Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@08:26:33 GMT

نصرت الهی باید پشتوانه‌ی کوشش و مجاهدت‌های ما باشد

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۱۴۱۱۵

نصرت الهی باید پشتوانه‌ی کوشش و مجاهدت‌های ما باشد

ایسنا/لرستان امام جمعه خرم‌آباد گفت: نصرت الهی باید پشتوانه تلاش، کوشش و مجاهدت‌ها باشد، خدا را با صفات جلال و جمال‌اش یاد کردن مهم است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی، امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم‌آباد، اظهار کرد: اطاعت از آموزه‌های الهی در زندگی فردی و اجتماعی ما باید سرلوحه همه فعالیت‌های ما باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه فتح مکه در سال هشتم هجری و پس از گذشت ۲۰ از بعثت نبی مکرم اسلام(س) اتفاق افتاد و در این مدت آنچنان اوضاع بر مسلمانان سخت و دشوار می‌شد که برخی از آنان بر وعده الهی یاری و نصرت به تردید افتادند، تصریح کرد: در سوره احزاب آیه ۱۰ به این مسئله اشاره می‌شود.
شاهرهی با تأکید بر اینکه از جمله این سختی‌ها محاصره شعب ابی طالب بود که مسلمانان سه سال در محاصره سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی قرار گرفتند و راه به سوی آن‌ها بسته بود، افزود: البته تمام این ناراحتی‌ها از بزرگ و کوچک روی دوش رهبر نهضت که پیامبر اسلام(ص) بود می‌نشست؛ این دشواری‌ها و سختی‌ها روی دوش پیامبر بود و اتکای همه به سمت پیامبر اسلام(ص) و همه متوجه او بودند.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه پیامبر(ص) عمود مستحکم خیمه اسلام و استقامت را در بین مسلمانان ترویج و گسترش داد و آن ایمان اولیه ای که مسلمانان به راه و شیوه پیامبر داشتند، آن‌ها را نجات داد، گفت: در اینجا بود که آیه «إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ» آمد و سوره «نصر» در فتح مکه بر پیامبر اسلام نازل شد.

وی با بیان اینکه ما برای نصر و پیروزی نیاز به نیروی انسانی و تجهیزات داریم، اما آن کسی که پیروزی را رقم می‌زند خدای متعال است؛ تصریح کرد: نصرت الهی باید پشتوانه تلاش و کوشش و مجاهدت‌ها باشد، خدا را با صفات جلال و جمال‌اش یاد کردن مهم است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۴۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمنان درصدد نابودی مغزهای متفکر جهان اسلام هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام‌ عظیم اسدزاده ظهر پنجشنبه در آیین گرامیداشت مقام معلم در مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا(س) شهرستان نمین با اشاره به اهمیت علم و آگاهی و تاثیر آن در رشد و تعالی شخصیت انسان‌ها اظهار کرد: شخصیت‌های بزرگی نظیر شهید مطهری دارای تفکر عظیم علمی و دینی برای جهان اسلام بودند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام به دنبال نابودی مغزهای متفکر نظام جمهوری اسلامی هستند و با هدف ترور شخصیت‌های علمی و معنوی، سعی در ریشه‌کردن هادیان و مروجان دین اسلام دارند و تنها هدفشان تسلط حاکمان کفر بر جوامع مسلمین است.

امام جمعه شهرستان نمین ترویج و نشر آثار ارزشمند شهید مطهری را فریضه‌ای مهم قلمداد کرد و افزود: هر کدام از این آثار علمی، حکمتی مطهر برای تصفیه و پالایش مغزهای ناپخته افرادی است که با افکار نادرست در پوشش اصطلاح روشنفکرانه بذرهای سمی در روح و جان انسانها می‌کارند.

اسدزاده عظمت جهان هستی را در تعلیم و تذکیه نفوس انسان‌ها دانست و تصریح کرد: بنای خلقت، برای علم و راهنمایی بشر است که خدای متعال با تعلیم اسماء و علوم الهی به اولین خلقت انسانی، بنیان جهان هستی را بر پایه علم و منطق پایه‌ریزی کرد و انبیای الهی را در جایگاه معلمان برای هدایت جامعه فرستاد.

وی به معرفی علمای بزرگ جهان اسلام به عنوان الگوهای رستگاری پرداخت و گفت: جاودانگی و موفقیت در عرصه تعلیم و تربیت متکی به دو عنصر قوی جدیت و پشتکار است که علمای بزرگ از فرصت‌های کوتاه برای اندوختن ذره‌ای علم و دانش با هدف گره‌گشایی مسائل دینی و علمی دریغ نکردند.

کد خبر 6095134

دیگر خبرها

  • امام صادق(ع) مرجع امت اسلامی است
  • ترویج ازدواج شرعی احیای سیره و سنت پیامبر اسلام (ص) است
  • بزرگترین خدمت و جهاد خدمت به مردم است
  • خداوند از معلمان و دانشمندان به عنوان لوح محفوظ نام می‌برد
  • اگر جامعه فرهنگی آگاه باشد آن جامعه به پیروزی می‌رسد
  • بسیج ظرفیت مادی و معنوی جهان اسلام برای کمک به فلسطین
  • دشمنان در صدد نابودی مغزهای متفکر جهان اسلام هستند
  • دشمنان درصدد نابودی مغزهای متفکر جهان اسلام هستند
  • خون مسلمان در اسلام حرمت دارد/ حکام کشورهای عربی نسبت به مسلمانان بی گناه بی تفاوت نباشند
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید