Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا سیدعلی موسوی روز جمعه در نشست مشترکی با مدیران ارشد دانشگاه آزاد اسلامی کشور و روسای دانشگاه ۲ واحد آبادان و خرمشهر بیان کرد: این افراد در رشته‌های امنیت غذایی، سلامت و کسب و کارهای کوچک و حرکت نوآورانه آموزش دیدند.

وی تمرکز موضوع نوآوری و فناوری بر کسب و کارهای کوچک مرتبط بر بازرگانی خارجی را مهم بیان کرد و گفت: مرکز نوآوری اروندتک به عنوان شریک منطقه آزاد اروند در جهت آموزش و تامین مالی برای صنایع خلاق با صندوق نوآوری و شکوفایی کشور همکاری بیشتری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سرمایه گذاری و کسب و کار منطقه آزاد اروند این منطقه را به لحاظ فعالیت اقتصادی بزرگترین منطقه صادراتی در بین هفت منطقه آزاد کشور دانست و ادامه داد: جمعیت بیش از۷۰۰ هزار نفری در آبادان و خرمشهر یک ظرفیت برای سرمایه‌گذاری است.

موسوی افزود:سالانه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار صادرات از منطقه آزاد اروند به کشورهای دیگر از جمله حوزه خلیج فارس، و اروپا انجام می‌شود.

وی فعال بودن بیش از ۱۹۰ واحد صنعتی فعال در منطقه آزاد اروند را از مزایای این منطقه بیان کرد و گفت: از این تعداد ۲۵ واحد صنعتی دانش بنیان ابوده و در دوران شیوع کرونا نیز علاوه بر تامین مواد ضدعفونی، شوینده و الکل بخشی از نیازهای دیگر شهرهای استان تامین شده است.

موسوی  بنادر آبادان و خرمشهر، بندر خشک شلمچه ، پتروشیمی و پالایشگاه، صنایع مادر فولاد و صنایع پایین دستی پتروشیمی و نفت و انرژی در کنار مزایای طبیعی شهرهای آبادان و خرشهر را ظرفیت مناسبی برای سرمایه‌گذاری دانست وافزود:حمل و نقل ترکیبی و همجواری با کشورهای عراق و کویت، عمان و کشورهای حوزه خلیج فارس و داشتن فرودگاه بین المللی و راه‌آهن از دیگر مزایای منطقه آزاد اروند است.

وی گفت: در این منطقه ۲ اتاق بازرگانی  فعال است که بیش از سه هزار نفر عضو فعال و صنعتگر دارند، در آبادان و خرمشهر ۲۰ هزار واحد صنفی کوچک وجود دارد که طرفیت مناسبی است.

معاون فرهنگی و گردشگری منطقه آزاد اروند نیز به فعالیت ۱۱ شعبه دانشگاه در منطقه آزاد اروند اشاره کرد و افزود:دانشجویان استان بصره عراق به عنوان پرجمعیت‌ترین و ثروتمندترین استان عراق دسترسی راحت و در مدت زمان کمی به منطقه آزاد اروند دارند.

قدرت اله طمیمیان  توجه به بحث شتاب دهنده‌ها را لازم و ضروری بیان کرد و گفت: در بحث شتاب دهنده لازم است توجه خاصی به اقتصاد، فرهنگ و هنر به خصوص صنایع دستی داشته باشیم.

مدیرعامل مرکز نوآوری اروندتک نیز در این نشست گفت: مرکز نوآوری اروندتک در مساحت ۴۰۰ مترمربع در فضای ۲ طبقه با ۶۰ درصد ظرفیت در دوران کرونا و از اردیبهشت امسال تاکنون به بیش از یک میلیون نفر خدمات استارتاپی به ارزش سه میلیارد ریال خدمات رایگان ارائیه داده است.

امیرحسین معین افزود: این شرکت در دوران کرونا با برگزاری بیش از ۲۰ وبینار تخصصی و عمومی برای علاقه مندان و پژوهشگران در حوزه نوآوری بستر را آماده کرد تا بیش از ۲ هزار نفر در استان خوزستان و حدود ۵۰۰ نفر از علاقه مندان ساکن در منطقه آزاد اروند از این امکانات به صورت رایگان بهره‌ند شدند.

مرکز نوآوری اروند تک. مرکز نوآوری اروندتک از ابتدای تیر ۱۳۹۹ در شهر خرمشهر فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد.

برچسب‌ها خرمشهر سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند نوآوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خرمشهر سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند نوآوری خرمشهر سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند نوآوری اخبار کنکور آبادان و خرمشهر منطقه آزاد اروند مرکز نوآوری هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۳۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرد و خاک محلی و موقتی در راه آبادان و خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، محمد سبزه زاری گفت: براساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، از امروز صبح تا اواسط روز شاهد تأثیر گردوخاک عراقی بر برخی مناطق استان خوزستان به ویژه بخش‌های غربی و مرکزی خواهیم بود.
به تدریج طی بعد از ظهر به سبب وزش باد‌های جنوبی از شدت گردوخاک کاسته خواهد شد و فردا صبح نیز انتظار خیزش گردوخاک محلی و موقتی با شدت کمتر مورد انتظار است.
همچنین طی بعد از ظهر امروز احتمال بارش پراکنده در برخی مناطق استان وجود دارد و در روز سه شنبه سامانه بارشی فعال و فراگیری از سمت جنوب غرب و غرب وارد استان می‌شود و تا اواخر شنبه سبب رگبار و رعد و برق، وزش باد‌های متوسط تا شدید و ریزش تگرگ خواهد شد.
به گفته مدیر کل هواشناسی خوزستان: بیشترین حجم و شدت بارش‌ها در روز‌های پنجشنبه و جمعه در بخش‌های مرکزی، جنوبی و مناطق مرتفع شمالی، شمال‌شرقی و شرقی خواهد بود.
از امروز تا اوایل هفته آینده دما روند کاهشی دارد، بطوریکه روز جمعه نسبت به امروز بیش از ۱۰ درجه افت دما در اغلب مناطق استان تجربه خواهیم کرد.
شمال خلیج فارس نیز از اواسط فردا تا پایان هفته مواج و متلاطم است.
بیشترین دمای ثبت شده در آبادان و خرمشهر طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۸ درجه و کمترین میزان دمای ثبت شده در این مدت زمانی ۲۶ درجه گزارش شده است.

دیگر خبرها

  • عمران منطقه آزاد اروند عنوان برتر را به خود اختصاص داد/ اجرای20  هزار میلیارد ریال طرح عمرانی در آبادان و خرمشهر 
  • بارش باران در اروند
  • اوقات شرعی دوازدهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • اطلاعیه جدید وزارت حمل و نقل عراق درباره انتقال مسافران از اروند رود
  • دوگانگی مدیریتی در منطقه آزاد اروند سبب ناهماهنگی در اجرای امور کارگری
  • افت دما در آبادان و خرمشهر
  • مدارس اروند مجازی شد
  • غیرحضوری شدن مدارس نوبت صبح آبادان و خرمشهر
  • گرد و خاک محلی و موقتی در راه آبادان و خرمشهر
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد