Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه آیت الله مصطفی علما امام جمعه کرمانشاه، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مرکز استان با اشاره به فرا رسیدن دهه مبارک فجر، اظهار کرد: انگیزه انقلاب اسلامی یک انگیزه الهی و اسلامی بود که رهبری آن را یک مرجع تقلید عارف، آگاه، عالم و جامع بر عهده داشت و لذا توانست دنیا را تکان بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امام (ره) از دوران جوانی تا زمان رحلت، به این نکته توجه داشت که در هر پست و جایگاه و مقامی که باشیم اگر کارهایمان برای خدا نباشد به قوت خود باقی نخواهد ماند.

آیت الله علما با بیان اینکه «وحدت کلمه» نکته‌ای است که قرآن، ائمه، عقلا و همه انسان‌ها از ما طلب می‌کنند، گفت: امام راحل بر روی وحدت تکیه داشت و همیشه می‌کوشید وحدت و یکپارچگی حفظ شود و همه باید بدانیم دشمن می‌خواهد وحدت ما را بشکند و ما باید این وحدت را نگه داریم.

وی ادامه داد: برای انقلاب سرمایه گذاری بسیاری شده و این انقلاب برای ما ارزان بدست نیامده و خیلی‌ها در راه انقلاب فدا شده‌اند که این انقلاب این‌گونه از خود اقتدار نشان می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به سخنی‌ از حضرت علی(ع) مبنی بر اینکه تقوا، وحدت کلمه، التزام به اسلام، اخلاق و معنویت در دنیا و آخرت عزت‌آور است، و نیز پرداختن رهبر معظم انقلاب، در بیانیه گام دوم به اخلاق و معنویت، ابراز داشت: یک نمونه از این عزت روز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

آیت الله علما با اشاره به این سخن رهبر انقلاب که «نیروی هوایی ارتش در دیدار با امام (ره) کارت‌های شناسایی خود را در دست گرفته بودند و این یعنی آنها جانشان را در کف دستشان گذاشته‌ بودند»، گفت: در آن روزهای پر خطر این کار می‌توانست مساوی با شهادت آنان باشد و همین امر باعث شده که در طی ۴۲ سال پس پیروزی انقلاب از همیشه از آنان یاد شود.

وی با یادآوری اعلام حکومت نظامی توسط بختیار در ۲۱ بهمن سال ۱۳۵۷،  گفت: امام (ره) فرمود که حکومت نظامی باید شکسته شود و علیرغم این که جمعی از انقلابیون از این موضوع نگران شده و سعی داشتند ایشان را منصرف کنند؛ اما امام (ره) تاکید داشتند تحت هر شرایطی باید حکومت نظامی بشکند.

خطیب جمعه کرمانشاه با اشاره به دیدار اخیر رهبر انقلاب با جمعی از مداحان، سخنان ایشان در رابطه با عدم بدزبانی را یادآور شد و بیان داشت: ایشان به خطبه‌های اعتراضی و آتشین حضرت فاطمه (س) اشاره کردند که در آن بدگویی و بدزبانی وجود ندارد، که باید به آن توجه شود.

آیت الله علما حضرت فاطمه (س) را بهترین الگو برای زنان و مردان دانست و گفت: هرکس صدیقه طاهره را الگوی خود قرار دهد و با او انس بگیرد بالا می‌رود و اوج می‌رسد.

وی با بیان اینکه امروزه زنان در همه امور علمی، اقتصادی و سیاسی حضور دارند، تصریح کرد: در هیچ مقطعی از تاریخ تا این حد زنان ما تحصیل کرده و مورد توجه و تکریم نبود‌ه‌اند و این به برکت انقلاب اسلامی است.

آیت‌الله علما ادامه داد: رهبر انقلاب همچنین از مداحان خواستند که فضای قدیمی و فضای سالم راجع به عزاداری را حفظ کنند و جوانان را به ازدواج و بچه‌داری تحریص کنند، چرا که نباید منتظر بود تا تمام شرایط ازدواج فراهم شود.

وی در پایان همگان را به تقوا، پرهیزگاری و دوری از معصیت فراخواند و بیان داشت: بالاترین تقوا این است که یکی باشیم و برادری‌مان را ثابت کنیم و پای آن بایستیم.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: زنان انقلاب اسلامی کرمانشاه نماینده ولی فقیه آیت الله علما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۳۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جبهه انقلاب با عبور از اختلافات جزیی، ایران قوی را بسازد

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن رضایی در حاشیه کمیسیون تخصصی شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با بیان اینکه ارزش‌های انقلاب همچون ایثار، برادری، وحدت و فداکاری عامل پیروزی بر رژیم طاغوت بودند، گفت: برادری و وحدت رمز موفقیت و پیروزی ما در سخت‌ترین دوران تاریخ کشورمان بوده‌اند.

وی با یادآوری اینکه «روح برادری در دفاع مقدس، قوای رزمندگان را چند برابر و معجزه می‌کرد»، متذکر شد: کمرنگ شدن این ارزش‌ها در سال‌های اخیر، به ضرر انسجام ملت و همچنین مانع رشد و پیشرفت است.

دبیر شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با تأکید بر اینکه دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه‌اند و باید با هوشیاری و بصیرت در مقابل این توطئه‌ها بایستیم، گفت: جبهه انقلاب باید اختلافات جزئی و سلایق شخصی را کنار گذاشته و با همدلی و حول منافع ملی در جهت ساختن ایرانی قوی و آباد قدم بردارد.

کد خبر 6095895

دیگر خبرها

  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • سیره و روش امام صادق(ع) تعامل با اهل سنت بود
  • ۳ عامل مهم در شکل‌گیری شخصیت محمد‌رضا سنگری
  • وحدت نیرو‌های انقلاب رمز عبور از تهدیدات است
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • جبهه انقلاب با عبور از اختلافات جزیی، ایران قوی را بسازد
  • جبهه انقلاب با عبور از اختلافات جزئی، ایران قوی را بسازد
  • وحدت رسانه‌ای دشمن برای ایجاد تنش در کشور است
  • معلمان به نقش خود در هویت سازی دانش آموزان توجه کنند
  • معلمان به نقش خود در هویت سازی دانش آموز دانش آموزان توجه کنند