Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@11:27:30 GMT

مطالبات اقتصادی مردم باید جدی گرفته شود

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۱۳۹۱۴

مطالبات اقتصادی مردم باید جدی گرفته شود

آیت الله شعبانی گفت: بارها به مسئولان گفته شده که به وضعیت اقتصاد رسیدگی کنند و اینکه صرفاً ما در نماز جمعه بگوییم نظارت ضعیف است که گرانی حل نمی‌شود بلکه این مسائل درخواست و مطالبه مردم است که باید جدی گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، آیت الله حبیب شعبانی در خطبه های نماز جمعه این هفته همدان گفت: پیشرفت انقلاب اسلامی در گرو حرکت بر اساس شعارهای انقلاب است و برای حفظ این اقتدار نباید هدف های انقلاب را که همان استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است فراموش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان افزود: امروز بعد از گذشت 40 سال از انقلاب  اسلامی نیازمند بازخوانی برخی حوادث گذشته و بیان اتفاقات با آمارهای دقیق  و مستند فارغ از بی‌عدالتی و بی‌انصافی هستیم.

 

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران با اتکا به خداوند متعال و به پشتوانه بصیرتی و مطالبه دینی مردم مقابل تمامیت استکبار جهانی به ویژه آمریکای جنایتکار پیروز شد.

 

وی ضمن دعوت همگانی به تقوا و اجتهاد اظهار کرد: از مصادیق اجتهاد و تلاش در راه خدا تلاش برای درک درست دین است و همواره توصیه‌ ائمه معصومین(ع) این است که انسان باید تلاشگر در راه خدا(فی سبیل الله) باشد.

 

وی ابراز داشت: اگر گاهی مسئولی خطا و اشتباهی دارد٬ اگر مسئله‌ اختلاس و یا کوتاهی پیش می‌آید این مسائل ربطی به انقلاب اسلامی ندارد  چرا که انقلاب همانی است که رهبر معظم انقلاب تبیین می‌کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان اظهار داشت: دغدغه اصلی و مهم مردم اقتصاد کشور است و بارها به دولتمردان تذکر داده شده که نظارت بر بازار و مسائل اقتصادی بیشتر شود.

 

آیت الله شعبانی مطرح کرد: انسان باید تلاش کند درک درستی از دین داشته باشد و دچار برخی خرافات در دین نشوند، درک درست دین همان چیزی است که قرآن و روایات ما تحت عنوان فقه در دین مطرح کردند، مراد از تفقه  «بصیرت و فهم درست عمیق از دین» است بنابراین توصیه شده است برای فهم دین وقت بگذارید.

 

وی با اعلام اینکه در آمد نفتی ما در آن سال‌ها 20 میلیارد دلار بوده در حالی که درآمد یک کارگر 6 تومان بوده است عنوان کرد: آنهایی که درباره مفاسد اقتصادی صحبت می‌کنند و البته بخشی نیز درست است که در همین راستا از قوه قضاییه برای مقابله با فساد تشکر می‌کنیم٬ بیایند  بگویند در آمد کشور آن زمان در کجا هزینه شده است.

 

وی با اشاره به اینکه  حکومت پهلوی به دنبال حذف دین از اجتماع بود اما مردم مقابل آنها ایستاده و مانع از این کار شدند عنوان کرد:  فارغ از مسائل٬  مفاسد اقتصادی بسیاری مطرح بود مانند جشن‌های 2500 ساله که بیش از 100 میلیون دلار برای آن هزینه کردند  آنهم زمانیکه در جنوب تهران مردم حلبی نشین بوده و 46 درصد مردم زیر خط فقر بودند.

 

آیت الله شعبانی موثقی با بیان اینکه انقلاب اسلامی وقتی شکل گرفت که رژیم پهلوی قصد از بین بردن دین و اسلام را داشت: رژیم ستمگر شاهنشاهی با برپایی جشن ۲ هزار و ۵۰۰ ساله در شیراز، ۱۰۰ میلیون دلار از بودجه کشور را خرج کردند.

پایان پیام/155

منبع: شبستان

کلیدواژه: ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی مطالبات مردم اقتصادی انقلاب اسلامی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۳۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است

ایسنا/اردبیل نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور در سفر به اردبیل گفت: ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی امروز، ۸ اردیبهشت در سفر به اردبیل ضمن اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر شجاعت، ایستادگی و مقاومت را از جمله درس‌آموخته‌های شهدا برشمرد و تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین درس‌آموخته‌ها شهدا اخلاص در عمل است.

معزی با اشاره به ایثارگری و پایمردی شهدا در هشت‌ساله جنگ تحمیلی گفت: شهدا در پاسداری از ارزش‌های اخلاقی و دینی مهم‌ترین سرمایه زندگی یعنی جان خود را خالصانه را در راه خدا هزینه کرده‌اند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در ادامه به نقش پررنگ جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت‌ساله جنگ تحمیلی نیز اشاره کرد و افزود: جوانان ایران اسلامی با بهره‌گیری از نهضت عاشورا در برابر قدرت‌های جهانی ایستادند و از آرمان و ارزش‌های خود پاسداری نموده‌اند.

وی در پایان جایگاه شهداء را والا دانست و تکریم و تعظیم مقام شهداء و خانواده آنان، جانبازان و ایثارگران را وظیفه ای همگانی برشمرد و بر لزوم ترویج فرهنگ ایثارگری در کشور تأکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • روایت خاندوزی از دستور رئیسی در پی تذکر رهبر انقلاب
  • مشکلات اقتصادی با استحکام پایه‌های علمی حل می شود
  • روح تمدنی انقلاب اسلامی در مباحث علمی جاری شود
  • شوراها در خدمت‌رسانی به مردم روستاها در تراز انقلاب عمل کنند
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • عملیات وعده صادق ابهت آمریکایی‌ها و اسراییلی‌ها را شکست