Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@15:27:32 GMT

موافقت شورای امنیت با استقرار ناظران آتش بس در لیبی

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۱۱۶۵۵

موافقت شورای امنیت با استقرار ناظران آتش بس در لیبی

شورای امنیت با پیشنهاد دبیرکل سازمان ملل برای استقرار ناظران بین المللی جهت تضمین و نظارت بر رعایت آتش بس در لیبی موافقت کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، منابع دیپلماتیک در سازمان ملل اعلام کردند، شورای امنیت از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل خواسته به سرعت تیم ناظران را تشکیل و به لیبی اعزام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شورا اعلام کرد، حداکثر ظرف ۴۵ روز منتظر گزارشی درباره مقدمات انجام شده توسط این تیم ناظران و همچنین پیشنهادات عملیاتی آن برای اصلاح اختیارات هیئت حمایت سازمان ملل در لیبی و اجرای فرآیند نظارت است که باید به تدریج افزایش یافته و از نظر جغرافیایی گسترش یابد.

در گزارش پایان ۲۰۲۰، گوترش خواستار تشکیل تیم ناظران غیر مسلح بدون تعیین تعداد آنها شد؛ تیمی که از نظامیان و غیر نظامیان وابسته از کشورهای عضو سه اتحادیه آفریقا، اروپا و عرب تشکیل شده باشد.

استقرار ناظران ضمن توافق با طرف های لیبی انجام می شود.

ناظران بین المللی بر اجرای توافق امضا شده میان طرف های درگیر در ۲۳ اکتبر جهت برقراری آتش بس و اطمینان از خروج مزدوران و نظامیان خارجی از لیبی نظارت خواهند داشت.

همچنین هیئت حمایت سازمان ملل در لیبی لیست های نامزدهای قوه مجریه جدید لیبی را از اعضای مجمع گفتگوی سیاسی لیبی دریافت کرد.

یک منبع در مجمع گفتگوی سیاسی لیبی گفت، چهار لیست از نامزدها برای هدایت قوه مجریه جدید را به هیئت سازمان ملل تحویل دادند. هر لیست شامل چهار کاندیدا می شود و در همه لیست ها پست رئیس شورای ریاستی سهم اقلیم برقه است.

این لیست ها پس از دریافت ۱۷ توصیه از اعضای مجمع گفتگو (هشت توصیه از غرب، شش توصیه از شرق و یه توصیه از جنوب) به مرحله رای گیری رسیدند.

در ابتدای امر درباره این چهار لیست رای گیری می شود و لیستی که ۶۰ درصد آرا را در دور اول کسب کند، برنده است اما اگر هیچ یک از لیست ها این حد نصاب را کسب نکنند، رقابت در دور دوم بر سر دو لیستی خواهد بود که بالاترین میزان آرا را در دور اول به دست آورده اند و در نهایت لیستی که ۵۱ درصد آرا را کسب کند، برنده می شود.

روز دوشنبه استفانی ویلیامز، نماینده موقت سازمان ملل در لیبی گفت، فرایند رای گیری به تشکیل قوه مجریه موقت منجر می شود که ماموریت اصلی اش برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در ۲۴ دسامبر ۲۰۲۱ است.

وی وجود طرح تقسیم قدرت در  لیبی را تکذیب کرد.

سازمان ملل روز شنبه اعلام کرد، ۲۱ نامزد برای نخست وزیری، ۲۴ نامزد برای عضویت در شورای ریاستی تصویب شدند. طبق ساز و کار لیست ها، انتخاب شورای ریاستی و دولت با هم خواهد بود

از ۲۳ اکتبر ۲۰۲۰ آتش بس در لیبی برقرار است که هر از گاهی توسط شبه نظامیان وابسته به خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای شورشی موسوم به ارتش ملی لیبی نقض می شود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آتش بس در لیبی شوراي امنيت دبیرکل سازمان ملل متحد سازمان ملل لیست ها آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۱۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از معدن آلبلاغ برکات زیادی برای مردم دارد

دریافت 19 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت استاندار خراسان شمالی در انتهای نشست شورای عالی محیط زیست اظهار کرد: پرونده‌های اکتشاف و بهره‌برداری معدن آلبلاغ با پیش شرط موافقت شورای عالی حفاظت محیط صادر شده بود.

محمدرضا حسین‌نژاد بیان کرد: در جلسه شورای علی حفاظت محیط زیست با صدور مجوز موافقت شد و این اتفاق علاوه بر به عمران و آبادانی باعث درآمد مردم منطقه خواهد شد.

کد خبر 6095380

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از معدن آلبلاغ برکات زیادی برای مردم دارد
  • مسکو: واشنگتن در ۶ ماه اخیر، شورای امنیت را گروگان گرفته است
  • نبنزیا: شورای امنیت به گروگان آمریکا تبدیل شده است
  • ویسی: فدراسیون و سازمان لیگ عرضه ندارند شورای امنیت وسط بیاید
  • دبیرکل سازمان ملل: متعهد به صلح بر اساس پایان اشغال هستیم
  • ویسی:فدراسیون و سازمان لیگ عرضه ندارند شورای امنیت وسط بیاید
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • استقرار نمایندگی اداره ورزش و جوانان در شهر صدرا
  • روسیه: شورای امنیت باید از درگیری در بوسنی جلوگیری کند
  • نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس