Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدکاظم مدرسی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه بخش مرکزی یزد با گرامیداشت ایام دهه فجر اظهار داشت: انقلاب اسلامی پدیده ارزشمندی است که محصول تلاش همه انبیا الهی و اوصیا و اولیا در طول تاریخ است و چه بسیار انسان‌هایی که در طول تاریخ زجرها کشیده و تلاش‌ها کرده‌اند تا بتوانند حکومت الله را در جامعه اجرایی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تداوم و استمرار نظام اسلامی نیازمند اقدام و برنامه است، افزود: تحکیم باورها و اعتقادات نسبت به اصل انقلاب، امام و ارزش‌های انقلاب از جمله این موارد است و همگان باید آگاه باشند که انقلاب اسلامی توسط مردمی‌ترین انسان در دنیا پدید آمد و استقبال از او در بازگشت از پاریس و بدرقه او پس از فوتش، گواه این معناست.

مدرسی با بیان اینکه شاهان پهلوی یکی بی‌سواد و دیگری جوانی ۲۰ ساله و حداکثر دیپلمه بود و شاهان قاجار نیز همه بی‌سواد بودند، عنوان کرد: در مقابل آنها، امام خمینی (ره) شخصیتی مملو از فقه و فلسفه و تاریخ و تفسیر بود و این یکی از امتیازات مهم انقلاب اسلامی است که رهبری قیام آن توسط شجاع‌ترین فرد زمان انجام شد البته در طول تاریخ حاکمان قلدر بسیار بوده‌اند اما شجاعت تعریف و معنای جدا از قلدری دارد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: انقلاب اسلامی توسط متدین‌ترین فرد و قانونمندترین انسان به وجود آمد تا جایی که وقتی در نوفل لوشاتو کسی می خواست تخلفی کند یا حتی کوچکترین سرپیچی نسبت به قانون فرانسه داشته باشد، حضرت امام اجازه نمی دادند.

وی عنوان کرد: این حکومت توسط زاهدترین فرد زمان به وجود آمد و استمرار پیدا کرد، یادآور شد: امروز هم این ویژگی‌ها در مقام معظم رهبری وجود دارد.

مدرسی گفت: تحکیم باورها یکی از راه‌های تداوم انقلاب اسلامی است همچنین اهتمام نسبت به مسائل فرهنگی نیز در این زمینه حائز اهمیت است زیرا این انقلاب نتیجه تلاش هزاران ساله انبیا و اوصیا و اولیا است و برای نجات فرهنگ بشریت پدید آمده و امید است مقدمه ظهور حضرت ولی عصر (عج) باشد.

وی، یکی دیگر از راه های حفظ و تداوم این انقلاب را تقویت و برتری بخشیدن به توان نظامی و دفاعی کشور دانست و اظهار داشت: حفظ وحدت و انسجام ملی و ارتباط با رهبری از دیگر راهکارهای تداوم انقلاب اسلامی است.

مدرسی ادامه داد: حفظ شور و نشاط انقلابی و عدم یاس از حوادث، عدم یاس از انقلاب و ارزش های انقلاب و مایوس نشدن از انقلاب اسلامی یکی دیگر از محورهایی است که در مسیر استمرار انقلاب اسلامی باید به آن توجه شود.

وی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم مایوس نشویم، نباید انتظار نمره ۱۰۰ را انقلاب داشته باشیم، برخی چون انتظار نمره ۱۰۰ را دارند به ویژه نسل حاضر، وقتی آن را نمی بینند کلاً از نظام مایوس می شوند و گاهی هم بعضی ممکن است از مسیر جدا شوند اما با وجود برخی سوء مدیریت‌ها نمی‌توانیم نمره کامل به انقلاب اسلامی بدهیم اما نباید نمره صفر را هم به این نظام بدهیم.

امام جمعه بخش مرکزی یزد تصریح کرد: بین نمره ۱۰۰ و صفر، نمرات دیگری نیز داریم و به خاطر همین نمره‌هاست که باید از انقلاب اسلامی پاسداری کنیم زیرا تنها تنها حکومتی که بدون نقص اداره می شود، حکومت ولیعصر (عج) است و از دیگر حکومت هایی که در پرتو دین به وجود می‌آیند، انتظار نمره ۱۰۰ داشتن انتظار بی‌جایی است و احتمال یاس و نا امیدی را برای ما به وجود می‌آورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از پلیس فتا یزد به خاطر همت در راستای کنترل لودگی‌ها و بی‌عفتی ها در فضای مجازی قدردانی کرد و گفت: برخی حرف‌ها بوی دیکتاتوری می‌دهد و اگر فردی بگوید قوانینی که دولت نمی پسندد را ابلاغ و اجرا نمی‌کند، عین دیکتاتوری و قانون گریزی است.

مدرسی یادآور شد: چرا افرادی در راس نظام و به عنوان یکی از شخصیت‌های برجسته نظام، مدعی هستند که نمی‌خواهیم قانون را اجرا کنیم و اگر قانونی در مجلس با سیاست‌ها و افکار ما سازگاری نداشته باشد، آن را اجرا نمی کنیم؛ این در حقیقت تخطی از قانون اساسی و قلدر معابی در حقوق و اجرای قوانین نظام اسلامی است.

کد خبر 5139507

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری یزد خطبه های نماز جمعه دهه فجر ویروس کرونا چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کرمانشاه بوشهر گرگان انقلاب اسلامی ایران شیراز آمار کرونا شهرستان کرج عکس استانها افتتاح طرح عمرانی مشهد ایلام انقلاب اسلامی نمره ۱۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۳۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«رخنه» توان علمی و دفاعی کشور در صنعت هوافضا را به رخ می‌کشد

طبق اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، مهدی شفیعی تهیه کننده «رخنه» درباره داستان این مجموعه تلویزیونی گفت: داستان سریال «رخنه» که در ۳۰ قسمت تولید شده مربوط به یکی از دانشمندان کشورمان است که بر روی موشک‌های ماهواره بر و فضایی تحقیق می‌کند و در این مسیر با تهدیدات و خطراتی از سوی بیگانگان روبه رو می‌شود.

شفیعی خاطرنشان کرد: این مجموعه تلویزیونی کاری از گروه تولیدات حادثه‌ای مرکز سیمافیلم است و داستان آن از تنوع گونه‌های (ژانرهای) متنوع برخوردار است و حوزه‌های امنیتی، علمی و خانوادگی را دربرمی گیرد.

وی با اشاره به این که کلیت موضوع سریال در حوزه هوافضای وزارت دفاع است، افزود: این سریال علاوه بر پرداختن به ظرفیت‌های موجود در مراکز علمی و فناوری کشور در حوزه دفاعی به ویژه در صنعت هوافضا و تلاش دانشمندان و نخبگان کشورمان در حوزه پدافندی و دفاعی جمهوری اسلامی، مخاطرات و تهدیداتی را که این افراد در این مسیر با آن مواجه هستند به تصویر درآورده است.

در این سریال بازیگرانی همچون نادر فلاح، رامتین خداپناهی، امیرحسین صدیق، خسرو شهراز، بهرام ابراهیمی، مریم کاویانی، نیلوفر شهیدی، حدیث نیکرو، سپیده خداوردی، علیرضا جلالی تبار، ایوب آقاخانی، علیرضا مهران و علیرام نورایی به ایفای نقش پرداخته‌اند.
کارگردانی سریال «رخنه» را در ابتدا علی غفاری بر عهده داشته است و پس از وی، حمیدرضا لوافی کار این مجموعه را ادامه دادند.

دیگر عوامل مجموعه «رخنه» مریم امینی نویسنده، شهرام نجاریان مدیرتصویربرداری، حدیث نیکرو مدیر برنامه ریزی، شهرام متولی باشی صدابردار، هومن معصومی طراح صحنه هستند و حسین زندباف و محمدمصطفی رجبی مشترکا کار تدوین را انجام داده‌اند و آلبرت آراکلیان موسیقی این سریال را ساخته است.

سریال «رخنه» قرار است از شنبه هفته آینده ۱۵ اردیبهشت ماه هر شب ساعت ۲۲:۱۵ از آنتن شبکه یک سیما تماشایی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • مرزبانان کشور برای دفاع ازمرزها و انقلاب دراوج آمادگی قرار دارند
  • مشارکت دهه هشتادی‌ها در مدیریت شهری استمرار اندیشه بنیانگذار انقلاب است
  • «رخنه» توان علمی و دفاعی کشور در صنعت هوافضا را به رخ می‌کشد
  • حمله مستقیم نظامی ایران به رژیم صهیونیستی یک شاهکار نظامی بود
  • تقویت انسجام ملی در سایه انجام عملیات وعده صادق
  • داوطلبان برای ثبت سوابق تحصیلی بر اساس اعلام آموزش و پرورش اقدام کنند
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • دفترچه سوالات کنکور علوم تجربی منتشر شد
  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است