Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@04:16:46 GMT

بورس در هفته پیش روی چگونه خواهد بود؟

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۱۵۳۵۰

بورس در هفته پیش روی چگونه خواهد بود؟

در هفته‌ای که گذشت، بورس یک هفته قرمز دیگر را پشت سر گذاشت و شاخص کل هم نتوانست علیرغم سیگنال‌های مثبت ارسالی از سوی رئیس کل بانک مرکزی، کانال ۱.۲ میلیون واحدی را حفظ کند.

به گزارش بورس تابناک، شاخص کل در حالی که در روز چهارشنبه ۸ بهمن ماه بر سطح یک میلیون و ۲۰۷ هزار واحدی قرار داشت، در هفته‌ای که گذشت، نتوانست کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی را حفظ کند و با اُفت ۳۴ هزار واحدی در روز چهارشنبه ۱۵ بهمن ماه روی رقم یک میلیون و ۱۷۳ هزار واحدی به کار خود پایان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 شاخص کل هموزن که به نوعی بیانگر میزان تغییرات در سهام کوچک بازار است در پایان هفته اول بهمن ماه بر روی سطح ۴۲۴ هزار و ۷۱۹ واحدی قرار داشت که این سطح در پایان معاملات هفته دوم بهمن ماه به ۴۲۳ هزار و ۱۶۲ واحد رسید.

در پنج روز معاملاتی این هفته بورس، نماد‌های شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ایران‌خودرو (خودرو)، سایپا (خساپا)، لیزینگ پارسیان (ولپارس) و پالایش نفت اصفهان (شپنا) در گروه نماد‌های پربیننده قرار داشتند.

نکته مهم بازار این هفته نماد پالایشی یکم بود. در سی ام دی ماه محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که دولت از صندوق‌های خود حمایت خواهد کرد و این حمایت درست زمانی اعلام شد که پالایشی یکم افت‌های پی در پی را تجربه کرده و به کانال ۵ هزار تومان وارد شده بود. بعد از آن پالایشی یکم شروع به صعود پی در پی کرد و پس از رسیدن به قیمت ۱۰ هزار تومان و نقطه سر به سر دوباره عرضه‌ها افزایش یافت و روند نزولی در این نماد آغاز و این تصور ایجاد شد که ماموریت حمایت دولت در این صندوق پایان یافته است.

این هفته همچنین پس از مدت‌ها شاهد عرضه اولیه دیگر در بازار سرمایه بودیم و بعد از عرضه اولیه سپیدار در فصل زمستان این بار بازار سرمایه شاهد عرضه اولیه کزغال به عنوان دومین عرضه اولیه زمستان بود. نکته مهم در این عرضه اولیه، کاهش میزان مشارکت بود که به نوعی بیانگر از بین رفتن اعتماد سهامداران به بازار سرمایه بود.

خروج پول حقیقی هم به مانند چند ماه اخیر در بیشتر روز‌های معاملاتی هفته جاری باز هم مشهود بود و حتی در برخی روز‌ها این خروج پول حقیقی از بازار به بیش از هزار میلیارد تومان رسید.

در هفته پیش روی بورس چگونه خواهد بود؟

الهه ظفری، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس تابناک گفت: رویداد‌های بسیاری هر کدام به نوعی به بازار ضربه زده اند که در مجموع باعث از بین رفتن اعتماد و ایجاد ترس برای فعالان بازار بوده است. پول مانند آبی که به راحتی در سراشیبی حرکت می‌کند، به سمت محل امن برای سرمایه گذاری در حرکت است. ترسو بودن پول و تمایل به سرمایه گذاری در افراد در امن‌ترین محل ممکن، اصل‌های جدا نشدنی از یکدیگر هستند و متاسفانه در حال حاضر بورس به دلیل رفتار‌های غیراخلاقی دولت و مجلس در انواع تصمیمات اقتصادی اخیرشان و بی توجهی به شرایط اقتصادی و شاید ناآگاهی و همچنین دعوا‌های سیاسی، امنیت را از بورس گرفته است و متاسفانه تا بازگشت این امنیت نمی‌توان انتظار رشد خاصی از بورس را داشته باشیم. همچنین شرکت‌ها در ارائه‌ پیش بینی سود‌های خود با بدترین نوع گزارش دهی تا به امروز، به موضوع ابهام و ترس دامن زده اند. در مجموع شاید ارزندگی در هفته جاری از ریزش بیشتر جلوگیری کند، اما ترس، از صعود احتمالی جلوگیری خواهد کرد و در بهترین حالت انتظار ثبات در بازار در هفته پیش روی را داریم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: علی انصاریان دهه فجر حکومت پهلوی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر اسدالله اسدی بورس شاخص کل بورس بازار سرمایه علی انصاریان دهه فجر حکومت پهلوی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر اسدالله اسدی بازار سرمایه عرضه اولیه هزار واحدی بهمن ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۵۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد

کارشناس بازارهای مالی گفت: در معاملات چند روز پیش شاهد بودیم که حجم زیادی از نقدینگی وارد بازار سرمایه شد که این موضوع نشان می دهد هیجانات سیاسی فروکش کرده و اکنون بهترین بازار برای سرمایه گذاری بازار سرمایه است. - اخبار اقتصادی -

علی حیدری کارشناس بازارهای مالی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم درباره وضعیت بازارهای مالی در روزهای اخیر گفت: نوسان نرخ ارزی که در هفته های گذشته شاهد آن بودیم ناشی از تشدید هیجانات سیاسی و امنیتی بود و تغییری در بنیادهای اقتصاد ایران روی نداده است.

بازارساز ترمز رشد ارز را کشید/ خبری از افزایش قیمت دلار نیست

وی گفت: بنیاد اقتصاد ایران نسبت به سال‌های گذشته بهبود یافته است، به عنوان نمونه میزان صادرات نفت ایران به قبل از تحریم ها برگشته است و هم‌زمان قیمت این طلای سیاه نیز روند صعودی را طی کرده است، این عوامل نشان می دهد که با گذشت زمان درآمدهای ارزی کشور افزایش یافته و در آینده نیز بیشتر خواهد شد.

این کارشناس بازار ارز اظهار کرد: همچنین رشد اقتصادی و رشد سرمایه‌گذاری در وضعیت مطلوبی قرار دارد، این عوامل موجب شده تا امیدها به ادامه بهبود وضعیت اقتصادی بیشتر شود، در نتیجه همه این عوامل نشان می دهد که افزایش نرخ ارز توجیه اقتصادی ندارد.

وی اضافه کرد: حال که بحران های سیاسی امنیتی و نظامی کاهش یافته است، شاهد روند کاهشی نرخ ارز هستیم.

این تحلیل گر اقتصادی تصریح کرد: در معاملات چند روز پیش شاهد بودیم که حجم زیادی از نقدینگی وارد بازار سرمایه شد که این موضوع نشان می دهد هیجانات سیاسی فروکش کرده است و اکنون بهترین بازار برای سرمایه گذاری بازار سرمایه است.

حیدری در پایان تاکید کرد: در این شرایط بازار ارز و طلا روند نزولی را طی خواهند کرد و بازار سرمایه که دچار عقب ماندگی زیادی بوده و اکنون بسیار جذاب شده، نقدینگی را به سمت خود جذب می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • عبور از دژاووی بورسی
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟
  • کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد