Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@21:00:02 GMT

رونق در تورهای صیادان مازندران

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۱۲۲۶۶

رونق در تورهای صیادان مازندران

قاسم کریم‌زاده معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران درباره آخرین وضعیت صید در دریای مازندران در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: از آغاز فصل صید ماهی‌های استخوانی در دریای مازندران تاکنون میزان صید به یک‌هزار و ۳۲۰ تن رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: ارزش اقتصادی این میزان حدود ۷۹ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گدشته دو درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران با بیان اینکه سرانه صید هر تعاونی در سطح استان ۲۵ تن بوده است، اضافه کرد: سرانه صید هر تعاونی نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

کریم‌زاده در ارتباط با ترکیب گونه‌ای این میزان  صید دریای مازندران، یادآور شد: از میان گونه‌های صید شده ۵۵درصد ماهی سفید، ۲۵ درصد ماهی کپور و ۲۰ درصد ماهی کفال بوده است.

وی با اعلام اینکه صید روز به روز درحال افزایش است، تصریح کرد: هرچه به انتهای فصل سفید نزدیک می‌شویم صید ماهی سفید که ۷۰ درصد کل میزان صید را شامل می‌شود درصورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی و دمای هوا انتظار داریم صید  از رونق بیشتری برخوردار باشد

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران در پایان بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صیادان مازندران تاکید کرد و گفت:  موضوع مهم این بوده که سلامت صیادان استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی حفظ شود.

به گزارش فارس، فصل صید ماهی‌های استخوانی از دریای مازندران از ۲۰ مهر ماه هر سال آغاز شده و تا ۲۰ فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: دریای مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۲۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان

در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش مهر، این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمار‌های ثبت‌شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت‌شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند. به عبارتی، تعداد مردان فوت‌شده ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان است.

بر اساس این گزارش، سال گذشته ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت‌شده ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

دیگر خبرها

  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • سفر به دنیای زیبایی و ابتکار؛ تور سوئیس با ما
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • فقط ۳ درصد از پسماندهای خانگی یزد تفکیک می‌شوند
  • شرکت ۲۷ واحد تولیدی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک