Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@22:42:24 GMT

جنگ را تمام نکنید از شلیک موشک‌هایمان در امان نیستید

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۱۱۶۰۴

جنگ را تمام نکنید از شلیک موشک‌هایمان در امان نیستید

رئیس هیأت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن در گفت‌وگوهای این کشور، بر حفظ معادله حملات موشکی در مقابل حملات سعودی‌ها به یمن تأکید کرد.

به گزارش مشرق؛ «محمد عبدالسلام»، سخنگوی جنبش انصارالله یمن و رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی در مذاکرات این کشور، صلح در یمن را در گرو توقف کامل حملات و لغو محاصره علیه کشور دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بامداد جمعه در توییتی  نوشت: «موشک‌های یمن برای دفاع از یمن است و تنها با توقف حملات و محاصره است که شلیک این موشک‌ها متوقف خواهد شد».

 عبدالسلام در این توییت که به نظر می‌رسد در واکنش به ادعاهای جدید «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا درباره جنگ یمن مطرح شده نوشت: «نشانه واقعی برقراری صلح در یمن توقف حملات و لغو محاصره یمن است. گزینه تهاجم و محاصره در برابر مقاومت حماسی مردم عزیز ما مفتضحانه شکست خورده است».

«جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا پنجشنبه‌شب در سخنرانی خود مدعی شد که قصد دارد به جنگ یمن پایان دهد.

او با وجود این گفت که آمریکا به عربستان سعودی کمک خواهد کرد از «تمامیت ارضی» خودش دفاع کند. او مدعی شد عربستان سعودی با حملاتی از جانب نیروهای تحت حمایت ایران مواجه است. 

او از جنگ یمن به عنوان «فاجعه راهبردی» یاد کرد و گفت: «این جنگ باید به پایان برسد.» بایدن گفت: «حمایت آمریکا از عملیات‌های تهاجمی در یمن از جمله از فروش تسلیحات خاتمه خواهد  یافت.»

ادعای جو بایدن درباره جنگ یمن در حالی مطرح شده که حمایت‌های دولت آمریکا از حملات ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی در این کشور فقیر عربی از سال ۲۰۱۴  و زمانی که او معاون رئیس‌جمهور بود آغاز شد.

یمن طی این مدت علاوه بر اینکه مورد حملات روزانه این ائتلاف قرار گرفته، از آسمان، زمین و دریا در محاصره است و همین مسئله فاجعه انسانی را رقم زده است.سخنگوی انصارالله

بر اساس آخرین آمار رسمی، در ۶ سال گذشته ۱۶۸۰۲ یمنی در حملات ائتلاف سعودی جان‌باخته‌اند که ۳۷۵۳ نفر آنها کودک هستند و میانگین جمعیت زیر خط فقر به ۸۵ درصد رسیده و به دلیل حمله و محاصره ائتلاف، ۲۰ میلیون یمنی از فقدان امنیت غذایی در رنج هستند.

دولت نجات ملی یمن در عملیات تلافی‌جویانه و با هدف توقف جنگ علیه این کشور بنا به آمار سعودی‌ها تا دو ماه پیش، ۲۸۶ موشک و ۲۸۹ پهپاد به مناطق حیاتی و نظامی سعودی شلیک کرده‌اند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا جشنواره فیلم فجر دولت نجات ملی یمن یمن جنگ یمن جنبش انصارالله یمن محمد عبدالسلام جو بایدن سعودی ها امان عربستان سعودی جنگ یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۱۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدئویی جدید از حمله تنبیهی ایران به اسرائیل و عبور پرتابه‌های ایران از فراز دیوار ندبه + فیلم

درعملیات  وعده صادق، ترکیبی از موشک و پهپاد‌های کشورمان توسط نیروی هوافضای سپاه با پرتاب پهپاد‌های انتحاری شاهد ۱۳۶ در شامگاه ۲۵ فروردین شروع شد و کمی بعد با شلیک موشک‌های کروز و نهایتاً با شلیک موشک‌های بالستیک دنبال و تکمیل شد. این عملیات تا حدود ساعت ۵ صبح روز ۲۶ فروردین ادامه یافت. به واسطه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، در حین اجرای این عملیات فیلم‌های مختلفی از حرکت موشک‌ها و پهپاد‌ها و همچنین ورود آنها به محدوده سرزمین‌های اشغالی و سایر تحولات این عملیات به صورت لحظه‌ای منتشر می‌شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • شلیک موشک ناو هواپیمابر «شارل دوگل» در ماموریت مدیترانه
  • تشدید دوباره حملات انصارالله یمن: پهپاد آمریکایی و نفتکش انگلیسی هدف قرار گرفتند
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • اوکراین| کی‌یف به صلاح خود از موشک‌های دوربرد استفاده می‌کند
  • سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید
  • شلیک ۳ موشک از جنوب لبنان به سمت پایگاهی اسرائیلی
  • ۴ هزار موشک از لبنان به شمال فلسطین اشغالی شلیک شد
  • ویدئویی جدید از حمله تنبیهی ایران به اسرائیل و عبور پرتابه‌های ایران از فراز دیوار ندبه + فیلم