Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس مجتبی زارعی رییس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور در نشست مجازی «تمام شدگی دموکراسی آمریکایی و ناتمامی انقلاب اسلامی ایران» که با حضور استادان دانشگاه‌های استان آذربایجان غربی برگزار شد؛ گفت:  انقلاب اسلامی از حیث حیات و استمرار، متفاوت با انقلاب‌های بزرگ جهان نظیر انقلاب روسیه، فرانسه و چین است چون انقلاب ما با این که منجر به تاسیس نظام سیاسی و یک ساختار شد اما از حیث ماهیت چون با فطرت انسان مرتبط است پایان پذیرفتنی و تمام شدنی نیست و این حرف که انقلاب‌ها وقتی به ساختار و نظام منجر شده  پایان می یابند در باره انقلاب اسلامی صادق نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

عضو گروه علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس افزود:  از مظاهر تمام شده گی لیبرال دمکراسی در خاستگاه و موطن آمریکایی‌اش به رغم وجود تئوری‌های ایدئولوژیک «ابرانسان» و «نظریه پایان تاریخ»  فوکویاما؛ همانا اشغال نظامی کنگره آمریکا و شلیک به قلب منتقد و معترض در این باصطلاح خانه دموکراسی در آمریکااست. 

وی اظهار داشت: دو حزب حاکم در تاریخ آمریکا هم از نظر نسبت شان با ظرفیت‌های واقعی  لیبرال دموکراسی ادعایی آمریکا، هیچ تفاوتی  با هم ندارند به‌قول نوام چامسکی  بایدن همان بزک شده ترامپ است. 

وی گفت: انقلاب اسلامی  در صیرورت و شدن و  حرکت به سوی کمال مادی و معنوی خود و درحال  بهبود امور اجتماعی است. چهل ساله نخست این انقلاب گذشت اما چهل سالگی دومش آغاز شده است. 

این استاد دانشگاه گفت: اگر روزی فطرت انسان به انسداد و ایستایی و توقف برسد آنگاه  انقلاب اسلامی متوقف خواهد شد در حالی که چنین چیزی نقص غرض فلسفه آفرینش است و کمال خواهی انسان توقف ناپذیر است. انقلاب اسلامی ایران با جان و وجود انسانی روبرو است که پیوسته  خواستار بهبود و تعالی و کرامت خود است و این با مکاتب مادی جهان قابل رفع نیست.  
زارعی گفت: بنابه اعتراف بزرگترین محققان عرصه سیاست و جامعه شناسی روند سکولاریزاسیون در  جهان پس از انقلاب اسلامی ایران دگرگون شد و دین و شریعت روند جدیدی را برای طراحی انقلاب بزرگ ایران به رخ عالم کشانید. 

وی تاکید کرد: در همین راستا بسیاری از تعصبات و دوگانه‌های دهه‌های پیشین  که سال‌ها ترویج می شدند مانند سنت و مدرنیت، علم و دین، مدیریت علمی و مدیریت فقهی و جمهوریت و اسلامیت و ادعای  کلنگی بودن خانه  سیاست و قدرت در  جامعه ایرانی  باطل شد. 

زارعی ادامه داد: انقلاب اسلامی و متعاقبا نظام سیاسی برآمده از آن از این دوگانه‌های گفته شده عبور کرد و همچنان بعد از رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی خانه پیشین نظام سیاسی تخریب نشد و امام خمینی و امام خامنه‌ای مرحله‌های اجمال و تفصیلی یک نظام انقلابی و مردم سالار هستند.  

رییس سازمان بسیج استادان کشور گفت: حکم فطرت گرایی در انقلاب اسلامی و نظام برآمده از آن این است که سرزمین بزرگ ایران و امکانات مادی و معنوی آن نباید در تنگنای روش‌شناسی‌هایی نظیر برجام در بیاید؛ ایران برای رشد و سربلندی و شکوفایی منابع مادی و معنوی‌اش نباید منتظر آمریکا و اروپا بماند. 

