Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@17:20:36 GMT

افتتاح نخستین «پست موزه مدرسه» جهان در رشت

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۱۱۶۱۸

افتتاح نخستین «پست موزه مدرسه» جهان در رشت

حسن عمیدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با اعلام اینکه اولین پست موزه مدرسه جهان روز شنبه با سفر رمضانعلی سبحانی فر معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست به استان گیلان در رشت افتتاح می شود، گفت: در این موزه گزیده تمبرهای قبل و بعد از انقلاب و  مجموعه ای از  پاکت های تمبر و نامه‌های کمیاب خارجی و همچنین مجموعه ای از  اقلام قدیمی موزه‌ای در حوزه ارتباطات به نمایش گذاشته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر مدیرعامل، امور استان ها و ارتباطات شرکت ملی پست ایران هدف از افتتاح این مرکز را آموزش، پژوهش و فرهنگسازی در حوزه پست و تمبر و به بیان کلی تر مهارت های ارتباطاتی عنوان  کرد و افزود: آموزش کودکان و نوجوانان در حوزه های مختلف ارتباطات و رسانه از جمله ارتقای سواد رسانه ای و مهارتهای ارتباطی از برنامه هایی است که در این مجموعه انجام خواهد شد.

رییس موزه ارتباطات ایران با اعلام آمادگی برای همکاری با علاقه مندان و متخصصان حوزه تمبر و فیلاتلیک، اظهار داشت: به زودی اقداماتی برای تربیت و ترغیب اقشار مختلف برای پیوستن به جمع مجموعه داران و فعالان حوزه تمبر و فیلاتلیک در دستور کار این مرکز قرار خواهد گرفت.

عمیدی با بیان اینکه موزه ارتباطات در نظر دارد تمامی آثار مربوط به رشت را به این موزه انتقال دهد، خاطرنشان کرد: مجموعه داران تمبر و فیلاتلیک گیلان و شهرهای اطراف می‌توانند اقلام خود را در این موزه به نمایش بگذارند که طی روزهای آینده فراخوان آن منتشر خواهد شد.

 رییس موزه ارتباطات ایران تصریح کرد: با افتتاح «پست موزه مدرسه» ها در کشور علاقه مندان به ویژه دانش آموزان با مراجعه و حضور در این مراکز ، همزمان از یک موزه تخصصی ارتباطات بازدید می کنند و آثار قدیمی این حوزه را تماشا می کنند ، از طرفی با فرایند پست و ارسال مراسلات آشنا می شوند و  از طرف دیگر در دوره ها و کلاس های دروس  ارتباطات شرکت کرده و آموزش می بینند.

 پس از رشت؛ دومین مرکز پست، موزه و مدرسه ایران در شهرستان دلگان از توابع سیستان و بلوچستان افتتاح خواهد شد.

فیلاتلیک نیز به هر آنچه که به پست و تلگراف از تمبر گرفته تا سکه و اسکناس گفته می شود.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، همزمان با چهل‌ودومین سال پیروزی انقلاب اسلامی و جشن سی‌سالگی موزه ارتباطات، نمایشگاه ۴۲سال تمبر انقلاب در موزه ارتباطات ایران در تهران برگزار شد. اختصاص بخشی از موزه ارتباطات ایران به مشاهیر ارتباطات با حضور اساتید این حوزه، احداث بزرگترین کتابخانه علم ارتباطات و مرکز اسناد، همچنین راه اندازی پست موزه مدرسه دلگان، به عنوان دومین مرکز از این طرح در شهرستان دلگان در استان سیستان و بلوچستان و اولین خانه موزه تمبر ایران در تبریز (خانه مجتهدی‌ها) در استان آذربایجان‌شرقی از جمله ویژه برنامه‌های جشن سی‌سالگی موزه ارتباطات ایران است، که به زودی افتتاح می شوند.

موزه ارتباطات ایران که از دوازده بخش «تلگراف و تلفن، مخابرات، رادیو، تمبر، اسناد، هدایا، کوچه پست، لیمینت تمبر، وزیران ارتباطات، شهدای مخابرات، ورودی غربی و چاپار» تشکیل شده، در خیابان امام خمینی(ره)، همجوار با سردرباغ ملی در تهران واقع است.

