Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس پیشین فدراسیون فوتبال گفت: ویلموتس نتایج خوبی نگرفت، اما اگر من بودم او را حفظ می‌کردم و می‌گفتم تیم ملی را به جام‌جهانی ببر.

خبرگزاری میزان - علی کفاشیان، رییس پیشین فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با برنامه «ورزش و مردم» شبکه یک سیما صحبت‌هایی انجام داد که گزیده آن را در زیر می‌خوانید:

*زمانی که فدراسیون را تحویل گرفتم فدراسیون تعلیق و در بلاتکلیفی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*وقتی که من آمدم آشنایی زیادی به فوتبال نداشتم، اما هیئت رییسه کمکم کرد.

*مسائل بدهی و مالی که همه چیز را راکد کرده است.

*قانون می‌گوید باشگاه‌ها می‌توانند دو نماینده در هیئت رییسه داشته باشند، اما در زمان ما اساسنامه به این شکل نبود یا مثلاً باید دید هیئت‌ها چه کاری می‌خواهند انجام دهند.

*دو نایب رئیس فدراسیون کار‌های مهمی دارند، همانطور که در زمان من نایب رئیس اول من تمام برنامه‌های تیم ملی را برعهده داشت.

*انتخابات باید به گونه‌ای باشد که افراد باری از روی دوش فدراسیون بردارند. اگر قرار باشد باهم اختلاف داشته باشند و هرکسی ساز خودش را بزند همه چیز به هم می‌ریزد.

*در اساسنامه فدراسیون تعریف شده که مجمع چه وظایفی دارد، اما هیئت رییسه هم وظایفی دارد.

*اصولاً یکی سری از مسئولیت‌ها توسط رئیس به هیئت رییسه داده می‌شود مثلاً در بحث داوری یا تیم‌های ملی این اختیارات به هیئت رییسه داده می‌شود.

*متاسفانه مسائل مالی خیلی در آینده یک رئیس فدراسیون تاثیر دارد، مثلاً در عید نوروز مسابقات مقدماتی جام جهانی وجود دارد و تصور کنید که تیم ملی به جام جهانی نرود. در آن صورت فوتبال ما به‌هم می‌ریزد.

*زمانی که ما به جام جهانی رفتیم پول‌های خوبی گرفتیم و تمام بدهی‌ها را پرداخت کردیم.

*کمیته فنی باید سرمربیان را پیشنهاد بدهد و هیئت رییسه آن را تایید کند. رئیس فدراسیون حق ندارد خودش یک نفر را انتخاب کند. این موضوع در اساسنامه هم آمده است.

*در زمان من کمیته فنی زیاد خوب کار نکرد و خودم چند بار همه را جمع کردم تا سرمربی انتخاب کنیم، اما آن‌ها به نتیجه نمی‌رسیدند.

*من به کمیته فنی گفتم که باید به دنبال کسی برویم که در جام جهانی آفریقا مربیگری کرده باشد. بعد از آن صحبت کردیم و بلافاصله با کی روش وارد مذاکره شدیم.

*من ۴۰ سال در ورزش بودم و باید اعتراف کنم یکی از سخت‌ترین کار‌ها در ورزش انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال است.

*کی ر‌وش با ما هماهنگ بود، اما توقعاتی هم داشت. او زمین چمن مناسب و امکانات می‌خواست که به آن‌ها هم رسیدیم.

*روز اول به ما گفت یک هتل می‌خواهم که دفتر کارم باشد، اما ما به او گفتیم که ساختمانی داریم که می‌توانید از آن استفاده کنید و پذیرفت.

*مربی باید تمام تمرکزش روی کارش باشد و اگر قرار باشد در کشور حضور نداشته باشد یا مدام به دنبال کار‌های دیگر باشد موفق نمی‌شود. کی‌روش ۱۰۰ درصد به همراه کادر فنی روی کارش تمرکز می‌کرد.

*او در ۷ سال تیم ملی را در رده نخست آسیا نگه داشت و قدم‌هایی برداشت و لژیونر‌های خوبی را به فوتبال ما آورد.

*ما باید به مسیری برویم که آینده تیم ملی روشن باشد و این یک واقعیت است.

