Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری فارس گفت: از ابتدای امسال ۵۳ پرونده قتل با ورود اعضای شورا‌های حل اختلاف فارس به مصالحه ختم شده است. خبرگزاری میزان- حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی در همایش تجلیل از منادیان صلح و سازش شورا‌های حل اختلاف فارس با تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علی‌ها و سلاله پاک آن بانوی اطهر امام خمینی (ره) و ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی تصریح کرد: در اجرای سند تحول قضایی و براساس هدف‌گذاری‌ها مقرر شده است که تا پایان سال جاری کارگروه‌های ویژه در این خصوص تشکیل شود تا با اهتمام رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی و استفاده از ظرفیت ائمه جمعه، علما و روحانیون و بزرگان استان فارس بتوانیم بیش از ۵۰ درصد از پرونده‌های موجود ورودی دادگستری در شورا‌های حل اختلاف استان به صلح و سازش ختم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس کل دادگستری فارس ضمن قدردانی از حضرت آیت الله رئیسی ریاست قوه قضائیه و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور در خصوص پیگیری لایحه شورا‌های حل اختلاف گفت: در صورت تأیید لایحه شورا‌های حل اختلاف در آینده نزدیک شاهد جذب بخشی از همکاران مجموعه شورا‌های حل اختلاف خواهیم بود.

وی در همایش تجلیل از منادیان صلح و سازش به افزایش میزان رضایتمندی و امیدواری مردم نسبت به دستگاه قضا در دوران تحول قوه قضائیه اشاره و با بیان برخی از اقدامات دادگستری استان فارس به عنوان پهناورترین و بزرگترین حوزه قضایی کشور به لحاظ وسعت گفت: به همت قضات و کارکنان دادگستری استان ضمن کاهش آمار جرائم خشن و امنیتی، در جرائم خرد، با کاهش روبرو بوده و در مجموع استان فارس از نظر امنیت درجایگاه مطلوبی قرار دارد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس با بیان این که از آغاز ایجاد شورا‌های حل اختلاف استان فارس تاکنون ۴۴۰ فقره قتل عمد به مصالحه ختم شده است گفت: با اهتمام اعضا و کارکنان مجموعه شورا‌های حل اختلاف استان فارس در سال جاری تا کنون ۵۳ فقره پرونده قتل به صلح و سازش ختم شده و همچنین بیش از ۴۲ درصد از پرونده‌های وارده به مجموعه شورا‌های حل اختلاف استان به سازش ختم گردیده است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی به موضوع طرح غربالگری زندانیان در اجرای دستور ریاست قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: در طرح پایش و غربالگری زندانیان جرائم غیر عمد در سال جاری ۱۵۰۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد استان فارس آزاد شده و با تلاش قضات اجرای احکام ۲۳ هزار مورد مرخصی به زندانیان واجد شرایط اعطا شده است.

وی با بیان این که معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس ۶ سال متوالی در سطح کشور رتبه برتر را به خود اختصاص داده است از افتتاح پژوهشکده پیشگیری از فساد اداری در ایام دهه فجر اشاره کرد و گفت: در راستای سند تحول قضایی و به منظور جلوگیری از فساد اداری لازم است فساد‌های اداری در گلوگاه‌هایی که سبب فساد می‌شوند شناسایی و پیشگیری شوند.

وی از میزان بالای مردم از مجموعه شورا‌های حل اختلاف استان فارس نام برد و گفت: دیدار‌های مردمی قضات و مسئولان مجموعه قضایی استان، تکریم و احترام ارباب رجوع از سوی همکاران دادگستری و مجموعه شورا‌های حل اختلاف سبب افزایش اعتماد عمومی مردم شده است و تلاش خواهیم کرد در اجرای سند تحول قوه قضائیه در گام دوم انقلاب میزان رضایتمندی مردم را افزایش دهیم.

وی تلاش اعضا و کارکنان مجموعه شورا‌های حل اختلاف استان را قابل تقدیر دانست و با اشاره به حدیثی از امام موسی کاظم علیه السلام که می‌فرمایند:" طوبى لِلْمُصْلِحینَ بَیْنَ النّاسِ، اُولئِکَ هُمُ الْمُقَرَّبونَ یَوْمَ الْقیامَةِ؛ خوشا به حال اصلاح کنندگان بین مردم، که آنان همان مقرّبان روز قیامت اند" گفت: همکاران ما در مجموعه شورا‌های حل اختلاف استان با اقدام خداپسندانه و تلاش شبانه روزی خود به اصلاح بین مردم و تلاش در راستای صلح و سازش می‌پردازند ودر این راه به خداوند متعال امیدوارند.

دادستان مرکز استان فارس نیز در ادامه این همایش به همکاری مؤثر شورا‌های حل اختلاف با دادسرا‌های استان اشاره و عنوان کرد: یکی از اولویت‌های اساسی دادسرا‌های کشور، پیشگیری از جرائم و دعاوی است.

سیدمصطفی بحرینی افزود: سعی بر این است به جای مقابله و برخورد از مؤلفه پیشگیری استفاده شود و در این راستا باید به خوبی از ظرفیت شوا‌های حل اختلاف استان بهره ببریم.

وی با بیان اینکه اقدامات دادسرا‌ها در سه محور کاهش ورودی پرونده‌ها به ویژه در جرائم قابل گذشت و دعاوی خانواده، اجرای احکام و زندان قرار دارد، گفت: میزان پرونده‌های ورودی به دادسرا‌ها در سال گذشته ٧٧٠٠ فقره بوده که امسال با کاهش یک هزار فقره‌ای به ٦٧٠٠ پرونده رسیده است.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز خاطرنشان کرد: ماهانه دو هزار پرونده که قابلیت سازش دارند از دادسرا به شورا‌های حل اختلاف ارجاع داده می‌شود تا با ورود اعضای شورا در مسیر سازش قرار گیرد.

گفتنی است در پایان این مراسم از اولیاء دم، اعضای برتر شورا‌های حل اختلاف و روساء و دادستان‌های حوزه‌های موفق در امر صلح وسازش تقدیر شد.      بیشتر بخوانید:       رهایی یک محکوم به قصاص با تلاش شورای حل اختلاف اندیمشک انتهای پیام/ برچسب ها: فارس سازش قصاص

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فارس سازش قصاص مجموعه شورا های حل اختلاف استان قوه قضائیه استان فارس صلح و سازش پرونده ها دادسرا ها ختم شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۵۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم حمایت شوراها از شهرداران/ نفوذ از بیرون سبب ایحاد اختلاف در شورا می‌شود

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه نفوذ از بیرون باعت اختلاف در شورا می‌شود گفت: از شوراها انتظار داریم که علاوه بر نظارت بر فعالیت و برنامه‌های شهرداران، از آن‌ها حمایت کنند نه اینکه در کار شهرداران سنگ‌اندازی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان علی‌اکبر حسینی‌محراب امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در همایش ملی شوراها ضمن تبریک روز شوراها اظهار کرد: شوراها سابقه دیرینه‌ای در کشورمان داشته و نشان‌دهنده حضور مردم در صحنه‌های مختلف است؛ بنابراین باید به نحو احسن و با کار صالح از شوراها پاسداری کرد، شوراها بهترین امین و طرف مشورت مدیران، بهترین اتاق فکر برای مسئولان بوده و می‌توانند یار بخش اجرایی باشند البته باید توانایی خود را برای راه‌اندازی مراکز اندیشه‌ورز نشان دهند.

