Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-06@19:15:43 GMT

چین برای جهانی سازی یوان با سوئیفت شریک شد

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۱۵۳۵۴

چین برای جهانی سازی یوان با سوئیفت شریک شد

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم به نقل از راشاتودی، بانک مرکزی چین به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای جهانی سازی یوان و توسعه ارز دیجیتال این کشور، با سازمان بین بانکی جهانی سوئیفت وارد شراکت شد.

آژانس دولتی اطلاعات اعتبارات شرکتی چین اعلام کرد که این نهاد جدید که "سرویس اطلاع رسانی دروازه مالی" نام دارد، در تاریخ ۱۶ ژانویه با ۱۰ میلیون یورو (۱۲ میلیون دلار) به عنوان سرمایه این شرکت در پکن به ثبت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سوئیفت با تامین ۵۵ درصد از سرمایه این شرکت از طریق شرکت تابعه خود در هنگ کنگ، بزرگترین سهامدار این نهاد است در حالی که مرکز تسویه وجوه ملی چین، یک شرکت تابعه بانک مرکزی چین، دارای ۳۴ درصد از سهام این شرکت است.

سوئیف در بیانیه‌ای که از طریق پست الکترونیکی برای روزنامه ساوث چاینا مورنیگ پست فرستاد، نوشت: سوئیفت به عنوان یک تعاونی بی طرف جهانی، همیشه در جهت منافع کل جامعه اعضای خود عمل کرده است.

این بیانیه افزود: ما بیش از ۳۰ سال است که در بخشی از بازار‌های مالی چین فعالیت می‌کنیم... و همانطور که در هر مکان دیگری کار می‌کنیم، در صورت لزوم تنظیماتی را انجام می‌دهیم تا مطابق با الزامات نظارتی باشد.

در این بیانیه همچنین آمده است: [این سرمایه گذاری مشترک]به روزرسانی انطباق با مقررات در راستای رویکردی است که به ما امکان می‌دهد خدمات خود را برای پشتیبانی از اهداف تجاری مشتریانمان در چین ادامه دهیم و تقویت کنیم.

بر اساس این گزارش، این سرمایه گذاری مشترک پس از ابراز نگرانی در مورد قطع ارتباط چین یا هنگ کنگ از شبکه پرداخت مالی سوئیفت در نتیجه تحریم‌های دولت ترامپ در مورد مسئله خودمختاری هنگ کنگ، به وجود آمد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: علی انصاریان دهه فجر حکومت پهلوی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر اسدالله اسدی سوئیفت یوان چین علی انصاریان دهه فجر حکومت پهلوی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر اسدالله اسدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۵۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، محمد حسین مقیسه - مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک اظهار کرد: به پیشنهاد هیئت مدیره و تصویب مجمع عمومی، سقف ضمانت‌نامه‌های اعتباری از ۵ به ۱۰ میلیارد تومان و سقف انواع ضمانت‌نامه‌های غیراعتباری (پیمانکاری -قراردادی) از ۱۰ به ۲۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک همچنین گفت: ضمانت‌نامه اعتباری، برای پوشش ریسک عدم بازپرداخت تسهیلات اعطایی به ‌نفع بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری و همچنین تضمین تامین مالی از طریق سکوهای تامین مالی جمعی و سکوهای تامین مالی زنجیره تامین با تخفیف حداکثر ۵۰ درصدی در کارمزد صادر می‌شود. درصد پوشش این نوع ضمانت‌نامه ۱۰۰ درصد اصل و سود تسهیلات سرمایه در گردش، ایجادی و توسعه‌ای را شامل خواهد شد.

مقیسه با بیان اینکه صندوق با صدور انواع ضمانت‌نامه غیراعتباری به‌نفع کارفرما، تسهیل‌گر اجرای قراردادهای واحدهای تولیدی مشمول تعریف صنایع کوچک است، اظهار کرد: ضمانت‌نامه‌های شرکت در مناقصه، پیش‌پرداخت و حسن انجام کار را می‌توان مهم‌ترین ضمانت‌نامه‌های پیمانکاری دانست که در صندوق بدون دریافت ودیعه نقدی و با تخفیف حداکثر ۵۰ درصدی در کارمزد، به درخواست واحدهای تولید کوچک و به نفع کارفرمایان صادر می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اهمیت وجود پیش‌بینی مالی برای استارت‌آپ‌های کوچک چیست؟
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می‌دهد
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می دهد
  • این کار را انجام ندهید، یارانه تان قطع می شود!
  • خبر مهم برای یارانه بگیران | چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟
  • سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک افزایش یافت
  • توصیه به یارانه‌بگیران؛ چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟
  • چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟
  • توصیه به یارانه‌بگیران/ چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور