Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-04@03:39:49 GMT

سفیر آمریکا: باید مشکل خرید اس 400 در ترکیه حل شود

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۱۶۲۴۷

سفیر آمریکا: باید مشکل خرید اس 400 در ترکیه حل شود

سفیر آمریکا در آنکارا گفت که با بیان اینکه روابط بین آمریکا و ترکیه مهم است، ابراز امیدواری کرد که اختلاف نظر دو کشور در مورد خرید سامانه‌های موشکی اس‌۴۰۰ روسیه حل شود.

به گزارش مشرق، سفیر ایالات متحده آمریکا در آنکارا ابراز امیدواری کرد که مسئله خرید سامانه‌های دفاع موشکی روسیه توسط ترکیه حل و فصل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه‌ ‌«یِنی شافاک» ترکیه جمعه به نقل از «دیوید مایکل سترفیلد» نوشت که واشنگتن به روابط خود با آنکارا اهمیت قائل است و آمریکا ترکیه به چشم یک شریک مهم در ناتو و متحد راهبردی نگاه می‌کند و به قدرت اقتصادی این کشور اطمینان دارد.

بیشتر بخوانید

طرح سناتور آمریکایی علیه برجام

سفیر آمریکا در گفت‌وگو با رسانه‌ها در سفارت این کشور در ترکیه گفت: «امیدواریم مشکل اس-۴۰۰ حل شود. درغیر این صورت، به تمرکز بر زمینه‌هایی که تحت تاثیر تحریم‌ها قرار نمی‌گیرند، ادامه خواهیم داد».

ترکیه به دنبال امتناع آمریکا در فروش سامانه‌های دفاع موشکی تصمیم به خرید سامانه‌ های دفاع موشکی اس ۴۰۰ روسیه گرفت و این سامانه را در چند نوبت تحویل گرفت و همین مسئله باعث شد که واشنگتن، آنکارا را از پروژه تولید جنگنده ‌های اف ۳۵ حذف کند. آمریکا مدعی است که استفاده از اس ۴۰۰ در کنار اف ۳۵ باعث خواهد شد که کدها و فناوری این جنگنده‌های مدرن افشا شود.

سترفیلد گفت که کشورش در ترکیه اقدام به سرمایه‌گذاری کرده و ارزش این سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد دلار است و ۱۷۰۰ شرکت آمریکایی در اراضی ترکیه فعالیت دارند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا جشنواره فیلم فجر ترکیه آمریکا روسیه آنکارا اس ۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۶۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل سامانه‌های پاتریوت را کنار می‌گذارد

ناکارآمدی سامانه‌های پدافندی پاتریوت در اراضی اشغالی در مواجهه با حمله پهپادی-موشکی ایران موجب تصمیم مقامات این رژیم برای از رده خارج کردن آنها شده است.

به گزارش مشرق، در طول دو ماه نیروی هوایی رژیم صهیونیستی سامانه های قدیمی‌تر پاتریوت را با سامانه‌های پدافندی جدیدتر اسرائیلی از جمله گنبد آهنین تعویض خواهد کرد.

این تصمیم دو هفته پس از حمله موشکی پهپادی گسترده ایران به اراضی اشغالی اتخاذ شده است. حمله ای که در نوع خود بزرگترین رزمایش برای سامانه‌های پدافندی رژیم اسرائیل به شمار می‌رود.

به گزارش تایمز اسرائیل، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که قرار است نیروهای هوایی این رژیم در ماه‌های آینده با سیستم‌های دفاع موشکی قدیمی پاتریوت خود خداحافظی کرده و سامانه‌های پدافند هوایی پیشرفته‌تری را جایگزین کند.

در ماه فوریه، نیروی هوایی رژیم اسرائیل اعلام کرد که شماری از سامانه‌های پدافندی پاتریوت را از مدار خارج خواهد کرد و پرسنل این نیرو برای کار با سامانه پدافندی گنبد آهنین آموزش‌های لازم را خواهند دید.

بر اساس مقاله‌ای که در وب سایت ارتش این رژیم به زبان عبری منتشر شد، عنوان شده است که سامانه‌های قدیمی پاتریوت ظرف دو ماه آینده برای همیشه غیرفعال خواهند شد.

فرمانده گردان ۱۳۸ پدافند هوایی ارتش رژیم اسرائیل اعلام کرده است که ما در شرایط کنونی در حال کاهش دادن تعداد سامانه‌های پدافندی پاتریوت و در نهایت جمع‌آوری کلی آنها هستیم.

سامانه پدافندی پاتریوت در اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی و در بحبوحه جنگ خلیج فارس، به تقابل با برخی موشک‌های شلیک شده از سوی عراق به سمت اسرائیل پرداخته بود.

استفاده از این سامانه پدافندی از دهه ۱۹۹۰ میلادی از سوی ارتش رژیم اسرائیل عملیاتی شد؛ با این حال این رژیم، نخستین عملیات رهگیری خود را در سال ۲۰۱۴ و علیه یک پهپاد پرتاب شده از سوی حماس از نوار غزه انجام داد.

پس از آن از این سامانه علیه برخی پرتابه‌های سوری نیز استفاده شد. در جریان جنگ کنونی غزه نیز شاهد به کارگیری سامانه پدافندی پاتریوت بوده‌ایم که در اغلب موارد رهگیری‌ها بر اساس شناسایی نادرست صورت گرفته‌اند.

اکنون ارتش رژیم اسرائیل از اراده خود برای جایگزینی سامانه‌های قدیمی‌تر پاتریوت با سامانه پدافندی جدید اسرائیل خبر داده است.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • ترکیه به توقف تجارت با اسرائیل تا زمان آتش بس دائمی غزه ادامه می‌دهد
  • ترکیه همه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • ترکیه تجارت با اسرائیل را به طور کامل متوقف کرد
  • بلومبرگ: ترکیه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • ترکیه تمام روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • (ویدیو) نانی که در ترکیه می خرید، به این شکل در نانوایی تهیه می شود
  • پایه‌های «پاتریوت آمریکایی» فرو ریخت
  • اسرائیل سامانه‌های پاتریوت را کنار می‌گذارد
  • سیل و آب‌گرفتگی در خیابان‌های آنکارا + فیلم
  • بارش سیل آسا در پایتخت ترکیه