Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کرمان گفت: یکسری کارهایی در بافت تاریخی و در ارگ این بخش باید انجام شود زیرا این ارگ ظرفیت تبدیل شدن به یک مکان توریستی اقامتی بی نظیر در کشور را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، علی زینی وند جمعه (17 بهمن) در حاشیه سفر خود به بخش راین، گفت: امروز به شهر تاریخی راین آمدیم و راین ظرفیت های بسیار بالایی داشته و نیاز به توجه بیش از این دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

استاندار کرمان با اشاره به ظرفیت های گردشگری بخش راین، بیان کرد: آبشار زیبای راین تقریباً جزو مناطق کم نظیر کشور است و قرار شد که میراث فرهنگی و فرمانداری سرمایه گذار توانمند جذب و آنجا را ساماندهی کنند.

 

 

وی افزود: همچنین یک جاده ارتباطی بین راین به سمت بردسیر بود که حدود 2 تا 3 کیلومتر طول آن مانده و پول آن نیز آماده است و این از مطالبات جدی مردم بود و گفتیم سریع تر عملیات آن شروع و انجام شود و همچنین برخی روستاها را بازدید کردیم به خصوص روستای «ده میرزا» که جابجایی خیلی خوب صورت گرفته و قرار شد که بنیاد مسکن سریع تر زیرساخت های آن را انجام دهد.

 

 

زینی وند اظهار کرد: بخش گازرسانی به روستاهای کوهستانی خوب انجام می شود و طبق گزارش شرکت گاز ان شالله تا شهریور سال 1400 گاز به آن مناطق روستایی می رسد و این تعهد بسیار خوبی است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: برای برخی از زیرساخت های شهر الحمدلله کار خوبی شده و به زیرساخت های فرهنگی توجه کردیم و نماینده مردم کرمان و راور {پورابراهیمی} هم قرار شد کمک های خوبی انجام دهند و بحث پایش تصویری از اتفاقات خوبی بود که اتفاق افتاد و همچنین بحث اورژانس هم افتتاح کردیم و یک مجموعه کشاورزی و آبیاری تحت فشار نیز افتتاح شد.

 

 

استاندار کرمان افزود: یکسری کارهایی در بافت تاریخی و در ارگ راین باید انجام شود زیرا این ارگ ظرفیت تبدیل شدن به یک مکان توریستی اقامتی بی نظیر در کشور را دارد و مدیرکل میراث فرهنگی مامور شد که سریع تر این را به بخش خصوصی توانمند بدهد و ساماندهی جدی شود و می تواند به یکی از مجموعه های بی نظیر کشور تبدیل شود.

 

 

وی گفت: الحمدلله اینجا ظرفیت های بسیار بی نظیری دارد و با توجه به قدمت، فضای طبیعی، آب، سابقه تاریخی و مردم خوبی که دارد به نظر بنده آینده خیلی خوبی می توانیم برای آن رقم بزنیم و ما هم در این حوزه نهایت کمک را می کنیم که ظرفیت های آن به فعلیت برسد.

 

 

زینی وند با اشاره به اینکه همین ظرفیت های راین برای ماندگاری و حتی مهاجرت معکوس کافی است، خاطرنشان کرد: در حوزه کشاورزی در این منطقه خوب کار شده و باید بهتر کار شود و در حوزه گردشگری و در حوزه خدمات، ظرفیت اشتغال بالایی ایجاد خواهند کرد و در حوزه معادن نیز اینجا معادن غنی دارد که در نزدیکی همین شهرستان و در شهرستان های همجوار آن معادن به فعلیت رسیدند و ان شالله مجموعه توانمندی را ما مامور کردیم که بررسی و سرمایه گذاری کند و فکر می کنیم اگر این ها را فعال کنیم ما باید شاهد مهاجرت معکوس به این منطقه باشیم.

 

 

وی ادامه داد: به نظر بنده آینده این بخش ظرف 5 تا 6 سال آینده خیلی نسبت به وضعیت فعلی تغییر کرده باشد.

 

استاندار کرمان در خصوص باقیمانده بهسازی جاده راین به حسین آباد که متاسفانه چندی است معطل مانده و محور حادثه خیزی است؛ گفت: جاده مهمی است که اعتبار آن را در بودجه 1400 لحاظ می کنیم.

 

 

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: علی زینی وند سفر به راین استاندار کرمان استاندار کرمان بی نظیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۴۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه نهضت ملی مسکن در تنگستان سرعت خوبی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله تنگستان عصر جمعه در بازدید از ساختمان‌های در دست احداث نهضت ملی مسکن در شهر اهرم عنوان داشت: با توجه به تحویل تعدادی زیادی از منازل در مجموعه ۳۰ هکتاری نهضت ملی مسکن شهر اهرم شبکه‌های برق و گاز و آب سریعاً نسبت به تعهدات خود در برق و گاز کشی و آب رسانی به این مجموعه اقدام کنند.

معاون برنامه رزی و امور عمرانی فرمانداری تنگستان افزود: نظر به اینکه ۳۸ هکتار دیگر جهت نهضت ملی مسکن به مجموعه شهر اهرم اضافه شده پیش بینی لازم توسط شرکت‌های توزیع برق، آب و گاز استان انجام شود.

معاون برنامه رزی و امور عمرانی فرمانداری تنگستان یادآور شد: ۲۰ واحد از ساختمان‌های فاز یک که کلید تحویل هستند بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و آماده تحویل هستند.

وی با اشاره به اینکه در فازهای ۲ و ۳ در مجموع ۴۰ واحد تکمیل و تحویل مردم شده است اضافه کرد: در فاز چهار ۳۰ واحد در حال ساخت است که دارای ۷۵ درصد دارای پیشرفت فیزیکی است.

کد خبر 6095918

دیگر خبرها

  • آمادگی استان قزوین برای سرمایه گذاری‌های خارجی
  • افزایش واردات محصولات دارای تولید داخل خبر خوبی نیست
  • قیمت گندم مشخص شد
  • انتقال مجموعه آرادکوه نیازمند عزم جدی متولیان امور است
  • صلاح به تاریخ‌نویسی در لیگ برتر ادامه می‌دهد
  • خط ریلی زاهدان-کویته نیازمند تبدیل تفاهم‌نامه به قرارداد عملیاتی
  • «مکران» می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ بی‌نیازی کشور از نفت با استفاده از ظرفیت منطقه
  • منطقه مکران می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ استفاده از ظرفیت این منطقه کشور را از نفت بی‌نیاز می‌کند
  • ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات به ۲۰ کشور آفریقایی
  • پروژه نهضت ملی مسکن در تنگستان سرعت خوبی دارد