Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-29@13:43:20 GMT

چرا صنعت خودرو خصوصی اداره نمی شود؟

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۱۶۱۲۰

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازی کشور گفت:دولت حداقل سهام را در صنعت خودرو دارد، اما مدیریت ۱۰۰ درصدی این صنعت در دست دولت است.

آرش محبی نژاد دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازی کشور در گفت و گو با خبرنگار، در خصوص اما و اگر های خصوصی سازی خودروسازان، گفت: بحث خصوصی سازی صد در صدی خودروسازی ها مورد نظر سیاست گذاران کلان کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صنعت خودرو عملا دولت بین ۱۴ تا ۱۸ درصد سهام دارد بنابراین اگر بخواهیم حساب و کتاب کنیم، این صنعت باید خصوصی اداره شود.
او ادامه داد: مشکل اینجاست که دولت حداقل سهام را در صنعت خودرو دارد، اما تصدی گری صد در صدی دارد. در صنعت خودرو و ۲ خودروساز بزرگ کشور مشکل میزان سهام دولت سهام دولت مطرح نیست بلکه مشکل تصدی گری دولت را داریم و اینکه در گذشته سهام دو خودروساز بزرگ بر اساس یک سیاست غلط، توسط شرکت های زیرمجموعه دولت خریداری شد.
دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازی کشور ادامه داد:کنترل و تصدی گری دولت در صنعت خودرو با وجود این است که حداقل سهم را دارد،در این صنعت در بالا دست خودروسازان قرار دارند و در پایین دست نیز تولیدکننده های مواد اولیه داخلی مثل فولاد، صنایع پتروشیمی، مس و آلومینیوم با حداکثر سهام قرار دارند و تصدی گری هم می کنند.
او ادامه داد: منطق اقتصادی حکم کرده که ما سود و نقدینگی را از پایین دست به بالا دست صنعت خودروسازی پمپاژ کنیم و این باعث شده که صنعت خودروسازی ما اینگونه باشد، چرا که شاهد پمپاژ نقدینگی و سود در صنعت خودرو به بالادست جریان که خودروسازی ها هستند، هستیم.

برچسب ها: صنعت خودرو ، قطعه سازی ، خودرو لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000MJa

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: صنعت خودرو قطعه سازی خودرو صنعت خودرو قطعه سازی تصدی گری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۶۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ سید ابراهیم رئیسی شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با بیان این‌که «این نمایشگاه فضای رقابتی و یک کنش جمعی ایجاد می‌کند تا برای رفاه اجتماعی از مسیر توسعه تجارت، صادرات و گسترش تعاملات اقتصادی عمل شود»، اظهار کرد: این نمایشگاه موجب ارتقای اقتصادی در کشور، منطقه و برای همه جهان است. این نمایشگاه نشان‌دهنده آن است که جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نخواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

وی تاکید کرد: این نمایشگاه نشان‌دهنده این است طرح‌های شیطانی منزوی کردن ایران تاکنون به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نمی‌رسد.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴) در روزهای ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

این نمایشگاه به‌طور ویژه بر ۶ حوزه شامل «صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات»، «صنعت»، «فرش دستباف، صنایع دستی و گردشگری»، «دارو و تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی»، «صنعت ساختمان و خدمات فنی - مهندسی» و «گروه پتروشیمی» متمرکز است.

در حال تکمیل ...

کد خبر: 1228552 برچسب‌ها سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • نحوه واگذاری سهام ترجیحی پرسپولیس مشخص شد
  • صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • اعلام نحوه واگذاری سهام پرسپولیس ترجیحی به پیشکسوتان
  • اعلام نحوه واگذاری سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس
  • اعلام نحوه واگذاری سهام به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس
  • گام عملی برای جهش تولید
  • بیماری صنعت خودرو در کشور مدل مدیریت آن است
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است