Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالرحیم گرجی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع زندانیان استان یک درصد دارای مدرک دکتری و فوق لیسانس، ۲ درصد لیسانس، سه درصد فوق دیپلم و ۱۸ درصد دارای مدرک دیپلم هستند.

وی با بیان اینکه افراد با تحصیلات دانشگاهی کمتر وارد زندان ها می شوند افزود: در داخل زندان نهضت سوادی آموزی و آموزش و پرورش برنامه های زیادی برای سوادآموزی دارند و حتی برخی از مددجویان بی سواد به دانشگاه نیز راه یافته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه زندانیان زیر ۱۸ سال در این استان کمتر از هفت نفر هستند افزود: همچنین مددجویان بالای ۵۶ سال نیز حدود پنج درصد را شامل می شوند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی گفت: مددجویان از ۱۸ تا ۲۵ سال ۱۰ درصد را شامل می شوند و زندانیان ۲۶ تا ۴۵ سال که نیروی کار و فعال جامعه هستند شامل ۷۱ درصد می شود.

گرجی با بیان اینکه ۶۹ درصد زندانیان متاهل، ۲۷ درصد مجرد و چهار درصد مطلقه و سایر موارد هستند افزود: بیشتر زندانیان که هم اینک در زندان های این استان تحمل حبس می کند  در گروه سنی جوانی بوده و معمولا بی سواد و متاهل نیز هستند.

وی با بیان اینکه هم اینک هزار و ۵۰۰ زندانی در زندان های این استان تحمل حبس می کنند اظهار داشت: با توجه به اینکه از نظر سرانه نسبت به میانگین کشور وضعیت بهتری داریم تلاش می کنیمدر این زمینه به استانداردهای جهانی برسیم.

وی فضای زندان ها را شامل بندها، فضای آموزشی، فرهنگی، بهداشتی، ورزشی، خوابگاه ها، هواخوری، غذاخوری و سایر موارد برشمرد و گفت: تمام زندانیان تخت و دیگر فضاهای مورد نیاز را در اختیار دارند.

گرجی با بیان اینکه این استان در حوزه قضات برای حل مشکلات زندانیان رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است، افزود: قضات استان با زندان ها همکاری بسیار خوبی دارند و با حضور در زندان ها پرونده آنان را بررسی می کنند که این امر باعث شده است بخشی زیادی از مشکلات مددجویان برطرف شود.

وی به طرح غربالگری و پایش پرونده های زندانیان اشاره کرد و گفت: این طرح برای حدود نیمی از زندانیان استان اجرا و پرونده های آنان پایش خواهد شد که بعد از تعیین تکلیف شدن بخش زیادی از آنان آزاد خواهند شد.

وی اظهار داشت: همچنین مشکلات زندانیان در شورای حل اختلاف مورد بررسی قرار می گیرد و بخشی نیز که بیماری های سخت درمان داشته و در تحمل حبس مشکل دارند پس از بررسی پرونده، زمینه آزادی زودتر آنان فراهم می شود.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی گفت: هم اینک ۳۳ درصد زندانیان این استان دارای اشتغال مولد هستند و به همین دلیل ماهانه برای خانواده‌های خود حقوق می‌فرستند.

گرجی افزود: تلاش می کنیم تا میزان اشتغال را تا پایان سال به ۵۵ درصد برسانیم.

وی اظهار داشت: با توجه به دستور رییس سازمان زندان های کشور و استاندار خراسان شمالی تلاش می کنیم تا اشتغال زندانیان واجد شرایط را به ۹۰ تا ۱۰۰ درصد برسانیم.

گرجی گفت: اصلاح و تربیت، کاهش جمعیت کیفری و ایجاد فرصت های اشتغال برای زندانیان پس از آزادی، تامین معیشت خانواده های زندانیان، کمک به کاهش آسیب های اجتماعی، ایجاد اشتغال و حرفه آموزی از جمله اولویت های کاری سازمان زندانیان است.   

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال برای زندانیان در دوران حبس نقش عمده‌ای در ارتقای امنیت و آرامش محیط زندان دارد افزود: زندانیانی که شرایط کار در بیرون از زندان را نیز داشته باشند در کارگاه های بخش خصوصی، بخش خدماتی و مشارکت با شهرداری مشغول به کار خواهند شد.

در هر یک از شهرستان‌های بجنورد، شیروان و اسفراین یک زندان وجود دارد و یک کانون اصلاح و تربیت و یک بازداشتگاه نیز در بجنورد دایر است.

برچسب‌ها بجنورد سواد آموزی اشتغال زایی سازمان زندان‌ها خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد سواد آموزی اشتغال زایی بجنورد سواد آموزی اشتغال زایی سازمان زندان ها خراسان شمالی اخبار کنکور خراسان شمالی زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۲۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسفالت ۴۰۰هزار مترمربع معابر روستا‌های خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ سعید رئوفی افزود: اجرای طرح هادی در ۷۹ روستای استان سال گذشته اجرا شد.
وی گفت: امسال هم از برنامه‌های سال گذشته، آسفالت ۷۹ روستا در دست پیگیری است.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان اضافه کرد: اکنون طرح هادی در ۵۷۲ روستای استان اجرایی شده و بر این اساس ۷۹ درصد از روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان از مزایای این طرح بهره‌مند هستند که این رقم در کشور ۶۸ درصد است.
به گفته رئوفی ۷۲۲ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان وجود دارد که مطالعات طرح هادی در تمامی این مناطق انجام شده است.

دیگر خبرها

  • عفو بیش از ۱۴۵۰۰۰ زندانی در سال گذشته
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • ۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • آبراهه‌های چند صدساله خراسان‌شمالی تشنه برف و باران
  • آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • آسفالت ۴۰۰هزار مترمربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد