Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه بروجرد گفت: مذاکره ایران با طالبان با حضور مسوولان افغانستان و براساس مصلحت نظام صورت گرفته زیرا طالبان در اداره کشور افغان سهیم است.

به گزارش ایرنا؛  سیدعلی حسینی در خطبه های این هفته نمازجمعه بروجرد افزود: در مرداد ماه سال ۷۷ اعلام شد که طالبان با حمله به کنسولگری ایران در افغانستان خبرنگار حبرگزاری جمهوری اسلامی و دیپلمات های ایرانی را در مزارشریف افغانستان به شهادت رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: طالبان آن زمان مسوولیت این جنایت را برعهده نگرفت و اعلام کرد که کار سپاه سحابه که مقر انها در پاکستان و افکار داعش دارند بوده است.

امام جمعه بروجرد بیان کرد: طالبان رویکرد خود را تغییر داده و فعالیت سیاسی انجام می دهد و اکنون ۵۰ درصد افغانستان در دست است و در مقابل آمریکا، داعش و القاعده ایستادگی می کند.

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: چطور با طالبانی که مقابل آمریکا ایستاده مذاکره نکنیم بعد برخی حاضرند با آمریکایی که هزاران مصیبت برمردم وارد کرده و سردارانی همچون سلیمانی را به شهادت می رساند مذاکره کنیم.

وی با اشاره به موضوع برجام گفت: دنیا حرف غیرمنطقی از مسوولان ایران نمی شنود و می گویند ما که از برجام خارج نشده ایم، آمریکا خارج شده و باید برگردد.

امام جمعه بروجرد ادامه داد: برگشت آمریکا باید به معنی لغو تحریمها باشد نه مذاکره، زیرا مذاکره انجام و تصمیمات گرفته شده و امریکا که خارج شده باید تحریمها را لغو کند و این حرف منطقی مسوولان ایران و مقام معظم رهبری است.

بیشتر بخوانید: سه انفجار در پایتخت افغانستان/ رئیس كميته رهبری جمعیت اصلاح کشته شد وزارت خارجه: خبر دیدار هیات طالبان با وزیر امور خارجه کشورمان مخدوش و حتی اشتباه و گمراه‌کننده بود توییت مقام طالبان در مورد دیدار با ظریف لینک کوتاه: asriran.com/003E7I

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: امام جمعه بروجرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۳۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند

دفتر کاپ گفته است که افغانستان در معرض یک «چرخه معیوب درگیری» قرار خواهد گرفت و تغییرات اقلیمی به عنوان یک تهدید چند برابر عمل می‌کند.

نشریه دیپلمات آسیا به نقل از دفتر کاپ اعلام کرد انزوای جهانی افغانستان و ناتوانی طالبان سبب ایجاد نگرانی‌ها مبنی بر گسترش بحران اقلیمی این کشور به منطقه و فراتر از آن شده است.

به گفته این نهاد، یکی از تأتیرات منفی به قدرت رسیدن دوباره طالبان در افغانستان، بازماندن این کشور از نشست‌های جهانی تغییرات اقلیمی، به‌شمول نشست‌های صندوق آب‌وهوای سبز (GCF) است.

بربنیاد این گزارش، افغانستان تنها می‌تواند ۴۰ درصد از برق مورد نیاز خود را تأمین کند که این تولید ناکافی، سبب مودجودیت حدود شش ساعت برق در مراکز صحی کشور شده است.

گفتنی است که افغانستان افزون بر بحران‌ سیاسی و اقتصادی با بحران تغییرات اقلیمی دست‌وپنجه نرم می‌کند.

کاهش آب‌های زیرزمینی، سرازیرشدن سیلاب‌های ویران‌گر، بالا رفتن درجه حرارت، کاهش بارندگی، باران‌های بی‌موقع و تغییر رطوبت هوا از نشانه‌های تغییر اقلیم در افغانستان خوانده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مناقشه آبی ایران و افغانستان وارد فاز جدیدی شد
  • آغاز رسمی طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای با پلاستیکی در بروجرد
  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • فوری | حمله خونین افراد مسلح به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