Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مجید آنجفی» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح اقتصادی با ظرفیت پرورش ۴۰ هزار راس گاو شیری همزمان با هشتمین روز دهه مبارک فجر به‌صورت ویدئو کنفرانس در شهرستان زرندیه بهره‌برداری رسیده می‌شود و با آغاز به کار این مجتمع ۷۰۰ تن شیر تولید می‌شود.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از این طرح مهم کشاورزی برای ۷۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۲ هزار نفر به‌صورت غیر مستقیم اشتغالزایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان مرکزی با تولید ۳۶۸ هزار تن شیرخام در سال از اهمیت ویژه‌ای در تولید شیر و صنایع لبنی کشور برخوردار بوده و واحدهای مهم فرآوری محصولات لبنی، مزارع پرورش گاو شیری و نزدیکی به بازارهای بزرگ مصرف جاذبه سرمایه گذاری در این استان را مضاعف کرده‌ است.

در همین راستا شرکت کشت و صنعت غزال سبز وابسته بهگروه تولیدی لبنیات میهن جهت تکمیل زنجیره تولید و تامین شیرخام مورد نیاز از سال ۹۷ اقدام به احداث یکی از بزرگترین مزارع پرورش گاو شیری در شهرستان زرندیه استان مرکزی کرد.

مجوز تاسیس به ظرفیت ۴۰ هزار راس گله و زیربنایی به وسعت ۴۰ هکتار در مزرعه‌ای به وسعت ۲۵۰ هکتار صادر شده‌است.

این طرح به‌دلیل بزرگی و بالابودن حجم سرمایه گذاری، در چهار مرحله ( هر فاز به ظرفیت ۱۰ هزار راس ) طراحی شده‌ است.

هم اینک مرحله اول و دوم به ظرفیت ۲۰ هزار راس با سرمایه گذاری بالغ بر هفت هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم ۳۵۰ نفر و غیرمستقیم ۱۰۰۰ نفر به بهره برداری رسیده‌ است.
این واحد یکی از بزرگترین دامداری‌های کشور و خاور میانه بوده و با تکمیل مرحله سوم و چهارم و بهره‌برداری کامل از این طرح ملی روزانه ۷۰۰ تن شیرخام به تولید استان و کشور افزوده می‌شود و بخش بزرگی از شیرخام مورد نیاز زنجیره تولید میهن را تامین می کند که اقدام بسیار مهمی در سال جهش تولید بوده و در زمینه صادرات محصولات لبنی نیز تاثیر بسزایی دارد.

استان مرکزی به‌عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
این استان با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که ۹۰ هزار بهره بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.
۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.
استان مرکزی با تولید حدود ۵۴ هزار تن گوشت سفید، ۵۳ هزار تن تولید گوشت قرمز، ۳۲۰ هزار تن شیر، حدود ۴۱ هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه‌ای در بخش کشاورزی و دامداری کشور برخوردار است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی زرندیه استان مرکزی دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی زرندیه استان مرکزی وزارت جهاد کشاورزی زرندیه استان مرکزی دهه فجر اخبار کنکور بهره برداری استان مرکزی هزار راس هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۴۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی

طی حکمی از سوی هاشم امینی مدیرعامل آبفای کشور، رضا عطایی بعنوان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی منصوب شد.
معاون بهره برداری آب و فاضلاب شهری، معاون بهره برداری و توسعه آب، قائم مقام و معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه گذاری شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی از جمله مسئولیت‌های رضا عطایی در این شرکت بوده است.
ضمنا در این حکم، از زحمات مهندس رضا نعیمی مدیرعامل سابق این شرکت تقدیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳
  • مترو تهران؛ 25 سال تعهد به ایمنی
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد/ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • عزم کشت و صنعت مغان برای تبدیل شدن به مرکز تولید بذر صیفی‌جات
  • انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی
  • بهره برداری از طرح آبرسانی روستای گل سفید کیار
  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است