*الان کار کردن در فدراسیون خیلی سخت است.

*ما یکی از درآمد‌های اصلی‌مان در سال‌های اخیر تبلیغات محیطی بود، اگرچه زیاد پول نگرفتیم، اما یا آن‌ها را از AFC گرفتیم یا فیفا.

*ویلموتس نتایج خوبی نگرفت، اما اگر من بودم او را حفظ می‌کردم و می‌گفتم تیم ملی را به جام‌جهانی ببر.

*اگر او تیم ملی را به جام جهانی نمی‌برد خود به خود قراردادش فسخ می‌شد.

*نباید همه تقصیر‌ها را گردن هیئت رییسه بیفتد، چون ممکن است یک مربی خوب از آب دربیاید و یک مربی بد. اگر ویلموتس در کارش نتیجه می‌گرفت همه به به و چه چه می‌کردند.

*در اساسنامه اینگونه است اگر رئیس فدراسیون برود نایب رئیس اول همه کاره می‌شود، اما نایب رئیس دوم خودش سازمان لیگ دارد و باید با باشگاه‌ها تعامل کند.

*متاسفانه زور ما در رای گیری کم است. ما به یک نشست در AFC رفته بودیم که در اواخر جلسه گفتند نمایندگان ایران و امارات از جلسه بیرون بروند.

*بعد‌ها پرسیدم که چه اتفاقی افتاده که دوستان به من گفتند در پایان جلسه لابی‌هایی برای مسائل مهم صورت گرفته بود.

بیشتر بخوانید: کفاشیان: دخالت در انتخابات نتیجه عکس می‌دهد/ مدیر باید جامع‌الشرایط باشد و مسائل سیاسی و اقتصادی را بداند

انتهای پیام/

برچسب ها: علی کفاشیان فدراسیون فوتبال

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال علی کفاشیان فدراسیون فوتبال رئیس فدراسیون جام جهانی هیئت رییسه تیم ملی نایب رئیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۳۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی

رئیس جدید فدراسیون دوومیدانی به احتمال فراوان در دهه سوم خرداد ماه سال جاری معرفی خواهد شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، نشست هیئت رئیسه فدراسیون دوومیدانی روز گذشته (پنجشنبه) در حالی برگزار شد که مهم‌ترین مصوبه آن، صدور مجوز برگزاری مجمع انتخاباتی بود که مورد توافق میان اعضا قرار گرفت.

برگزاری نشست کمیسیون‌ ورزشکاران و مربیان فدراسیون دوومیدانی

پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی در این باره به خبرگزاری تسنیم گفت: در مشخص شدن زمان مجمع، باید برای قوانین و قواعد را رعایت کنیم. یکی از این قواعد، برگزاری مجمع انتخاباتی 45 روز بعد از نشست هیئت رئیسه و مورد دوم برگزاری آن 75 روز بعد از انتخابات کمیسیون‌ها است. با توجه به همین موضوع، فکر می‌کنیم که انتخابات در نیمه خرداد برگزار شود، اما با توجه به تعطیلی 14 و 15 خرداد، به نظر می‌رسد که هفته سوم ماه آینده، زمان مناسبی برای برگزاری مجمع انتخاباتی باشد.

وی ادامه داد: تاریخ دقیقی در نشست هیئت رئیسه مشخص نشد، اما با هماهنگی با وزارت ورزش، قطعاً به زودی زمان انتخابات مشخص و اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کفاشیان: زور فوتبال به صدا و سیما نمی‌رسد!
  • راهیابی رئیس و عضو هیئت رئیسه هیئت ووشو کیش به مسابقات جهانی استرالیا
  • رئیس و عضو هیئت رئیسه هیئت ووشو کیش به مسابقات جهانی استرالیا
  • رسمی؛ پدرو روچا رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا
  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا معرفی شد
  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا انتخاب شد
  • محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی
  • باشگاه‌های لالیگایی در خطر محرومیت از حضور در رقابت‌های اروپایی
  • مژده رئیس رسانه ملی درباره حق پخش فوتبال
  • بیست سال پیش افراد غیرفوتبالی خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس را متوقف کردند!