Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-29@18:12:31 GMT

بایدن: آمریکا به دیپلماسی بازگشته است

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۱۱۳۷۵

بایدن: آمریکا به دیپلماسی بازگشته است

به گزارش ایسنا به نقل از سی ان ان، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا که کامالا هریس، معاون رئیس جمهوری و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه جدید همراهی‌اش می کردند، گفت: «آمریکا به جهان دیپلماسی بازگشته و نه تنها به دنبال ترمیم آسیب‌های چند سال گذشته است، بلکه رو به جلو برای حل مشکلات فعلی جهان همچون پدیده گرمایش زمین و تهدیدهای چین و روسیه علیه دموکراسی اقدام می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

بایدن در سخنان خود در وزارت خارجه همچنین خواستار پایان یافتن جنگ یمن شد و گفت تیموتی لیندرکینگ به عنوان نماینده ویژه آمریکا در امور یمن خواهد بود.
او از قطع حمایت‌های نظامی و فروش تسلیحاتی به ائتلاف عربستان خبر داد اما گفت همزمان به ریاض برای دفاع از خود در برابر حملات موشکی که «با کمک تسلیحات ساخت ایران» صورت می‌گیرد، کمک خواهد کرد.

وی همچنین عنوان داشت که خروج نیروهای آمریکایی از آلمان را که دولت دونالد ترامپ حامی آن بود، متوقف کرده و تعداد پناهجویانی  را که می‌خواهند وارد آمریکا شوند افزایش خواهد داد.

بایدن اظهار کرد: ما به دنبال بازسازی ائتلاف‌های خود هستیم. ما می‌خواهیم تعهد خود را به جهان دوباره نشان دهیم و به مقابله با چالش‌های بزرگی که با آن مواجهیم مانند پاندمی و گرمایش زمین بپردازیم و مجددا برای دموکراسی و حقوق بشر در سراسر جهان به پا خیزیم.

رییس جمهوری آمریکا در ادامه گفت که لوید آستین، وزیر دفاع قرار است درخصوص حضور و موقعیت نیروهای آمریکایی در سراسر جهان بازنگری کند تا نقش نظامی آمریکا به طور مناسب با سیاست خارجه آمریکا و اولویت‌های امنیت ملی آن هماهنگ شود.

در همین حال بایدن در سخنانش ضمن اشاره به تمدید توافق هسته‌ای «نیواستارت» که روز گذشته میان واشنگتن و مسکو امضاء شد، گفت ضمن این که به دنبال همکاری‌هایی این چنین است از ایستادن برابر ولادیمیر پوتین به علت «مداخله در انتخابات آمریکا، حملات سایبری و مسموم کردن شهروند این کشور - آلکسی ناوالنی- ابایی ندارد».

او در این سخنان به موضع «نرم دولت قبلی» برابر مسکو اشاره کرد و گفت او چنین رویکردی نخواهد داشت.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۱۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه CNN اخیراً اقدام به برگزاری یک نظرسنجی در رابطه با دیدگاه آمریکایی‌ها در مورد شیوه تعامل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در ارتباط با جنگ غزه کرده است.

بر پایه نتایج این نظرسنجی، ۷۱ درصد آمریکایی‌ها گفته‌اند از شیوه تعامل او با جنگ در غزه رضایت ندارند.

همچنین ۵۳ درصد دموکرات‌ها نیز گفته‌اند از شیوه تعامل او با جنگ در غزه ناراضی هستند.

در مجموع این آمارها بیانگر نارضایتی حداکثری مردم آمریکا از حمایت های بی چون و چرا و علنی نظامی و مالی واشنگتن از رژیم کودک کش صهیونیستی است که این روزها در کف دانشگاه های آمریکایی به طور واضح دیده می شود.

کد خبر 6092297 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • اسکله نظامی آمریکا در غزه ۳۲۰ میلیون دلار هزینه دارد
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفت وگو کردند
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • تظاهرات حامیان فلسطین مقابل محل ضیافت شام بایدن
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم