Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@08:38:09 GMT

با وجود اقتدار و توان موشکی مذاکره معنا ندارد

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۱۳۴۸۵

با وجود اقتدار و توان موشکی مذاکره معنا ندارد

نماز عبادی-سیاسی و دشمن شکن جمعه در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد این هفته نیز با حضور مردم ولایتمدار استان و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نماز عبادی-سیاسی و دشمن شکن جمعه در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد این هفته نیز با حضور مردم ولایتمدار استان و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یاسوج:

امام جمعه شهر یاسوج در خطبه اول نماز جمعه مرکز استان با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی گفت: همه پیوندهای خویشاوندی در قیامت از هم گسسته می شود و هر شخص به فکر احوال خویش است، دلیل این امر وجود شرایط سخت است، و اعمال انسان در سیمای او مشخص می شود از طرفی مطالبات و بدهکاری های که انسان ها از هم دارند در آن شرایط مشخص می شود.

آیت الله حسینی اشاره به بیاناتی از نبی مکرم اسلام مبنی بر اینکه در شرایط قیامت کسی به یاد شخصی دیگر نیست، و هر انسان درصدد چاره برای عبور از پل صراط و افراد بفکر نامه اعمال خویش هستند، بیان کرد: در شرایط سخت و دشوار قیامت چهره هایی خندان و نورانی است آنها انسان های با تقوا و خیر هستند، از طرفی انسان های گناهکار با چهره های سیاه و سرافکنده هستند که حال و روز و شرایط سختی دارند.

وی با اشاره به بیانات حضرت علی (ع) گفت: عده ای توجه به خوراک جسم دارند اما توجهی به خوراک روح و روان و نفس خویش یعنی چراغ علم و معنویت توجهی ندارند و سبب تعجب است.

آیت الله حسینی در خطبه دوم نماز جمعه شهر یاسوج با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، گفت : حضرت علی (ع) فرمود: کینه حسنات انسان را از بین می برد.

وی به مناسبت روز نیروی هوایی در ۱۹ بهمن ماه اشاره داشت و گفت: در این روز نیروهای هوایی با امام امت بیعت کردند، در دوران‌های ۸ سال جنگ نیروی هوایی افتخارات زیادی کسب کردند.

امام جمعه شهر یاسوج با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی، و بحث استقلال و آزادی و جمهوریت نظام اسلامی کشور گفت: در دوران پهلوی کشور مدیون غرب بود، در این راستا رژیم پهلوی بیان کرده بود تاج و تخت خود را مدیون غرب هستیم، از طرفی کشور مستعمره غرب بود و اختیاری از خود نداشت، در انقلاب اسلامی استقلال، دموکراسی، مشارکت سیاسی، انتخابات مختلف مجلس ، شوراها، ریاست جمهوری مشاهده شد.

وی با بیان اینکه انقلاب به وسیله مردم استوار است، گفت: ایران در نانو از رتبه ۵۷ به ۱۴ در  هوافضااز رتبه ۴۳ به ۱۱ ، شیمی از رتبه ۴۸ به ۱۱ فیزیک و نجوم از ۴۸ به ۱۹ و از میان ۵۷ کشور اسلامی رتبه اول علمی را دارا هستیم.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در ادامه افزود: در دستیابی  به چرخه سوخت هسته ای در ردیف ۵ کشور جهان هستیم، در استان دانشگاه وجود نداشت امروز ۲۵ دانشگاه وجود دارد، حوزه علمیه در استان وجود نداشت، و حدود ۹۵ درصد مردم از خدمات مختلف جاده آب و گاز برق برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه به اعتراف غربی ها اقتصاد ایران در دوران صفویه بالاتر از اروپا بود اما چه شد این روند نزولی پیدا شد، بیان کرد: پیشرفت های صنایع نظامی و دفاعی، هواپیماهایی جنگنده مافوق صوت مانند صاعقه و آذرخش، هواپیمای بدون سرنشین و خودکفایی در این عرصه، ساخت بالگرد و موشک بالستیک از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

آیت الله حسینی به بیان رهبر انقلاب مبنی بر اینکه امروز موشک سبب عزت ما شده  است، گفت: دولت جنگ طلب ترامپ با هدف قرار دادن پایگاه آنها از منطقه عقب نشینی کرد و ترسید، امروز با وجود عزت و اقتدار و توان موشکی سرمایه های کشور‌ موضوع مذاکره معنا ندارد.

وی با اشاره به اینکه ساخت رادار با برد یک هزار کیلومتر و هدف قرار دادن پهباد آمریکایی از افتخارات است، بیان کرد : در شرایط حاضر هیچ کشوری جرات تعرض به کشور اسلامی ایران را ندارد، بدون شک اگر کشور دست آمریکا بود، کشوری وابسته و عقب مانده و پیشرفت های امروزی را نداشت در این رابطه شاهدیم پایگاه های آمریکا در کشورهای وابسته به امریکا  وجود دارد.


وی با توضیح اینکه اگر پیشرفت در ابعاد سیاسی و نظامی نداشتیم قادر به ایستادگی در برابر حجمه های دشمن نبودیم، گفت: قبل از انقلاب در کهگیلویه و بویراحمد با وجود همه منابع آب و برق و گاز یا خدمات و درمان در وضعیت بسیار ضعیفی قرار داشت.

چرام:

حجت الاسلام افشار در خطبه های این هفته شهر چرام گفت: در باب خدمات انقلاب اسلامی نسبت به قبل از انقلاب، کتابی بر اساس آمارهای بین المللی گرداوری شده بنام صعود چهل ساله، خدمات انقلاب بر اساس این شاخص ها قابل مقایسه با حکومت پهلوی نیست که توصیه میشود کتاب را مطالعه کنید.

امام جمعه چرام افزود: اما امروز در خطبه دوم بدنبال تبیین خلق کلمات گفتمان ساز همراه با مفاهیم عالی قرانی در انقلاب اسلامی از لسان امامان انقلاب اسلامی هستم.

وی ادامه داد: حضرت امام خامنه‌ای در بیانی مهم درباره عظمت و عمق منظومه فکری انقلاب اسلامی می‌فرمایند:《 اهمیت این انقلاب و علّت این‌که این انقلاب زلزله در دنیا ایجاد کرد》، این نبود که یک حکومتی را سرنگون کرد؛ نه! علّت این بود که یک منظومه‌ی فکری نو را به دنیا عرضه کرد و امروز هم همچنان در اکناف عالم، این منظومه‌ی فکری در حال پیشرفت است. با وجود سعی‌ای که در اخفاء آن و کتمان آن می‌کنند، کلید واژگان گفتمانی، کلماتی هستند که به‌دلیل پُر تکراری لفظی و مضمونی در بیانات امامان انقلاب، جریان‌سازند و مهم‌ترین اثرشان جهت‌دهی به ذهنیت جامعه است.

افشار با بیان اینکه کلید واژه «استقلال» و «آزادی» به‌عنوان دو پیشوند انقلاب و جمهوری اسلامی، دو مطالبه تاریخی ملت ایران بود که در عصر انقلاب با شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» تجلی پیدا کرد، گفت بزرگترین موهبت انقلاب و میراث حضرت امام خمینی(ره) استقلال و آزادی است.

وی گفت: مفهوم «شیطان بزرگ»، از مفاهیم استراتژیک و بنیادی اندیشه حضرت امام قلمداد می‌شود.

وی ادامه داد: هم‌چنین «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند»، جمله ماندگار امام است که از زبان رهبری فرزانه انقلاب اسلامی نیز شنیده شده است.

وی افزود: امام خامنه‌ای در این خصوص می فرمایند «نظام سلطه که تعبیری است که ما وارد قاموس سیاسی کردیم، یعنی نظام جبّاران، نظامی که در رأس اداره‌ی آن جبّارانند و دنیا را تقسیم می‌کنند به دو قسمت؛ یک قسمت سلطه‌گرانند، یک قسمت سلطه‌پذیرانند و سوّمی هم ندارد، مستقل وجود ندارد.

افشار گفت: نظام سلطه اساساً ضدّ آزادی و عدالت است»، دعوای با ایران هم بر سر همین است، این‌را بدانید. دعوای با جمهوری اسلامی این است که این نظام، سلطه‌گر، سلطه‌پذیر را نپذیرفته است.

وی افزود: ایران اسلامی سلطه‌گر که نیست، خودش را از سلطه‌پذیری هم بیرون آورده است و پای این حرف ایستاده است.

افشار با بیان اینکه کلید واژه مستضعفین، از مفاهیم تمدن‌ساز قرآنی است و این انقلاب، فراتر از جغرافیای ایران، جهان تشیع و جهان اسلام بوده و اساسا متعلق به مستضعفین جهان است و از همین رو، روز نیمه شعبان «روز جهانی مستضعفان» نامیده شده است، افزود: چون در ادبیات قرآن، مستضعفین به‌معنای اقشار آسیب‌پذیر نیست، قرآن می‌گوید مستضعفین یعنی ائمّه و پیشوایان بالقوّه‌ی عالَم بشریت؛ کسانی‌که وارثان زمین و همه‌ی موجودی زمین خواهند بود.

امام جمعه چرام ادامه داد: مستضعف یعنی آن کسی‌که بالقوّه صاحب وراثت عالَم است، بالقوّه خلیفةالله در زمین است، بالقوّه امام و پیشوای عالَم بشریت است.
افشار با اشاره به فلسفه حرمت احتکار گفت: این فلسفه در نظام اسلامی برای جلوگیری از اختلالِ نظام و ایجاد عسر و حرج برای مردم ذکر شده است.

وی افزود: درباب احتکار آنچه به مشهور فقیهان شیعه نسبت داده‌اند در صورتی که کالایی به اندازه کافی در بازار وجود نداشته باشد و نگهداری آن موجب ضرر به بازار مسلمین شود، احتکار آن حرام است.

وی ادامه داد: قران در این زمینه فرموده است، وای بر هر نکوهشگر عیب جوی، آنکه مالی را گرد آورده و می‌شمارد.

امام جمعه چرام با بیان اینکه پیامبر اسلام (ص) در باب احتکار  فرمودند اگر خداوند بنده‌ای را در حال سرقت ملاقات کند، در نزد من محبوب تر است از اینکه ملاقات کند او را در حالی که آذوقه مردم را چهل روز احتکار نماید.

وی ادامه داد: از این فرمایش حضرت بزرگی گناه احتکار مایحتاج مردم معلوم می‌شود که نشان می دهد گناه آن بسیار سنگین تر از سرقت ودزدی از مردم می‌باشد.

وی با بیان اینکه احتکار در وهله اول باعث گرانی کالاهای همسان در بازار می‌شود و در وهله بعد قدرت خرید مردم را کاهش می‌دهد و جامعه را با چالش‌های اقتصادی مواجه می‌کند، افزود: در قدیم احتکار توسط شرکت ها ومغازه ها صورت می گرفت اما الان بعضی از مردم به احتکار خانگی روی آورده اند.

افشار ادامه داد: در باب ماده خوراکی و مورد نیاز مردم یعنی روغن طبق آنچه کارشناسان مربوطه ذکر می کنند ،همان تولید سال های قبل توسط کارخانجات صورت می گیرد، اما شایعه ی کمبود روغن باعث احتکار خانگی و در بعض موارد شاهد افزایش قیمت آن هستیم.

وی ادامه داد: اگر اجناس را مثل قبل که، خرید میکردیم انجام دهیم کمبودی در بازار اتفاق نخواهد افتاد وباعث گرانی و جو روانی غلط در بازار نخواهیم بود، اگر ما در برابر شایعات جواب مثبت دهیم باعث گرانی و از بین رفتن تعادل بازار و در نهایت کمبود و گران شدن کالاها خواهیم بود وضرر آن متوجه عموم مردم خواهد شد.

 گچساران:

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا صفایی،امام جمعه موقت گچساران ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، با اشاره به ایام الله دهه فجر گفت:یکی از مسائلی که در قرآن کریم بارها تکرار شده است توصیه به تقوا است و خداوند عالم راه نجات بشریت را در کسب تقوا مقرر کرده است.

وی افزود:خداوند در آیه 48سوره بقره می فرمایند از روزی بترسید(قیامت) که نه کسی از کسی عذابی را دفع می کند، و نه از کسی شفاعتی را می پذیرند و نه از کسی در برابرش گناهانش فدیه و عوضی می گیرند و نه برابر رهایی از آتش دوزخ یاری می شوند.

حجت الاسلام صفایی تصریح کرد:ممکن است گاهی انسانی برای فرار از خطایی دست به اعمالی هم بزنند و جان سالم هم به در ببرند، اما قیامت اینگونه نیست و این حرف خالق است و باید در این دنیا بسیار مراقبت کرد چرا که فردای قیامت به حساب همه انسان ها رسیدگی خواهند کرد.  

امام جمعه موقت گچساران گفت:در هفته ای پیش رو، 22بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را داریم که این روز بزرگ را به همه عزیزان تبریک عرض می کنم،این ایام نیز مردم ایران چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می گیرد.

وی افزود:انقلاب اسلامی درخت تنومند و مستحکمی به پشتوانه خداوند است، امروز خیانت ها و جنایات آمریکای جنایتدار را در عالم مشاهده می کنید، استکبار جهانی  از هر حربه ای علیه این ملت استفاده کردند اما ملت بزرگ ما هم همچون دفاع مقدس ها خوش درخشیدند.

حجت الاسلام صفایی تصریح کرد:اگر دفاع مقدس نبود امروز پرچم پرافتخار ایران اسلامی در اقصی نقاط عالم به اهتزاز در نمی آمد،امروز خون آن شهدای 8سال دفاع مقدس و رشادت های فرزندان این مرز و بوم انقلاب اسلامی را بیمه کرده است و عزت و افتخار برای این انقلاب بدست آورده اند.

امام جمعه موقت گچساران گفت:انقلاب اسلامی از حضور مردم نشات گرفته است،بنابراین این شهداء افتخار آفریدند و نام ایران و ایرانی را سربلند کردند،حاج قاسم سلیمانی برای اعتلای اسلام جانانه با نظام سلطه به مبارزه پرداختند و در این راه نیز شهد شهادت نوشیدند،در حالی که جمهوری اسلامی برای مظلومین و آزادی خواهان عالم خدمت ها کرده است.

وی افزود:در دوران رژیم پهلوی خبری از عمران و آبادی ها در کشور نبود و انقلاب اسلامی منشا خدمات و دستاوردهای بزرگی بوده است، البته امروز برخی از مسئولینی که به دست خود مردم انتخاب می شوند گاهی برای ملت هم دردسر درست می کند و مشکلات و سختی هایی برگرده این ملت تحمیل کرده اند، هرچند باید مطالبات به حق مردم را اجابت کنند.

حجت الاسلام صفایی تصریح کرد:هرچند این مشکلات وجود دارد اما عزت بسیار بالاتر است،هرچند فرازها و نشیب هایی طی شده است اما امروز انقلاب اسلامی با رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب در دنیا خوش درخشیده است و با اقتدار و عزت به پیش می رود.

امام جمعه موقت گچساران گفت:رهبر معظم انقلاب چند روز گذشته دیداری تصویری با مداحان اهل بیت(ع) داشتند و فرمودند موضوع کار مداح از عالی ترین موضوعات، که همانا ستایشگری اهل بیت علیهم السلام است و وظیفه مداحان گسترش دادن الگوی و سیره نبوی ، علوی ، فاطمی و نیز ترویج اندیشه ها و درس های آن عزیزان است.

وی افزود:رهبری بازهم فرمودند که مسئله ازداوج به هنگام و فرزند آوری در کشور بسیار حائز اهمیت است که از نیازهای حیاتی امروز و فردای این کشور است، متاسفانه سن ازدواج در کشور بالا رفته است اما خبری از ازدواج نیست و ازدواج هایی که هم صورت می گیرد متاسفانه منجر به طلاق می شود که خودش یک معضل و آسیب است.

حجت الاسلام صفایی تصریح کرد:از طرفی هم این سنت غلط "فرزند کمتر زندگی بهتر" را در جامعه ایجاد کردند، و رهبر انقلاب بارها درباره مسئله جمعیت نیز تذکر داده اند چرا که آینده نیازمند این جمعیت جوان است که مداحان باید به عنوان یک رسانه بزرگ برای ترویج آن نیز نقش آفرینی کنند و همه و همه باید دست به دست هم بدهند و مردم را برای این امر بزرگ تشویق کنند.

لنده:

حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان لنده با اشاره به رعایت تقوای الهی گفت:سرزمین قلب ما باید معطوف از الطاف الهی باشد و دل های ما باید پیوند دهنده با امام زمان(عج) باشد.

وی گفت: اگر کسی دستاوردها و نعمت های انقلاب اسلامی را نبیند نگاه منصفانه ای به این همه پیشرفت و توسعه تنها در چهل سال با وجود جنگ و تحریم ها ندارد چرا نظام ما در طی این چهار دهه  به حق به درستی در مسیر تعالی و پیشرفت بوده است.

امام جمعه لنده تصریح کرد:ارائه خدمات عمومی به احاد جامعه با وجود همه تحریم ها و مشکلاتی که در کشور بوده است یک نقطه امید در جامعه است که از دل تحریم ها به بالاترین سطح از پیشرفت و توسعه رسیدیم.

وی تاکیدکرد:جفای برخی عناصر داخلی در کشور و عناد و کینه توزی دشمنان در این سال ها باعث شده است تا خدمات ارزشمند جمهوری اسلامی در این سال ها باعث شد تا امروز ما از خدمات رفاهی بسیار مطلوبی به نسبت سال های قبل از انقلاب را تجربه کنیم.

محمودی اصل گفت:در مناطق محروم ما هیچ یک از این خدمات در طول چهل سال گذشته وجود نداشته است ولی امروز به برکت انقلاب اسلامی در دورافتاده ترین مناطق شاهد پیشرفت توسعه و خدمات رسانی در تمام زمینه ها هستیم.

وی گفت:نباید گذشته را به امروز مقایسه کرد و باید قدر نعمت انقلاب اسلامی را بدانیم چرا که سطح خدمات در نظام جمهوری اسلامی به هیچ وجه با قبل از انقلاب قابل بیان نیست.

امام جمعه لنده گفت:تورم زیاد و غیر منطقی و عدم اشتغالزایی و وضعیت نامناسب معیشتی مردم واقعا نا امید کننده است و عده ای تسهیلات اشتغالزایی می گیرند و در مسیری دیگر هزینه می کنند که این متاسفانه خارج از مسیر واقعی خودش است.

وی گفت:ثمره این تسهلات و اشتغالزایی اعطایی از سوی نهادها و ادارات و بانک ها در مسیر خود است یا خارج شده است که باید شرعا پاسخگو باشند.

محمودی اصل تاکید کرد:22بهمن امسال متفاوت تر از سال های گذشته است و لذا باید این مراسم به درستی برگزار شود.

وی گفت: امسال در طلیعه گام دوم انقلاب و چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی باید در مسیری تعالی و پیشرفت و عمران قرار بگیریم.

امام جمعه لنده گفت:همه هستی ما از مردم است فلذا باید در زمینه خدمت به مردم هیچ کوتاهی صورت نگیرد و همه باید در مسیر پیشرفت آن گام برداریم.

وی گفت:در طول چندسال گدشته با وجود همه تذکرات مختلفی که در خصوص وضعیت مبلمان شهری داده ایم هنوز این وضعیت چندان سامانی نگرفته است که باید این مهم صورت گیرد.

خطیب جمعه لنده گفت:در بحث خیابان ها و کوچه ها و نبود فضای سبز مناسب واقعا داری مشکلات اساسی هستیم و در کنار این همه مشکلات کارهای خوبی که صورت گرفت که در جای خود قابل تقدیر است.

وی افزود:انتظار داریم شهرداری و شورای شهر لنده از فرصت بنیاد علوی در جهت توسعه و پیشرفت وضعیت مبلمان شهری کارهای اساسی بردارند و از این فرصت استفاده کنند.


انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: امام جمعه موقت گچساران کهگیلویه و بویراحمد انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی قبل از انقلاب تقوای الهی وجود نداشت جمعه لنده انسان ها سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۳۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«بی حجابی» گره‌ای که با دست باز می‌شود

گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مصطفی خدابخشی- طی روزهای اخیر موضوع حجاب وعفاف به عنوان یک موضوع مهم فرهنگی یکبار دیگر با اجرای «طرح نور» از سوی فراجا و با نزدیک شدن به نهایی شدن لایحه حجاب در مجلس شورای اسلامی محور توجه قشر گسترده ای از مردم جامعه قرار گرفته است.

طرحی که به دلیل نبود برنامه ریزی مدون و انجام وظیفه از سوی دستگاه ها، سازمان ها و نهادها در حوزه عفاف و حجاب پس از حدود 20 ماه کش و قوس فراوان در بین ارکان مختلف تصمیم گیر فرهنگی کلان جامعه یکبار دیگر با تغییر نام از سوی نیروی انتظامی به مرحله اجرا گذاشته شده تا این نیرو به تنهایی در این میدان خطیر بار سنگین بر زمین مانده دیگر نهادها را به دوش بکشید، شاید که در قبل آن اوضاع آشفته نوع پوشش در جامعه سامانی یابد.

طی ماه های گذشته موضوع حجاب و نمایش نسخه جدیدی از آن که سنخیتی با جامعه اسلامی ایرانی ندارد ابعادی فراتر از حوزه فرهنگ به خود گرفته تا شیطنت رسانه ای آن را به نماد و رویکردی سیاسی امنیتی برای رویا رویی با نظام اسلامی مبدل سازد. یقینا شرایط ایجاد شده در مقوله حجاب در این روزهای جامعه زائیده یک رویداد و یا مولفه ای تک بعدی نیست بلکه باید آن را معلولی از مسائل اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دانست که با چاشنی فتنه انگیزی به صورت گسترده جامعه را به سه بخش  درگیر، همسو و ضد تبدیل کرده است. 

بر این اساس و باتوجه به قرار دادن پازل های شکل گیری این رویداد فرهنگی و اجتماعی که ردپای برنامه ریزانی غربی در آن به راحتی مشهود است باید کشف حجاب را جز در مواردی معدود که ناشی از کم دانشی و عدم برخورداری از تحلیل درست است، آن را شعاری بصری بر علیه نظام حاکمه دانست. برهمین اساس رویا رویی با آن نیاز به دست فرمانی جدید دارد، دست فرمانی که بتواند این حرام شرعی و حرام سیاسی که به چالش مهم ماه های گذشته کشور مبدل شده است را مدیریت و سلامت بصری را به جامعه ارائه کند.

حال سوال اینجاست آیا با توجه به شرایط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی حاکم بر جامعه باید چشم بر مقوله عفاف و حجاب بست؟ آیا می توان به بهانه حفظ وحدت و انسجام اجتماعی، انسجام دینی را نا دیده گرفت؟ پاسخ به این سوال را می توان در منظومه فکری رهبر معظم انقلاب اسلامی یافت به گونه ای که ایشان حجاب را مولفه سوم مورد نیاز جامعه امروز بعد از موضوعات اقتصادی و منطقه ای دانسته اند. بر این اساس حجاب را باید نقطه مرکزی حکمرانی فرهنگی و نمادی از فرهنگ دیرینه مردم ایران زمین در نظام و ساختاری دینی در طول تاریخ دانست که بن مایه آن شکل دهنده ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران است. به عبارت بهتر چشم پوششی بر این واقعیت یعنی رسیدن به نقطه پایان حکمرانی فرهنگی در ایران.

یعنی همان چیز که دشمن طی سال ها برای آن برنامه ریزی کرده و رویای شیرین آن را برای خود تصویر کرده است. رویایی که می توان آن را با اطلاع رسانی صحیح و استفاده نو آورانه از ابزارهای رسانه ای و با افزایش سطح آگاهی مردم از این فرایند به سراب تبدیل کرد. 

عبور از این میدان پر مخاطره نیاز به نقشه عملیاتی دارد. متاسفانه در فرایند روایت میدان آنچنان که باید و شاید نتوانسته ایم میدان داری کنیم و عملا میدان در این بخش به شهروند خبرنگاران ضد امنیتی واگذار شده که سازنده خوراک خبری برای رسانه های معاند هستند. کسانی که به صورت عمده نقش موثری در مخالف سازی مردم با مقاله حجاب دارند اما کمتر دیده می شوند. حال باید در این میدان فرهنگی به بحث رسانه توجه ویژه ای شود تا حجاب به عنوان یک حکم شرعی در جامعه باز تعریف و مردم  بر لزوم رعایت حدود آن آگاهی یابند. تحقق این مهم میسر نخواهد بود جز افزایش سواد رسانه ای مردم و استفاده درست دستگاه های تبلیغاتی از رسانه. این یعنی استفاده از ابزار فرهنگی برای یک رویداد یا تهاجمی فرهنگی.

یقینا موضوع حجاب در کشور ما کلاف سر در گم و غیر قابل حل نیست و هم زمان با یافتن سر رشته آن می توان امید به باز کردن گره آن داشت. گره ای که می شود آن را با دست باز کرد و نه با دندان. یقینا میدان مبارزه فرهنگی نیازمند نقشه عملیات فرهنگی است و در آن ترازوی رویکردهای ایجابی می بایست بر رویکردهای سلبی سنگینی کند چیزی که امروز برعکس شده و همین عامل باعث شکل گیری تقابلی جدید با حجاب خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • «بی حجابی» گره‌ای که با دست باز می‌شود
  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد
  • با سفارش نمی‌توان مأموریت مبارزه با فساد را دنبال کرد
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • از وابستگی مطلق دفاعی به توان دفاعی و بازدارندگی رسیدیم
  • مرزبانان کشور برای دفاع ازمرزها و انقلاب دراوج آمادگی قرار دارند
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است