Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمحمد نظری گفت: طرح بازافرینی که نخستین بار در سال ۹۶ شروع شد، با هدف بهسازی ۴ هزار و ۸۰۰ هکتار از بافت های فرسوده ۳۸ شهر مازندران انجام شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدمحمد نظری در حاشیه افتتاح مرکز جامع سلامت آمل در گفت و گو با بلاغ گفت: هم اکنون ۳۶ پروژه کارآفرینی در مناطق مختلف شهرهای مازندران در ۱۹ شهر این استان در حال اجراست که از پیشرفت ۷۰ درصد برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه بیشترین وسعت بافت فرسوده شهری در ساری، آمل، بابل و قائمشهر است، عنوان کرد: این شهرها در زمه شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت قرار دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران مجموع اعتبار تخصیصی امسال طرح های بازآفرینی استان را ۳۹۰ میلیارد رالخ مطرح و عنوان کرد: تمام سعی و تلاش دولت توانمندسازی در حوزه حاشیه نشینی، کارآفرینی یا بافت های ناکارآمد است.

وی از دو طرح از این پروژه ها در ایام الله دهه فجر در آمل اشاره کرد و افزود: تا پایان نیز دو طرح فرهنگی و ورزشی چون ساختمان فرهنگسرای بابل و سالن ورزشی بانوان قائمشهر به بهره برداری می رسد.

نظری با اشاره به اینکه برای سال ۱۴۰۰ نیز بالغ بر ۴۵۰ میلیارد رالا در حوزه بازآفرینی مصوب کردیم، گفت: تا پایان این ماه موافقتنامه مبادله و ردیف های اعتبار آن تزریق می شود تا با سرعت تمام بتوانیم تا پایان دولت آن تعداد پروژه های بازآفرینی را به بهره برداری برسانیم.

وی تصریح کرد:اجرای طرح بازافرینی که نخستین بار در  سال ۹۶ شروع شد، با هدف بهسازی چهار هزار و ۸۰۰ هکتار از بافت های فرسوده ۳۸ شهر مازندران انجام شد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران ادامه داد: سعی می کنیم در حوزه شهروندی عدالت اجتماعی اتفاق بیافتد و خدمات برای همه نقاط یکسان باشد  و نقاط کم برخوردار هم پایه پای حوزه شهری توانمند شود.

وی با تاکید اینکه در اجرای طرح تمام افراد توانند مورد نظر بهزیستی و امور اجتماعی استانداری مازندران شناسایی و از خدمات مورد نیاز بهره‌مند می شوند، خاطرنشان کرد: در هر جایی و پروژه ای از سوی شهرستان مصوب کرده و ابلاغ بگذارد، برای آن منابع قرار می دهیم و کار را شروع می کنیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۲۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲.۷ میلیون بنای فرسوده و ناکارآمد شناسایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، گفت: راهبرد اصلی ما در این دولت مقاوم سازی و پایدارسازی سقف‌های لرزان است، زیرا به طور مستقیم با جان انسان‌ها در ارتباط است.

وی تاکید کرد: در محدوده بافت‌های فرسوده دو میلیون و ۷۰۰ هزار بنای ناکارآمد و فرسوده وجود دارد، این بناها جان مردم را در ۶۹۰ شهر به خطر انداخته است. بنابراین ما نوسازی را در اولویت قرار دادیم؛ زیرا موضوع جان انسان‌ها است. این ۱۶۷ هزار هکتار شامل ۶ هزار محله یعنی چهار هزار و ۴۰۰ بافت فرسوده و تاریخی و یک هزار و ۱۷۰ سکونتگاه است و فقط ۳۰۰ هزار کوچه در آن وجود دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: برای نوسازی این بافت‌های فرسوده با سه چالش اساسی مواجه بودیم که نخستین چالش خود مردم ساکن در این بافت‌ها هستند. همچنین ۴ چالش نوسازی در سند تحول دولت آمده که راهکار این است ما با بسته‌های تشویقی مختلف، سرمایه گذاران را ترغیب به نوسازی کنیم.

این مقام مسؤول تاکید کرد: بیش از ۵۴۶ شهر بسته‌های تشویقی شهرسازانه را اجرا می‌کنند؛ به طوری که آمار صدور پروانه نشان می‌دهد در سال ۱۴۰۲ رکورد نوسازی در محدوده بافت‌های فرسوده در بازه زمانی بعد از انقلاب شکسته شد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: گام اول را با همکاری بسیج مستضعفان و بسیج سازندگی برداشتیم و تا الان ۴۶۷ حلقه میانی ایجاد کردیم که در محلات هدف بازآفرینی به ارائه خدمات می‌پردازند. این اتفاق جدیدی است که قصد داریم این تعداد را به ۲۰۰۰ حلقه برسانیم.

کد خبر 6094227 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • توسعه فضای سبز در بافت فرسوده شهر قم
  • میزان تسهیلات بافت‌های فرسوده اعلام شد
  • ۱۲ پروژه بازآفرینی شهری در استان اصفهان در دست اجرا است
  • ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی برای نوسازی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • معاون وزیر راه در پاسخ به جماران: از خاک هرمز و ابوموسی در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن استفاده نمی شود
  • نوسازی مسکن در بافت فرسوده از مرز ۲۶۶ هزار واحد عبور کرد
  • ۲.۷ میلیون بنای فرسوده و ناکارآمد شناسایی شد
  • رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • رکوردشکنی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده
  • رسیدگی به ۳۴۰۰ پرونده بافت فرسوده در اردبیل