Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ ایسنا نوشت: خبرگزاری رویترز مدعی شد که سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس پیشنهاداتی مطرح کرده‌اند که بر اساس آن ایران در ازی پایبندی به توافق هسته‌ای، از منافع اقتصادی بهره مند شود.

البته هنوز مشخص نیست که واشنگتن بدون این که اول ایران به توافق هسته ای پایبند شود، راضی به لغو تحریم ها می‌شود یا نه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

یک دیپلمات ارشد اروپایی در این باره گفت: ما از یک صفحه خالی کار را شروع نمی کنیم. معیارهای سلسله مراتب بازگشت به توافق و سپس ایجاد توافقی عمیق‌تر را می دانیم. 

رویترز پیشتر هم گزارش داده بود که چهار منبع مطلع به این خبرگزاری اطلاع داده‌اند که وزیر خارجه آمریکا به زودی با همتایان خود در آلمان، انگلیس و فرانسه در خصوص چگونگی احیای توافق هسته‌ای با ایران به گفت‌وگو خواهد پرداخت.

این منابع که نخواستند نام‌شان فاش شود زمان مشخصی برای این گفت‌وگو تعیین نکرده‌اند اما دو منبع مدعی شدند که این گفت‌وگو تا روز جمعه رخ خواهد داد و منابع دیگر ادعا کردند که این گفت‌وگو در هفته آینده انجام خواهد گرفت.

وزارت خارجه آمریکا از اظهارنظر درخصوص دیدار مجازی این چهار وزیر خارجه خودداری کرده است.

وزارت خارجه فرانسه و آلمان و سفارت انگلیس در واشنگتن نیز به درخواست فوری برای اظهارنظر پاسخ ندادند.

موضوع شرط پایبندی ایران به توافق هسته ای برای بهره مندی از منافع اقتصادی در پی این مطرح می شود که بایدن در وعده های انتخاباتی اش گفته بود «در صورت بازگشت ایران به پایبندی کامل به تعهدات هسته ای اش» آمریکا هم به توافق باز می گردد. 

ایران در نتیجه خروج دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا از توافق هسته ای در سال ۲۰۱۸،  متحمل شدن تحریم های اقتصادی آمریکا و تعلل کشورهای اروپایی در عمل به تعهداتشان در زمینه کاهش تاثیر این تحریم ها و عادی سازی روابط اقتصادی با ایران، برخی تعهدات داوطلبانه اش در توافق هسته ای را کاش داد.

البته به گفته مقامات ایران، این اقدامات در صورت پایبندی تمامی اعضای توافق به تعهداتشان، بازگشت پذیر است.

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فیلم فجر سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 برجام توافق هسته ای توافق هسته ای ایران تروئیکای اروپا تروئیکای اروپایی جشنواره فیلم فجر سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 توافق هسته ای گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۱۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاپید: نتانیاهو هیچ بهانه‌ای برای رد توافق تبادل اسرا ندارد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از شبکه الجزیره، «یائیر لاپید» رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در این باره اظهار داشت: به «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا اعلام کردم که «بنیامین نتانیاهو» دیگر هیچ عذر و بهانه سیاسی برای امضا نکردن توافق مبادله افراد ربوده شده (اسرای صهیونیست در نوار غزه) ندارد.

بلینکن امروز با لاپید در تل‌آویو دیدار و رایزنی کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا در چارچوب سفر منطقه‌ای خود برای پیگیری و بررسی مذاکرات آتش‌بس در غزه، سه‌شنبه شب وارد اراضی اشغالی فلسطین شد.

این چندمین سفر وزیر امورخارجه آمریکا به اراضی اشغالی از زمان جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • تأکید عراق بر پایبندی به توافق امنیتی با ایران
  • لاپید: نتانیاهو هیچ بهانه‌ای برای رد توافق تبادل اسرا ندارد
  • وزیر خارجه آمریکا وارد اسرائیل شد
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • بوی گشایش ارزی از ریاض می‌آید
  • بلینکن: مصر پیشنهاد قوی برای آتش‌بس در غزه ارائه کرد
  • بلینکن وارد سرزمین های اشغالی شد
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت