنا، یک منبع امنیتی عراقی امروز جمعه به پایگاه خبری «شفق نیوز» این کشور گفت که واحد اطلاعات نظامی پلیس فدرال عراق موفق شد ۱۲ تروریست دارای تابعیت عراقی را که از سوریه به استان نینوای عراق نفوذ کرده بودند، دستگیر کنند.

این منبع تصریح کرد: این ۱۲ تروریست در دوره عملیات پاکسازی خاک عراق از گروه تروریستی داعش، از عراق به سوریه فرار کرده بودند اما بار دیگر مخفیانه به عراق بازگشته بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: واحد اطلاعات نظامی پلیس فدرال اخیرا در عملیات جدید پاکسازی استان نینوا از بقایای گروه تروریستی داعش این تروریست ها را شناسایی و بازداشت کرد.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد، اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود عناصر تروریستی تلاش می‌کنند.

درپی افزایش تحرک تروریست‌ها در برهه اخیر در برخی استان‌ها از جمله دیاله، کرکوک، صلاح الدین، الانبار، دیاله و بابل، نیروهای مسلح عراق نیز بر شدت عملیات خود علیه بقایای گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف این کشور افزوده و در طول ۲ هفته اخیر شمار زیادی از سرکردگان تروریست از جمله سرکرده ارشد داعش در عراق موسوم به «جانشین خلیفه و والی عراق» و یک سرکرده دیگر موسوم به «فرمانده جنوب عراق» در این گروه به همراه تعدادی از تروریست‌های طراح انفجار تروریستی اخیر میدان الطیران بغداد را به هلاکت رسانده و شمار دیگری از آنها را بازداشت و مقرها و مخفیگاه‌های آنها را منهدم کردند که این عملیات همچنان ادامه دارد.

به تازگی نگرانی‌ها در زمینه بازسازی ساختار داعش از سوی آمریکا با کمک همپیمانان منطقه‌ای این کشور در سایه تحرک های مشکوک آمریکایی در مرز سوریه و عراق، افزایش یافته و از همین رو، درخواست‌ها در عراق برای پایان بخشیدن به حضور نظامی آمریکا در این کشور بیشتر شده است.

برچسب‌ها تروریسم گروه تروریستی داعش سوریه ایالات متحده آمریکا نظامیان آمریکایی بغداد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تروریسم گروه تروریستی داعش سوریه تروریسم گروه تروریستی داعش سوریه ایالات متحده آمریکا نظامیان آمریکایی بغداد اخبار کنکور گروه تروریستی داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۱۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ، وزیر کشور ترکیه امروز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور ۴۱ نفر را به اتهام ارتباط با گروهک تروریستی داعش بازداشت کردند.

«علی یرلی‌کایا» وزیر کشور ترکیه در این خصوص اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور ۴۱ نفر را به اتهام ارتباط با این گروهک تروریستی بازداشت کردند.

وزیر کشور ترکیه در ایکس خبر داد که این بازداشت‌ ها طی عملیات نیروهای امنیتی ترکیه در ۱۲ استان این کشور صورت گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • ترکیه ده‌ها نفر را به ظن ارتباط با داعش دستگیر کرد
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه