Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-06@23:10:26 GMT

نیازی به ذخیره‌سازی میوه شب عید نیست

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۱۲۵۸۸

نیازی به ذخیره‌سازی میوه شب عید نیست

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران با اشاره به اینکه نیازی به ذخیره سازی میوه شب عید نداریم، اظهار کرد: با توجه به شرایط مساعد تولید و ذخایر مناسب سردخانه ها، نیازی به دخالت دولت در امر ذخیره سازی نیست.
وی افزود: در مواقعی که کمبود در امر تولید وجود داشته باشد، دولت با ورود به امر ذخیره سازی باید از التهابات بازار بکاهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شادلو ادامه داد: در شرایطی که منابع غنی است، دخالت دولت حواشی مختلفی در بحث اقتصادی و نظارتی دارد.
نایب رئیس اتحادیه باغداران از مازاد تولید محصولات باغی خبر داد و گفت: با توجه به مازاد بر نیاز داخل، تمامی تلاش برای صادرات باید صورت گیرد تا از حجم بار کاسته شود چرا که در شرایط فعلی ذخیره سازی میوه تنها هزینه برای دولت ایجاد می‌کند.
این مقام مسئول تولید سیب و مرکبات را ۲ برابر مصرف داخل برشمرد و گفت: بنابر آمار امسال بیش از ۴ میلیون تن سیب و پرتقال در کشور تولید شده است که ۵۰ درصد این میزان باید صادر شود، در غیر این صورت به سبب ازدیاد عرضه رکود بازار بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هزینه‌های تولید ۳ تا ۴ برابر نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است، بیان کرد: با توجه به افزایش چشمگیر قیمت نهاده‌های کشاورزی، باغداران و کشاورزان با هزینه‌های اجباری در تولید روبرو شدند. همچنین در مراحل پس از تولید دست‌های زیادی در کار است که نیازی به حضورشان نیست.
نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران با بیان اینکه گرانی میوه ارتباطی به تولیدکننده ندارد، گفت: صاحبان حجره در میادین میوه فروشی به صورت حق العمل کاری در اختیار خرده فروشی‌ها قرار می‌دهند که با اعمال نظارت بیشتر باید از گرانفروشی جلوگیری شود چرا که محصول مشخص با اختلاف قیمت قابل توجهی در مغازه‌های یک‌ خیابان عرضه می‌شود که این امر اجحاف در حق مصرف کننده است.

پربیننده ترین گوشت قرمز ۷۰هزار تومانی از اول اسفند توزیع می‌شود کاهش قیمت خیار و سبزی طی ۲۰روز آینده نرخ هر کیلو دام سبک ۴۹هزار تومان اعلام شد کنسرو ماهی تن؛ گرانی در عین فراوانی کمبود تولید مرغ در کشور داریم

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سیب سیب ذخیره سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۲۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره سازی ۱۵۲۰ تن گوشت و مرغ منجمد در لرستان

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، سید عماد شاهرخی امروز در جلسه تنظیم بازار استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه سال گذشته به ویژه روزهای پایانی سال نه تنها کمبودی در زمینه تامین کالاهای اساسی نداشتیم بلکه در بعضی از کالاها مانند مرغ مازاد نیاز استان هم تولید داشتیم، اظهار کرد: از ابتدای اردیبهشت ماه تاکنون ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی انجام شده که پیش بینی می‌کنیم به ۴ میلیون قطعه برسد.

به گفته وی ۴ میلیون قطعه جوجه ریزی ۳۰ درصد از نیاز استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در سردخانه‌های استان ذخیره سازی شده است.

شاهرخی به موجودی کالاهای اساسی هم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۱۹۸۴ تن برنج، ۴۲۴ تن شکر، ۲۰ تن گوشت قرمز منجمد، ۱۵۰۰ تن گوشت مرغ منجمد، ۱۳ هزار تن ذرت وارداتی، ۲ هزار و ۴۰۰ جو وارداتی، ۵ هزار تن کنجاله سویا وارداتی و ۶۲ هزار تن گندم موجودی کالاهای اساسی استان است.

وی به گزارش بازرسی‌های انجام شده در فروردین ماه سال جاری هم اشاره کرد و گفت: در فروردین ماه سال جاری ۸ هزار و ۷۱۷ بازرسی از نان و سایر اقلام در سطح استان انجام شد که منجر به تشکیل ۸۶۰ پرونده شد.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ارزش ریالی تخلفات انجام شده ۲ میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان بوده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903017

دیگر خبرها

  • ذخیره‌سازی ۳۰ میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری هرمزگان
  • ۶۰ میلیارد ریال برای ذخیره‌سازی آب شرب خواف تخصیص یافت
  • ذخیره‌سازی ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در لرستان
  • ذخیره سازی ۱۵۲۰ تن گوشت و مرغ منجمد در لرستان
  • ذخیره‌سازی ۲۵ میلیون مترمکعب آب باران در سدهای بوشهر
  • پنج میلیون مترمکعب روان‌آب در سدهای مخزنی خراسان جنوبی ذخیره شد
  • ورود بیش از ۵ میلیون مترمکعب روان آب به سد‌های خراسان جنوبی
  • امسال نیازی به واردات گندم نداریم
  • تلاش امریکا برای ذخیره انرژی با تولید باتری‌های سدیم‌یونی
  • هرآنچه درباره نسل ششم آیپد ایر می‌دانیم