Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «میچ فلینگ» مدیرعامل "سریکا انرژی" در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای شرکت منتشر شده، عنوان کرد که تمدید مجوز اوفک (دفتر کنترل دارایی های خارجی خزانه داری آمریکا) به شرکت‌های تامین کننده تجهیزات فنی این پروژه، اطمینان می‌دهد که نگران جریمه‌های واشنگتن نباشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره فعالیت های این میدان هم توضیح داد که کارشناسان سرگرم رفع مشکلات فنی در سومین چاه میدان نفت و گاز رام هستند تا به مرحله بهره‌برداری برسد. وی امیدوار است که این عملیات تا اواخر ماه آینده به نتیجه برسد.

میدان رام که حدود پنج درصد گاز انگلیس را تأمین می‌کند در ۴۰۰ کیلومتری شهر «آبردین» در آب‌های ساحلی اسکاتلند در دریای شمال قرار دارد و از زیر دریا به سکوی نفتی بروس متصل است. این میدان به طور میانگین ۱۵۹ میلیون فوت مکعب در روز گاز و حدود هزار بشکه در روز نفت تولید می‌کند. 

تخمین زده می‌شود این میدان حدود ۸۰۰ بیلیون فوت مکعب ذخائر گاز و ۱۳۵ میلیون بشکه نفت دارد.

مجوز این میدان نفت و گاز در سال ۱۹۷۲ به شرکت بریتیش پترولیوم و شرکت نفت ایران اعطا شد. ۵۰ درصد سهام این میدان در دریای شمال متعلق به شرکت نفت ایران زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران است.

شریک ۵۰ درصد دیگر این میدان شرکت، "سریکا انرژی" است که در سال ۲۰۱۸ موفق شد تا در چارچوب قراردادی به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار سهام سه میدان نفت و گاز را از شرکت بریتیش پترولیوم و سایر شرکا خریداری کند.

سریکا انرژی در اکتبر سال ۲۰۱۸ توانست با پشتیبانی دولت انگلیس مجوز خزانه داری آمریکا را به مدت یک سال برای ادامه فعالیت این میدان به دست آورد. این شرکت سال بعد موفق به کسب معافیت دو ساله شد که تا ۲۸ فوریه (۱۰ اسفند ۱۳۹۹) اعتبار دارد. براساس معافیت‌ آمریکا، درآمد ایران از این میدان نفت و گاز به یک حساب امانی منتقل می‌شود. 

«تونی کراون والکر» مالک سریکا انرژی، گفته بود که آخرین مجوز آمریکا در شرایط تحریم ایران، بهترین راهکار برای حفاظت از دارایی سهامداران است. حالا با روی کارآمدن دولت جدید آمریکا و وعده بازگشت به توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها علیه ایران انتظار می‌رود که منافع مالی ذخیره شده ایران به نحوی به داخل کشور منتقل شود.​

پربیننده ترین پالایشگاه‌های هند آماده خرید نفت ایران هشدار هلدینگ خلیج فارس درباره کلاهبرداری عده‌ای به نام استخدام قیمت نفت به بالاترین سطح بیش از یک سال اخیر رسید هند آماده خرید نفت از ایران هست راهکار افزایش صادرات بنزین

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تحریم ایران تحریم ایران میدان نفت و گاز سریکا انرژی نفت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۵۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه‌های تکراری، حقی برای دولت کویت در مورد «آرش» ایجاد نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به تکرار ادعای یکجانبه کویت درباره میدان آرش در بیانیه پایانی سفر امیر کویت به مصر، ضمن مردود دانستن این ادعا افزود: تکرار این ادعاهای یک‌جانبه و بی اساس از سوی طرف کویتی مایه تأسف است.

کنعانی ضمن تاکید بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان مشترک بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات فیمابین اضافه کرد: همانند قبل از طرف کویتی برای دستیابی به توافقی پایدار که مبتنی بر همکاری‌های دوستانه و منافع مشترک باشد، دعوت به عمل می‌آوریم.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: صدور بیانیه‌های تکراری و طرح ادعای یکجانبه، از منظر حقوقی هیچ حقی برای دولت کویت ایجاد نخواهد کرد و به مقامات این کشور توصیه می‌کنیم از تکرار توسل به روش‌های بی حاصل سیاسی و رسانه‌ای در ارتباط با موضوع حقوقی و فنی میدان مشترک آرش خودداری کنند.

کنعانی تاکید نمود: جمهوری اسلامی ایران همواره با اعتقاد به اصل حسن نیت، تعاملات منطقه‌ای را رصد نموده و از دولتهای ثالث می‌خواهد در مسیر تحقق عینی اصل حسن نیت و ارتقا روابط و همکاریها گام بردارند.

کد خبر 6094371 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • ۱۳ فرد و نهاد انگلیسی از سوی ایران تحریم شدند
  • ایران ۱۳ فرد و نهاد انگلیسی را تحریم کرد
  • تحریم‌های ایران علیه ۵ نهاد و ۸ عضو رژیم انگلیس
  • تحریم‌های جدید ایران علیه آمریکا
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • صدور بیانیه تکراری درباره میدان آرش هیچ حقی برای کویت ایجاد نمی‌کند
  • بیانیه‌های تکراری، حقی برای کویت در مورد میدان آرش ایجاد نمی‌کند
  • بیانیه‌های تکراری، حقی برای دولت کویت در مورد «آرش» ایجاد نمی‌کند
  • واکنش کنعانی به تکرار ادعای یک‌جانبه کویت درباره میدان آرش