Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@07:31:34 GMT

اعمال ممنوعیت‌های جدید و مبهم کرونایی از فردا

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۱۵۷۸۰

اعمال ممنوعیت‌های جدید و مبهم کرونایی از فردا

در آستانه شروع هفته، اعمال ممنوعیت‌های جدید و تا حدودی مبهم در دستور کار پلیس قرار گرفته و سوالات پرشماری به دنبال داشته است.
به گزارش «تابناک»، از ساعاتی دیگر، منع تردد به سه استان شمالی کشورمان به اجرا در خواهد آمد و تنها خودرو‌هایی می‌توانند به سه استان گیلان، مازندران و گلستان وارد شوند که پلاک این استان‌ها را داشته باشند و از آن مهم تر، کارت ملی سرنشین هایشان نشان دهنده تولدشان در این استان‌ها داشته باشد! شرطی که البته قبلا هم اعلام شده بود، اما اجرا نه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این تدبیری است که برای رهایی این استان‌ها از شیوع ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ اتخاذ شده است و امید می‌رود که در نتیجه اجرایش، شهر‌های نارنجی کرونایی در کشورمان مثل شهر‌های قرمز به صفر برسد. شهر‌هایی که اکنون آمارشان ۱۸ شهر است که ۱۵ تایشان در استان مازندران واقع هستند و سه تای دیگری در استان گیلان.
تشدید منع تردد در این مسیر‌ها یکی از تصمیماتی است که در نشست روز شنبه گذشته ستاد ملی مقابله با کرونا اتخاذ شده تا روند رو به افزایش بیماری کووید ۱۹ در برخی نقاط کشور متوقف شود. روندی که سوای سه استان شمالی کشورمان، در چندین شهر دیگر کشورمان نیز دیده می‌شود و آن گونه که مسئولان تاکید دارند، موجب افزایش مراجعه کنندگان سرپایی به مراکز درمانی هم شده است.
در پی این اتفاقات، ستاد ملی تصمیم دیگری هم اتخاذ کرد که مثل منع تردد به سه استان، شفاف و واضح نبود؛ تصمیم به تشدید ممنوعیت‌های تردد و اعمال ممنوعیت‌هایی ویژه شهر‌های قرمز و زرد برای برخی از شهر‌های زرد. اینکه تردد به برخی از شهر‌های زرد ممنوع شود و تنها شهر‌های آبیِ کرونایی باشند که رفت و آمد به آن‌ها آزاد است و مشمول جریمه نخواهد شد.  
اما کدام شهر‌های زرد مشمول منع تردد خواهند شد؟ آن گونه که علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا و معاون وزیر بهداشت در پایان نشست ستاد اعلام کرد، این ممنوعیت برای آن دسته از شهر‌های زرد کرونایی قرار است اعمال شود که مسافرپذیر هستند نه همه شهر‌های زرد که شمارشان اکنون ۱۲۴ شهر است. اما ملاک مسافرپذیری چیست؟
این سوالی است که هنوز پاسخش مشخص نشده است، در حالی که برای بسیاری از مردم مطرح است، به ویژه برای آن دسته از مردم که در روز‌های آتی به دلایل مختلف قصد سفر دارند. سوالی که پلیس راهور به آن پاسخ داده، اما بعید است توانسته باشد به ابهامات عمومی در این خصوص پایان دهد:
«برابر مصوبه امروز کمیته امنیتی-انتظامی وزارت کشور که با هدف جلوگیری از گسترش بیماری کرونا به انجام رسیده است، تردد خودرو‌های غیربومی به مشهد، اصفهان، شیراز، بندرعباس، بوشهر، قشم و کیش به دلیل مسافرپذیر بودن از شنبه ممنوع است. با توجه به این مصوبه علاوه بر جلوگیری از ورود خودرو‌های غیربومی به شهر‌های اعلام شده، برای آن‌هایی که به این مصوبه توجه نکنند مبلغ پنج میلیون ریال جریمه منظور خواهد شد.»
این را سردار سید تیمور حسینی، جانشین پلیس راهور ناجا اعلام کرده است؛ اعلام ممنوعیت تردد به هفت شهری که دوتایشان جزیره هستند و از آنجایی که تردد به آن‌ها بدون مجوز مقامات ممکن نیست، اعلام منع تردد به آن‌ها کمی عجیب به نظر می‌رسد. منع تردد به دو جزیره و پنج شهر دیگری که معلوم نیست چرا مسافرپذیر خوانده شده اند و تفاوت شان با دیگر شهر‌های کشور که در این ایام به شدت مورد استقبال مسافران و حتی گردشگران قرار گرفته اند چیست؟
سوالی که می‌شود جامع‌تر مطرحش کرد و پرسید که آیا اعمال محدودیت‌های کرونایی بر پای سلیقه است یا آمار و ارقام و مستندات؟ مستنداتی که در ستاد ملی و زیرمجموعه‌های آن بررسی می‌شوند و مبنای تصمیم گیری‌هایی هستند که قرار است به کنترل شیوع ویروس کرونا و بیماری ناشی از آن منتهی شود و لذا شفاف سازی در خصوص آن‌ها بسیار ضرورت دارد.  

منبع: تابناک

کلیدواژه: علی انصاریان دهه فجر حکومت پهلوی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر اسدالله اسدی ویروس کرونا کووید19 منع تردد شهرهای زرد نارنجی مازندران گیلان گلستان علی انصاریان دهه فجر حکومت پهلوی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر اسدالله اسدی منع تردد شهر های زرد سه استان ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۵۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال محدودیت‌های ترافیکی از امروز در جاده‌های مازندران

مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: محدودیت‌های ترافیکی از امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت تا روز شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در جاده‌های مازندران اجرا می‌شود.

تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر امروز چهارشنبه تا ساعت ۶ صبح روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت از محور‌های کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه، محور تهران - سمنان – مشهد و بالعکس ممنوع می‌باشد.

تردد موتور سیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

وسیله نقلیه سبک

اعمال محدودیت شمال به جنوب

۱) اعمال محدودیت قطعی تردد:

- محدودیت تردد انواع وسایل نقلیه در محور کندوان از ساعت ۰۸:۳۰ الی ۲۴:۰۰ روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

۱) از ساعت ۰۸:۳۰ از مرزن آباد به سمت تهران انسداد به صورت کامل اعمال می‌گردد. (شمال به جنوب)

۲) از ساعت ۱۰:۳۰ ابتدای پل زنگوله (انت‌های دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) یکطرفه اعمال می‌گردد

۳) از ساعت ۲۴:۰۰ یکطرفه اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌گردد.

۲) پیش بینی اعمال محدودیت در صورت پر حجم بودن ترافیک:

- محدودیت تردد انواع وسایل نقلیه در محور مذکور از ساعت ۱۰:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روز‌های چهارشنبه و جمعه مورخ‌های ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ و ۱۴ به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

۱):از ساعت ۱۰:۰۰ از مرزن آباد به سمت تهران انسداد به صورت کامل اعمال می‌گردد. (شمال به جنوب)

۲) از ساعت ۱۲:۰۰ از ابتدای پل زنگوله (انت‌های دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) یکطرفه اعمال می‌گردد.

۳) از ساعت ۲۴:۰۰ یکطرفه اتمام یافته و ا ز پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌گردد.

اعمال محدودیت جنوب به شمال

۱) اعمال محدودیت قطعی تردد:

- محدودیت تردد انواع وسایل نقلیه در محور مذکور از ساعت ۰۸:۳۰ الی ۲۴:۰۰ روز شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

۱) از ساعت ۰۸:۳۰ از ابتدای آزادراه تهران – شمال اعمال محدودیت تردد به مقصد چالوس انجام می‌شود.

۲). از ساعت ۰۹:۳۰ از ابتدای پل زنگوله (انت‌های دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) ممنوعیت اعمال می‌گردد

۳) از ساعت ۱۱:۳۰ از مرزن آباد به سمت تهران یکطرفه اعمال می‌گردد. (شمال به جنوب)

۴) از ساعت ۲۴۰۰ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌گردد.

تردد از مسیر جاده قدیم کرج – چالوس تا محدوده تونل کندوان برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودرو‌هایی که قصد عزیمت به چالوس در روز‌های اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۰۷:۰۰ از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع می‌باشد.

۲) پیش بینی اعمال محدودیت در صورت پر حجم بودن ترافیک:

- محدودیت تردد انواع وسایل نقلیه در محور مذکور از ساعت ۱۱:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روز یکشنبه مورخ‌های ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

۱) از ساعت ۱۱:۰۰ از ابتدای آزادراه تهران _ شمال اعمال محدودیت تردد به مقصد چالوس انجام می‌شود

۲) از ساعت ۱۲:۰۰ از ابتدای پل زنگوله (انت‌های دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) ممنوعیت تردد اعمال می‌گردد.

۳) از ساعت ۱۴:۰۰ از مرزن آباد به سمت تهران یکطرفه اعمال می‌گردد. (شمال به جنوب)

۴) از ساعت ۲۴:۰۰ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌گردد.

تردد از مسیر جاده قدیم کرج – چالوس تا محدوده تونل کندوان برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودرو‌هایی که قصد عزیمت به چالوس در روز‌های اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۰۸:۰۰ از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع می‌باشد.

ب) محور هراز:

۱- در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مامورین پلیس راه محدودیت یکطرفه مقطعی از روز چهارشنبه تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ الی روز شنبه تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بالعکس انجام خواهد شد

وسیله نقلیه سنگین (بروزرسانی: ۱۴:۱۳:۵۴، ۱۴۰۳/۲/۱۱)
۱- محور کندوان: تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج – چالوس و بالعکس کماکان ممنوع می‌باشد.

۲- محور هراز:

الف) تردد کلیه تریلر‌ها از محور هراز کماکان ممنوع می‌باشد.

ب) تردد انواع کامیون‌ها وکامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۰۶:۰۰ روز چهارشنبه تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ الی ساعت ۰۲:۰۰ بامداد روز یکشنبه تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ از رودهن به آمل و بالعکس ممنوع می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت‌های تردد در جاده چالوس
  • وزش تندباد‌های لحظه‌ای و ممنوعیت تردد شناور‌ها در کیش، ۱۲ اردیبهشت
  • آغاز محدودیت‌های ترافیکی ۵ روزه در جاده‌های شمال
  • آغاز محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی از امروز در جاده‌های مازندران
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی در مازندران
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران
  • این جاده‌ها تعطیلات آخر هفته یکطرفه می‌شوند
  • اعلام ممنوعیت‌های ترافیکی جاده‌ها در تعطیلات ۳ روزه آتی/ چالوس در کدام روزها یکطرفه است؟
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ادامه ممنوعیت تردد در جاده کرج - چالوس