Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط‌عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این‌روزها پرتال اینترنتی کانون پرورش فکری به نشانی kpf.ir و صفحه‌های رسمی کانون در شبکه‌های اجتماعی، به برگزاری برنامه‌های دهه‌ی مبارک فجر برای کودکان و نوجوانان اختصاص یافته است.

براساس این گزارش، رژه‌ی کتاب‌خانه‌های سیار در روز پیروزی انقلاب اسلامی و حضور کتاب‌خانه‌ی سیار کانون در روستاها و مناطق کم‌برخوردار و جشن پرواز بادبادک‌ها از برنامه‌های حضوری این دوره است که کانون برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایگاه و صفحه‌های مجازی کانون نیز جشنواره‌ها و مهرواره‌هایی را هم‌چون مهرواره‌ی طنز «یک وعده لبخند»، مهرواره‌ی نقاشی «رسم پاکان»، جشنواره‌ی عکس‌نوشت «به‌رنگ انقلاب»، مهرواره‌ی طنز «قند و نمک»، مهرواره‌ی قصه‌گویی فجر، مهرواره‌ی عکاسی «فجر» و مهرواره‌ی «جام بازی‌های بومی و محلی»، جشنواره‌ی طراحی پوستر با محوریت حمایت از تولیدات ملی، جشنواره‌ی مجازی کتاب‌آوا، جشنواره‌ی قصه‌گویی دوزبانه به «فارسی و کردی» و «فارسی و ترکی»، مهرواره‌ی موشن‌گرافیک و فیلم‌های کوتاه «رهروان انقلاب»، مهرواره‌ی سرودهای خانوادگی با موضوع دهه‌ی فجر، مهرواره‌ی عروسک‌سازی بومی و محلی، مهرواره‌ی شعرخوانی «صدای تو خوب است»، مهرواره‌ی «هم‌سایه‌ی من، تالاب»، «کاردستی و نمایش»، «در خانه می‌مانیم»، «پویانمایی و فیلم‌سازی خلیج‌فارس» و... را برگزار خواهند کرد. براساس این گزارش هم‌چنین مسابقه‌های فرهنگی و ادبی مجازی در قالب سرود، نقاشی، نماهنگ، کتاب‌خوانی، فیلم سه دقیقه‌ای، مسابقه‌ی پیامکی، شعرخوانی، کارت‌پستال‌سازی، انشانویسی و ساخت کلیپ به‌منظور معرفی شهدای هسته‌ای، قصه‌گویی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و... با محوریت انقلاب اسلامی برگزار می‌شود. انتشار فراخوان قصه‌گویی دو نفره‌ی «من و بابام» و «من و مامانم»، انتشار فراخوان قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای با عنوان «روزی بود و روزگاری بود»، شعرسرایی با زبان اشاره و... از دیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری است و علاقمندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیش‌تر به صفحه‌های مجازی کانون مراجعه کنند.

در شبکه‌ی شاد

«مدرسه‌ی انقلاب» یکی از نمایشگاه‌های دانش‌آموزی است که امسال نهمین دوره‌ی آن به صورت مجازی برگزار می‌شود. به گفته‌ی «علی صفدری»، مسئول دبیرخانه‌ی مدرسه‌ی انقلاب، این نمایشگاه، امسال مجازی و در چهار قالب تعریف شده است. قالب صوتی، با عنوان «رادیوی مدرسه‌ی انقلاب»، صوتی و تصویری با نام«تماشاخانه‌ی مدرسه‌ی انقلاب»، مکتوب و نشریه‌ی مدرسه‌ی انقلاب و کارافزار یا اپلیکیشن به روایت می‌پردازند. این موارد در شبکه‌ی شاد بارگذاری می‌شود و آثار برگزیده این رقابت در تابستان آینده انتخاب خواهند شد. هم‌چنین به گفته‌ی علی رمضانی، مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش، دانش‌آموزان می‌توانند در روزهای دهه‌ی فجر هرشب ویژه‌برنامه‌ی «کانون انقلاب» را در ساعت ۲۱ از طریق کانال‌های معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و هم‌چنین کانال‌های ویژه‌ی روزهای دهه‌ی فجر در شبکه‌ی شاد تماشا کنند.

کد خبر 582795 برچسب‌ها نوجوان همشهری دوچرخه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نوجوان همشهری دوچرخه ی مدرسه ی انقلاب جشنواره ی مهرواره ی قصه گویی ی کانون ی مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۳۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زبان طنز نیشدار است

عباس حسین‌نژاد، دبیر هشتمین جشنواره «طنز پهلو» در پاسخ به این سوال که آیا طنز در فضای رسانه‌های رسمی کشور نسبت به فضای مجازی عقب افتاده است؟ گفت: من احساس می‌کنم مطبوعات از طنز عقب افتاده است. شما چند روزنامه سراغ دارید، که به سراغ طنز رفته است؟ البته تا حدودی وضعیت کاریکاتور نسبت به طنز بهتر است. اما چون فرد برای نوشتن مجبور به فکر کردن است، نوشتنش سخت است.

حسین‌نژاد در پاسخ به این سوال که بنظرتان موانع پیشرو منجر به عقب افتادن طنز در کشور نشده؟ افزود: حتماً، معمولاً ایرانی‌ها پیش خود می‌گویند چرا باید به سراغ دردسر بروم؟ چرا باید کار رسانه‌ را محدود به عرصه‌ای کنم، که ممکن است کارم را از دست بدهم؟ چون زبان طنز نیشدار است.

دبیر هشتمین جشنواره «طنز پهلو» در پاسخ به این سوال که در گذشته از ابزار طنز برای بیان انتقاد به حکومت‌ها بخاطر خفقان موجود استفاده می‌شد، چرا الان از این ابزار استفاده نمی‌شود؟ توضیح داد: الان هم از طنز استفاده می‌کنیم، ولی کمرنگ شده است. 

وی با بیان اینکه چیزی که ما در رسانه رسمی تولید می‌کنیم، با آنچه که در رسانه شخصی خودمان منتشر می‌کنیم متفاوت است، گفت: از طرفی، منِ نوعی در رسانه شخصی خودم راحت‌تر هستم. انگار الان فضای مجازی برای انتشار محتواهای طنز جذاب‌تر شده و نیاز به رسانه رسمی کمتر شده است. چراکه انتخاب کلمات در رسانه رسمی به عهده فرد نیست. شما برای اینکه پایتان به دادگاه مطبوعات باز نشود، باید احتیاط کنید. چون نمی‌دانید چه کسی و از چه زاویه‌ای شکایت می‌کند. 

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه فرهنگ رضوی است
  • خسرو غفوریان کیست؟
  • زبان طنز نیشدار است
  • لزوم استفاده بهینه از فضای مشارکتی در شهر/ افزایش ۶ درصدی بودجه فرهنگی شهرداری اصفهان
  • برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد
  • پایان جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • حضور ۱۴ گروه در جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • تجلیل از معلمان روستای احمد آباد سفلی در تکاب
  • تصاویر سوءاستفاده از دختربچه برای تبلیغ آرایشگاه
  • کاروان حرم مطهر رضوی به مناطق محروم گیلان می‌رود