وی افزود: شوراها باید نمادهای دینی و ارزشی ملی و قرآنی ما را در شهرها و روستاها متبلور کنند به گونه‌ای که وقتی وارد شهر یا روستایی شویم، نمادهایی از فرهنگ دینی و ملی ما نمایان و چهره‌های بزرگ عشایر و طوایف دیده شود، اگر نمادهای ارزشی استان را به خوبی نمادین نکنیم، فرهنگ اصیل استان توسط بیگانگان به مردم تشریح داده می‌شود. شوراها باید نیازهای جامعه به ویژه تردد افراد معلول را در سطح شهر و اماکن عمومی برقرار کنند.

استاندار خوزستان با تاکید بر احداث پارک بانوان در شهرهای استان، خاطرنشان کرد: این اقدام سبب می‌شود تا دختران و خواهران ما به راحتی تردد کرده و اوقات فراغت خود را طی کنند همچنین انتظار داریم که حتی یک نفر مرد در پارک‌های بانوان نباشد، در صورتی حرکت ما اثرگذار خواهد بود که به معنویت و فضل خدا توجه کنیم و ما باید مشکلات خود را با توسل به ائمه و انسجام و همبستگی برطرف کنیم‌.

حسنی محراب ادامه داد: از شوراها انتظار داریم علاوه بر نظارت بر فعالیت و برنامه‌های شهرداران، از آنها حمایت کنند نه اینکه در کار شهرداران سنگ اندازی کنند؟ شورایی نمونه بوده که کمترین تغییرات مدیریتی را داشته و یک کار اثرگذار انجام دهد.

وی تاکید کرد: اگر نیت اصلی شوراها خدمت به مردم باشد دیدگاه‌ها و سلیقه‌های مختلف، هیچ مشکلی در کار آنها ایجاد نمی‌کند؛ همه ما سرباز انقلاب بوده و باید کاری کنیم که تمام ابعاد دژ جمهوری اسلامی با هم رشد کنند، نباید اختلاف بین اعضای شوراها نمود پیدا کند که متأسفانه در برخی از شهرهای ما رنگ و بوی بدی پیدا کرده است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: اعضای شورا متعلق به تمام مردم بوده و همه جمعیت آن منطقه را باید در نظر بگیرند نه اینکه متوجه یک حزب و جریان خاصی باشند همچنین قومیت گرایی و اختلاف را کنار گذاشته چرا که رمز بدبختی و عقب ماندگی است، نفوذ از بیرون باعث اختلاف در بین شوراها می‌شود لذا اتحاد و وحدت باید مورد توجه باشد و اعضای شورا اگر به یک جریان و باندی گرایش داشته باشند مقبولیت خود را در بین مردم را از دست می‌دهند.

حسینی محراب گفت: شوراها نباید در امور اجرایی مدیریت شهری دخالت کنند زیرا باعث تعلل در کارها شده و یک آسیب است؛ کار شوراها نظارت بر روند کاری شهرداران است و نباید دخالت بیشتری داشته باشند همچنین قانون گریزی و توجیه قانون یکی از آفت‌های شورا است.

وی با اشاره به فعالیت شورا در بحث جهاد تبیین افزود: در یک سال باقیمانده باید رضایت خدا را در نظر گرفته و یک کار ماندگار انجام دهیم تا در اذهان ماندگار شود و همچنین باید ورودی‌های شهر و روستا اصلاح و چهره شهر تغییر کند.

کد خبر 748788

دیگر خبرها

  • استعفای برخی اعضای حزب «نسل نو»
  • بیش از ۲۱ هزار پرونده در جنوب کرمان با صلح و سازش مختومه شد
  • سازش ۲۱۲۳۲ فقره پرونده در جنوب کرمان
  • صلح و سازش در پرونده نزاع دو برادر اهوازی پس از سه سال
  • سازش در ۶۰ هزار پرونده شعب حل اختلاف جنوب کرمان
  • مردم کردستان برای حل اختلاف به صلح‌یاران مراجعه می‌کنند
  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ
  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها در اصفهان
  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها، حاصل تلاش ۹۰ روانشناس در پلیس اصفهان است
  • لزوم حمایت شوراها از شهرداران/ نفوذ از بیرون سبب ایحاد اختلاف در شورا می‌شود