Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل مجمع زنان اصلاح طلب عنوان کرد: در حوزه سیاسی با تهدیدهای بین‌المللی و تضعیف حقوق شهروندی و کاهش نقش مردم مواجه هستیم و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم.

به گزارش برنا، زهرا شجاعی، در دومین کنگره مجمع زنان اصلاح طلب، اظهار کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کووید ۱۹ و رعایت پروتکل‌های بهداشتی کنگره در فضای مجازی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدوارم زیرساخت‌های نه چندان مستحکم ارتباطات در فضای مجازی در کشور و تجربه نه چندان قوی جامعه در فعالیت و استفاده از تکنولوژی‌های جدید ارتباطی، امکان موفقیت کامل را در این کار مهم برای ما فراهم سازد.

وی افزود: در حوزه بین‌الملل، آرایش نظام سیاسی جهان در حال تغییر است. اگر در قرن گذشته، بازیگران اصلی در عرصه جهانی، قدرت‌های دارای تسلیحات نظامی، رهبران اقتدارگرا و نهادهای بین‌المللی و منابع طبیعی و اقتصاد سرمایه‌داری بود، پیش‌بینی می‌شود که در قرن آتی نهادهای مدنی، دانایی و توانایی و قدرت دستیابی به تکنولوژی ارتباطی و اطلاعاتی و فناوری‌های نوین از عوامل قدرت در عرصه جهانی باشد.

دبیر کل مجمع زنان اصلاح طلب بیان کرد: در آینده بخش بزرگی از گردش مالی جهان در جهان دیجیتال است. از سوی دیگر کرونا باعث واگرایی بیش از همگرایی شده است؛ برآمدن قدرت‌های بزرگ چالشگر چون چین و روسیه نظام بین‌الملل را دچار تحولی جدید کرده است.

وی گفت: در شرایطی وارد قرن ۱۵ می‌شویم که ۴۲ سال از انقلاب اسلامی گذشته و ما آن را جشن می‌گیریم. نظامی که بر دو بال جمهوریت و اسلامیت با رهبری حکیمانه حضرت امام علیه استبداد و خودکامگی شکل گرفت. متأسفانه در حوزه سیاسی با کاهش بعد جمهوریت نظام و تهدیدهای بین‌المللی و تضعیف حقوق شهروندی و کاهش نقش مردم مواجه هستیم و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم که علاوه بر انتخاب فرد اصلح برای اداره کشور می‌تواند معیاری برای مقبولیت نظام باشد اما با کمال تأسف جریان افراطی تمامیت خواه که تعریف درستی از جمهوریت ندارد و برای رأی مردم ارزش قائل نیست، دایره انتخاب را روز به روز تنگ‌تر می‌کند و موجبات افزایش یأس و ناامیدی مردم را فراهم می‌کند.

شجاعی اظهار کرد: نگرانی اصلی در شرایط کنونی و خطرجدی در حال حاضر نبود گرایشات مختلف سیاسی و جناح های گوناگون که در طول این ۴۲ سال با عناوین مختلف لیبرال، خط امام، چپ و راست، اصلاح‌طلب و اصولگرا مطرح بودند؛ هست. چرا که تنوع احزاب سیاسی موجب رشد و بالندگی نظام است و وجود آنها ضروری است. بنابراین خطر اصلی جریانی است که از اصل و ریشه با اسلامیت نظام و یا با جمهوریت نظام مخالف بوده است. اولی کانونی در خارج از مرزها و یارانی در داخل دارد و دیگری در داخل مرز دارای پایگاه و قدرت است و حمایت‌های مالی، اطلاعاتی و تبلیغاتی از خارج برای او فراهم می‌شود جریانی که از ابتدای انقلاب در نقاط حساس و موثر فرهنگی، علمی و تبلیغاتی نفوذ و آرام آرام انحراف در خط اصیل فکری و راه امام را ایجاد کرد.

دبیر کل مجمع زنان اصلاح طلب اضافه کرد: کسانی که عرفان اجتماعی امام و زیست مناجات سحری سرنوشت ساز او را به عنوان مغز دین کنار زدند و سلوک همراه با حلم و سماحت و بزرگواری او را که دریایی از جمعیت را به صحنه اقدام سیاسی پیروزی آفرین انقلاب آورد فراموش کردند، اشخاصی که نه در نهضت مشارکت داشتند و نه نهضت امام را قبول داشتند و آن را اقدامی که موجب تاخیر در ظهور منجی می‌شود می دانستند. با بزرگواری وی در نظام تحمل شدند و همان افراد امروز خانواده و شاگردان به حق امام را تحمل نمی‌کنند و با قلم قدرت ناشی از مردم رأی به عدم صلاحیت آنها می‌دهند.

وی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰  نیز گفت: دولت پنهان با دخالت دادن نظامیان در سیاست سعی در ورود به قدرت اجرایی کشور و تشکیل دولت نظامی به بهانه و شعار جوانگرایی و انقلابی‌گری دارد و از هم اینک مجلس برای رئیس جمهور آینده لباسی طراحی می‌کند که فقط به تن فرد خاصی اندازه شود و این یعنی زیر پا گذاشتن حاکمیت مردم برای تعیین امور و سرنوشت خویش. لذا مجمع زنان اصلاح‌طلب نگران استحاله جمهوری اسلامی در هر دو بعد اسلامیت و جمهوریت آن است.

وی در خصوص فعالیت اصلاح طلبان نیز بیان کرد: جریان اصلاح طلبی که ریشه صد ساله در تاریخ ایران دارد، جریانی خردورز، نواندیش، آزادی‌خواه، دین‌باور، عدالت طلب، قانونگرا و صلح‌طلب است و در راستای آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی حرکت می‌کند. از منظر مجمع زنان اصلاح‌طلب قدرت، ابزاری برای خدمت به آحاد جامعه است تا در آن زن و مرد بتوانند استعداد خود را به فعلیت رسانده و با استیفای حقوق خویش توفیقی برای ابدی نمودن سرمایه‌ها و امکانات موقت خویش به دست آورند. 

وی افزود: بنابراین قدرت باید پاک و به سامان باشد و نقد مشفقانه مستمر در آن به آسانی امکان‌پذیر باشد چون هیچ شخصی در هیچ جایگاه و مقامی بی‌نیاز از این انتقادهای منصفانه نیست

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مجمع زنان اصلاح طلب مجمع زنان اصلاح طلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۳۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عذرخواهی ناشر هندی بابت توهین‌ به امام (ره)

در اعلامیه مطبوعاتی انتشارات بین‌الملل آکوبر که نسخه‌های انگلیسی و فارسی آن در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار گرفت، عمیقا و صادقانه ابراز تأسف شده است.

در بیانیه این انتشارات آمده است: دلیل نگارش این نامه ابراز تأسف صادقانه و عمیق در مورد مناقشه اخیر ایجاد شده در رابطه با روایتی از آیت‌اللله روح‌الله خمینی در یکی از کتاب‌های منتشر شده توسط ما می‌باشد. ما متوجه شدیم که عنوان استفاده شده برای ایشان نه‌تن‌ها نادرست، بلکه عمیقاً برای بسیاری از افراد و جوامع توهین‌آمیز می‌باشد.

این انتشارات که بعد از این اقدام با موجی از اعتراضات اجتماعی در هند و دیگر کشور‌ها مواجه شده است، تاکید کرد: ما به سنگینی اشتباه خود معترف بوده و اعتقاد داریم که چنین توصیفات نادرستی نه تنها باعث خدشه‌دار شدن حقیقت و عدالت می‌گردند، بلکه به کلیشه‌های آسیب زننده نیز دامن می‌زنند. ما اهمیت اصلاح سریع و صریح این اشتباه را درک می‌نماییم.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: صمیمانه‌ترین عذرخواهی را نسبت به تمامی افرادی که تحت تأثیر این غفلت قرار گرفته‌اند، ابراز می‌نماییم. قصد ما هرگز نشر اطلاعات غلط و کمک به ترویج روایت‌های زیان‌آور نبوده است.

این ناشر تاکید کرد که در واکنش به این اقدام، در حال اتخاذ اقدامات فوری جهت اصلاح این وضعیت است و افزود: ما به بازبینی و بررسی محتوای خود جهت حصول اطمینان از دقت، رعایت انصاف و حساسیت در بازنمایی‌های مان، متعهد می‌باشیم. علاوه بر این، ما یک تصحیح و عذرخواهی رسمی در کتاب‌های آتی و سکو‌های برخط خودمان صادر خواهیم کرد.

منبع: تسنیم

tags # امام خمینی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • مصباحی مقدم : کنترل بانک‌ها از خرداد در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد
  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • بانک مرکزی از خرداد ماه بانک ها را کنترل می کند
  • عذرخواهی ناشر هندی بابت توهین‌ به امام (ره)
  • الزام به تنظیم سند رسمی یک جراحی حقوقی ـ اقتصادی ـ اجتماعی
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام منشأ بزرگ فساد را می‌خشکاند؟!
  • عالم غرب مدرن وارد دوران بحران انحطاط خود شده است
  • زرشناس: عالم غرب مدرن وارد دوران بحران انحطاط خود شده است
  • «وعده صادق» و تثبیت جایگاه ویژه ایران در نظام امنیتی غرب آسیا