وی اظهار داشت: دولت و دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های خارجه و اقتصاد باید خود را در اندازه این انقلاب و مردم رشد داده و از عقب ماندگی ذهنی و ساختاری خود در  فهم امکانات سرشار  معنوی و مادی ایران خارج شوند. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا دموکراسی سازمان بسیج انقلاب اسلامی بسیج اساتید مجتبی زارعی کنگره آمریکا انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۴۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در حمایت از دانشجویان آزادیخواه

به گزارش خبرنگار مهر، در این تجمع که همزمان با سراسر کشور در پردیس‌ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان استان برگزار شد دانشجو معلمان، اساتید و کارکنان دانشگاه فرهنگیان استان با اعلام حمایت خود از خیزش دانشجویان غرب انزجار خود را از رژیم کودک کش صهیونیستی اعلام داشتند.

در این تجمع ذبیح الله کاوه رئیس دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هجوم پلیس آمریکا به دانشگاه اقدامی بی سابقه که با شعارهای دروغین و مردم فریب جوامع غربی که داد از آزادیخواهی می‌زدند تفاوتی بسیار داشته و نشانه‌ای بر دروغین بودن شعارهای حقوق بشری آنان است.

وی افزود: اقدام به دستگیری اساتید و دانشجویان و هجوم بردن آنان به محیط آموزشی خلاف تمامی قوانین آموزشی در جهان است و آمریکا با این کار بار دیگر نشان داد که در حمایت از رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی از هیچ اقدامی فروگذار نخواهد بود، امروز همه جهانیان نظاره گر گسترش آرمان‌های انقلاب به تمام نقاط جهان هستند و بی شک صبح پیروزی نزدیک است.

در ادامه احمدرضا بسیج عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان و رئیس بسیج اساتید استان بیان داشت: اتفاقاتی که امروزه در دانشگاه‌های غرب در حال رخ دادن است دارای یک ظاهر و یک باطن متفاوت می‌باشد ظاهر آن همان چیزی است که همه متوجه اند اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در اعتراض به نسل کشی مردم غزه و بلکه دیگر نقاط جهان توسط صهیونیست‌ها که با حمایت کشورهای غربی در حال انجام است اعتراض می‌کنند اما باطن قضیه این است که یک رخنه فرهنگی در غرب آن هم با همه ادعایی که غرب در مورد فرهنگ خود دارد در آن رخداده است.

بسیج افزود: علی رغم همه تهاجم فرهنگی و سیطره‌ای که جهان غرب در اختیار دارد کسانی در جهان هستند که فطرت پاکی دارند و نیازمند زمینه‌ای هستند تا متوجه شوند که اسرائیل و کشورهای غربی چه اعمالی انجام می‌دهند و قطعاً به تدریج نیروها و دل‌های بیشتری به سوی حق رهسپار خواهند شد همانطور که قرآن مجید می‌فرماید در آستانه ظهور میان جبهه حق و باطل صفی کشیده می‌شود و جبهه حق و باطل راه خود را مشخص می‌کنند.

کد خبر 6091514

دیگر خبرها

  • نیروهای مسلح ایران دشمنان را به فرسودگی کشاندند
  • از وابستگی مطلق دفاعی به توان دفاعی و بازدارندگی رسیدیم
  • تجمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در حمایت از دانشجویان آزادیخواه
  • رفتار پلیس ایالات متحده با اساتید و دانشجویان ماهیت دروغین دموکراسی غرب را افشا کرد
  • عملیات «وعده صادق» امید به مقاومت در سایر کشورها را افزایش داد
  • حمله مستقیم نظامی ایران به رژیم صهیونیستی یک شاهکار نظامی بود
  • دانشجویان مشهدی در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی تجمع کردند
  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است
  • بیانیه سازمان بسیج اساتید خراسان رضوی در حمایت از غزه
  • نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی؛ نشانه تحریم‌ناپذیری ایران