Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@12:37:17 GMT

یادواره ۱۵۰ شهید در زرین‌دشت

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۱۱۸۳۳

یادواره ۱۵۰ شهید در زرین‌دشت

به گزارش خبرگاری فارس از شیراز، دوباره بغضی سنگین مسیر را بر روی واژه‌های نشسته بر گلو می‌بندد. 

با شما هستم، شما که سرشار از عطر ناب بارانید. چگونه باید واژه‌ها را در برابر عظمت شما کنار هم چید، از شما چه باید گفت، وقتی کلمات گره خورده به بغض ما فقط بلدند در برابر شما ببارند.

ای کاش باران نگاه‌مان می‌دانستند که بارش ابر نگاه خاکستری‌مان راهی است برای بی‌وزن شدنمان، تهی شدنمان، خوب شدنمان! از شما چه باید گفت که طنین تکبیرهای الله اکبرتان هنوز از پشت خاکریزها به گوش می‌رسد، هنوز رد پای مردانگی‌تان آن سوی مرزها صراط مستقیم را نشان همگان می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنوز هم غم‌ناله‌های مادرانتان را با اشک‌ها و دعاهایتان گره می‌زنید، این را از خروش اروند به وضوح می‌توان دید و شنید. 

شما هنوز هم پشت خاکریزها مردانه ایستاده اید، این بودنتان را از امنیتی که در سکوت شبها به گوش می‌رسد می‌توان دید و لمس کرد.

اینجا ما مانده‏ ایم و یاد شما ،  ما مانده ایم و شرمساریمان.

وای بر ما و روزگار ما که نگاهتان بدرقه راهمان نباشد و لبخندتان قاب روی دیوارمان.

غمنامه هایم در وصفتان عالم‌تاب می‌شود زیرا شما قرابتی نزدیک با خورشید دارید.  

حال ما مانده‏‌ایم و سری رو به پایین و دستانی که میله‌های قفس را چنگ می‌زند، ما مانده‌‏ایم و نام سرافراز شما.

شما از خاک رها شدید تا به واژه‌های تمام قامت رهایی لبخند بزنید، ما ماندیم و یاد شما که مرحم زخم‌ها و التیام دردهای ما است.  

در پنجمین روز از دهه مبارک فجر یادواره ۱۵۰ شهید شهرستان زرین‌دشت با راوی‌گری حاج داوود دهقان از روایان برجسته فارس در جوار مزار پاک شهدای گمنام این شهرستان برگزار شد. 

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه زرین دشت در این آیین معنوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس  اظهار داشت: برگزاری یادواره شهرستانی۱۵۰ شهید شهرستان زرین‌دشت در حقیقت ارج نهادن به مقام والای شهیدان و پیروی از مکتب شهداست. 

سجاد راحت‌طلب با اشاره به اینکه دهه فجر فرصت مغتنمی برای ترویج و احیای آرمان‌های شهدا است، افزود: شهدا با نثار خون خود موجب استقرار نظام جمهوری اسلامی شده و از شرافت اسلام و انقلاب دفاع کردند. 

وی با تاکید بر جایگاه رفیع و ارزشمند شهدا گفت: شهدا به واسطه اینکه در راه خداوند جان خود را در طبق اخلاص گذاشته‌اند همیشه منزلت خاصی در نظرگاه مردم داشته و دارند.

به گزارش فارس، شهرستان ۸۰  هزار نفری زرین دشت ۱۵۰ شهید تقدیم آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی کرده است که از تعداد شهید حسین مرادی تنها شهید دوران انقلاب این شهرستان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ ن

منبع: فارس

کلیدواژه: یادواره شهدا زرین دشت شهید شهادت فارس ما مانده زرین دشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۱۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادواره شهدا در شهرستان کوار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سی و ششمین یادواره شهدای روستای ارباب و ۵۰۰ شهید شهرستان کوار با حضور مردم در حسینیه حضرت ابوالفضل این روستا برگزار شد.
روایتگری، اجرای سرود، مداحی، برپایی ایستگاه صلواتی و تلاوت یک سوره از قرآن به نیابت شهدا از برنامه‌های این یادواره بود.

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای معلم شهرستان دیر برگزار شد
  • یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین برگزار می‌شود
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • برگزاری یادواره شهدا در شهرستان کوار
  • برگزاری یادواره شهدای تخریب چی در فسا
  • برگزاری یادواره ۴۰۰ شهید کارگر و فرهنگی آران و بیدگل
  • برپایی یادواره شهید شاخص شهرستان کوار
  • ابلاغ احکام مسئولین کمیته ها و دبیران ستاد یادواره شهدای ارومیه
  • یادواره ۴۰۰ شهید روحانی مازندران
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهداء در نوده خاندوز و توران فارس رامیان