Web Analytics Made Easy - Statcounter

عرصه سیاسی آمریکا شاهد چالش‌های عمده‌ای است که همچنان ریشه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ دارند. خبرگزاری میزان – همزمان با نزدیک شدن زمان دادگاه استیضاح دوم «دونالد ترامپ»، چهل و پنجمین رییس جمهور آمریکا، شکاف‌ها در حزب جمهوریخواه نیز تشدید می‌شوند.   به گزارش «آکسیوس، هیل و فاکس نیوز»، مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های سیاسی آمریکا عبارتند از:   - اخراج نماینده حامی ترامپ از دو کمیته مجلس نمایندگان: «مارجری تیلور گرین»، نماینده حامی ترامپ از ۲ کمیته آموزش و بودجه مجلس نمایندگان اخراج شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۱ جمهوریخواه به اخراج وی از کمیته‌های مذکور رای مثبت دادند.   این نماینده جمهوریخواه در روز‌های اخیر به دلیل مواضع جنجالی خود به موضوع بحثی جدی در میان جمهوریخواهان تبدیل شد.   - رد احضاریه دادگاه سنا توسط وکلای ترامپ: وکلای ترامپ احضاریه «جیمی راسکین»، قاضی دادگاه استیضاح ترامپ برای ادای شهادت وی در دادگاه را رد کردند.   - شکایت شرکت اجرای رای گیری از شبکه خبری فاکس، جولیانی و پاول: شرکت اجراکننده رای گیری «Smartmatic» دادخواستی به ارزش ۲.۷ میلیارد دلار علیه «رودی جولیانی»، وکیل شخصی ترامپ، شبکه خبری راستگرای «فاکس نیوز» و «سیدنی پاول»، از اعضای تیم حقوقی ادعا‌های انتخاباتی ترامپ تشکیل داد.   این دومین شرکتی است که با طرح ادعای افترا علیه خود توسط وکلای ترامپ اعلام شکایت کرد.   - پیوستن معاون ترامپ به بنیاد هریتیج: «مایک پنس»، معاون دونالد ترامپ به بنیاد «هریتیج» به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و با نفوذترین اندیشکده‌های جنبش محافظه کار پیوست.   - هزینه بالای استقرار گارد ملی در کپیتال هیل: هزینه استقرار گارد ملی در «کپیتال هیل» در پی شورش علیه کنگره در ۶ ژانویه (۱۷ دی) تقریبا معادل ۵۰۰ میلیون دلار شد.   - حزب جمهوریخواه در چالشی عمیق: حزب جمهوریخواه آمریکا که در هفته‌ها و ماه‌های اخیر شاهد شکاف تعمیق‌ها بوده اکنون با استقبال ۶۴ درصدی رای دهندگان جمهوریخواه از حزب جدید به ریاست ترامپ است.  بیشتر بخوانید: نامزد ریاست سنا معرفی شد شورش علیه کنگره بزرگ‌ترین پرونده اف بی آی - نیمی از آمریکایی‌ها خواهان محکومیت ترامپ در سنا: براساس نظرسنجی ها، تقریبا نیمی از مردم آمریکا خواهان محکومیت ترامپ در دادگاه استیضاح سنا هستند.   - واکنش انجمن بازیگران سینما به خروج ترامپ از این انجمن: انجمن بازیگران سینما در واکنش به نامه خداحافظی ترامپ در پی محکومیت وی توسط برخی از اعضای انجمن به دلیل شورش علیه کنگره، با «متشکریم» پاسخ داد.   - تایید صلاحیت نامزد پیشنهادی بایدن برای سمت نمایندگی آمریکا در سازمان ملل: کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا صلاحیت «لیندا توماس گرینفیلد»، نامزد پیشنهادی بایدن برای سمت نمایندگی آمریکا در سازمان ملل را تایید کرد.   انتهای پیام/ برچسب ها: آمریکا جو بایدن

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا جو بایدن دادگاه استیضاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۲۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادگاه لاهه در حال بررسی جنایات اشغالگران در بیمارستان‌های غزه است

دادستان‌های دادگاه کیفری بین‌المللی با کارمنددان 2 بیمارستان بزرگ نوار غزه مصاحبه کرده‌اند تا اولین تأییدی باشد که بازرسان دادگاه با کارکنان پزشکی درباره جنایات احتمالی در غزه صحبت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، ۲ منبع که به دلیل حساسیت موضوع خواستار ناشناس ماندن نام‌شان شدند، به رویترز گفتند بازرسان دادگاه کیفری بین‌المللی به شهادت‌های کارکنان بیمارستان اصلی شهر غزه در شمال نوار غزه یعنی «بیمارستان الشفا» و بیمارستان اصلی خان یونس در جنوب یعنی مجتمع پزشکی «ناصر» دست یافتند.

این منابع به دلیل نگرانی در مورد امنیت شاهدان از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کردند.

یک منبع گفت که وقایع اطراف بیمارستان‌ها می‌تواند بخشی از تحقیقات دادگاه کیفری بین‌المللی باشد که در حال بررسی پرونده‌های جنایی علیه افراد به اتهام ارتکاب «جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت، نسل‌کشی و تجاوز» است.

دفتر دادستان دیوان کیفری بین‌المللی از اظهار نظر در مورد مسائل اجرایی در تحقیقات در حال انجام خودداری کرد و دلیل آن را لزوم اطمینان از ایمنی قربانیان و شاهدان دانست.

دادگاه کیفری بین‌المللی اعلام کرد که در حال تحقیق با طرفین درگیری است از جمله حمله هفت اکتبر که مبارزان حماس به اسرائیل حمله کردند و متعاقب آن حمله اسرائیل به غزه رخ داد.

در طول جنگ، ۲ بیمارستان اصلی غزه از اهداف مهم رژیم صهیونیستی بودند، به طوریکه نیروهای صهیونیست آنها را محاصره کرده و به آنها یورش بردند و فعالان حماس را به استفاده از این بیمارستان‌ها برای اهداف نظامی متهم کردند در حالیکه حماس و کادر پزشکی آن را رد می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان پذیرفته نشد
  • صلاحیت صدور حکم در شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان را نداریم
  • ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد
  • وحشت در محافل صهیونیستی بعد از تصمیم ضد اسرائیلی دادگاه لاهه
  • دادگاه لاهه در حال بررسی جنایات اشغالگران در بیمارستان‌های غزه است
  • شکایت علیه ChatGPT به دلیل ناتوانی در تصحیح خطاها
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • دستگیری عاملان توهین به وینیسیوس در ال‌کلاسیکو
  • تاریخ شهادت امام جعفر صادق(ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