نمایشگاه «۴۲سال تمبر انقلاب» در سی‌سالگی موزه ارتباطات

برچسب‌ها رشت سیستان و بلوچستان انقلاب اسلامی ایران شرکت ملی پست ایران تبریز ارتباطات موزه ارتباطات محمد جواد آذری جهرمی علی ‌اصغر مونسان موزه ارتباطات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت سیستان و بلوچستان انقلاب اسلامی ایران رشت سیستان و بلوچستان انقلاب اسلامی ایران شرکت ملی پست ایران تبریز ارتباطات موزه ارتباطات محمد جواد آذری جهرمی علی اصغر مونسان موزه ارتباطات اخبار کنکور موزه ارتباطات ایران خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۱۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح همزمان ۱۶ نیروگاه خورشیدی در ۶ استان کشور

مدیر کل دفتر فنی و تحقیقات نوسازی مدارس کل کشور با بیان اینکه ۵۶ پروژه ساخت نیروگاه های خورشیدی پشت بامی مدارس کشور در ۱۵ استان در حال اجراست، اظهار کرد: ۱۶ پروژه ساخت نیروگاه های مدارس در ۶ استان به پایان رسیده که همزمان در استان های اصفهان، قم، گلستان، آذربایجان شرقی، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان جنوبی به صورت همزمان، امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ به بهره برداری می رسند.

به گزارش ایسنا، سید محمد واعظی نژاد خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۶ پروژه ساخت نیروگاه های خورشیدی پشت بامی مدارس کشور با ظرفیت ۸۴۰ کیلووات توسط خیرین مدرسه ساز در حال اجراست؛ این نیروگاه ها در حال انعقاد قرارداد و یا در حال طی کردن مراحل اجرا هستند که دو تا سه ماه آینده وارد مدار می شوند.

وی با اشاره به مزایای بکارگیری نیروگاه های خورشیدی در مدارس کشور، افزود: ساخت این نیروگاه ها ضمن ایجاد اقتصاد و درآمد پایدار و صرفه جویی در هزینه های مدارس سبب افزایش خودآگاهی دانش آموزان از مزایای استفاده از انرژی های پاک برای کشور و حفظ محیط زیست با جلوگیری از بکارگیری سوخت های فسیلی در مدارس می شود.

واعظی نژاد در ادامه تصریح کرد: از آنجا سرانه های تخصیص یافته به مدارس پایین است و مدارس در فصل های فعال مجبورند از سوخت های فسیلی استفاده کنند، بکارگیری نیروگاه های خورشیدی در آنان ضمن صرفه جویی در هزینه های جاری همچون آب، برق و کاغذ و ... سبب کاهش انتشار آلاینده های زیست محیطی می شود.

وی از هدف گذاری ساخت نیروگاه های خورشیدی در ۲۰ هزار مدرسه کشور خبر داد و اظهار کرد: بر اساس هدف گذاری صورت گرفته، قرار است نیروگاه های خورشیدی در ۲۰ هزار مدرسه ساخته شوند؛ از این سطح ۱۶ نیروگاه خورشیدی به بهره برداری رسیده و ۵۶ پروژه در سطح کشور در حال اجراست.

طبق اعلام ساتبا، نیروگاه خورشیدی ۶۰ کیلوواتی در مدرسه خیرساز ۱۵ کلاسه حاج غلام رضا زیرک امروز، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور دکتر محمود کمانی، معاون وزیر نیرو و رییس سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری برق(ساتبا)، دکتر حمید رضا خان محمدی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور، دکتر سید محمد آقامیری، استاندار قم، آیت الله حسینی بوشهری، رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مسئولان استان قم به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استقبال دانشجویان از نخستین تور شهروندی عمران و پیشرفت شهرداری شیراز
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود
  • سفر به سومین دیار حرم اهل بیت (ع) در ایران -  بخش نخست
  • حضور معاون وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه در غرفه همراه اول
  • نخستین مدرسه هوشمند کودکان استثنایی در شهر جدید سهند افتتاح شد
  • افتتاح همزمان ۷ نیروگاه خورشیدی مدارس در ۶ استان
  • افتتاح نخستین مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند
  • افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند 
  • افتتاح هفت نیروگاه خورشیدی در مدارس کشور
  • افتتاح همزمان ۱۶ نیروگاه خورشیدی در ۶ استان کشور