Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرنا: وزارت خارجه آمریکا از تماس نماینده ویژه این کشور با مقامات کشورهای حاشیه خلیج فارس و انگلیس برای پایان دادن به جنگ یمن خبر داد.
 در بیانیه روز جمعه بخش خاورمیانه وزارت خارجه آمریکا آمده است تیموثی لندرکینگ در نخستین روز کاری خود به عنوان نماینده ویژه این کشور در درگیری یمن، تماس‌هایی با مقامات کشورهای حاشیه خلیج فارس داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این بیانیه می‌افزاید: وی با وزیر خارجه دولت مستعفی یمن و سفیران یمن، سعودی، امارات متحده عربی، کویت، بحرین و وزیر خارجه انگلیس درباره تلاش‌های مشترک برای پایان دادن به درگیری یمن تبادل نظر کرد.
بیانیه وزارت خارجه آمریکا اضافه کرده است: یک رویکرد هماهنگ شده و تعهد به نیازهای مردم یمن، موفقیت را در پی خواهد داشت.
جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز پنج‌شنبه با حضور در وزارت خارجه آمریکا اولویت‌های سیاست خارجی خود را مطرح کرد که پایان دادن به درگیری یمن، تنها موضوع خاورمیانه‌ای او بود.
وی از انتصاب لندرکینگ به عنوان نماینده ویژه هم خبر داد و از خاتمه حمایت از عملیات تهاجمی سعودی به یمن سخن گفت.
بحران یمن که از آن فاجعه‌بارترین وضعیت انسانی در قرن حاضر یاد می‌شود، از سال ۱۳۹۴ با تهاجم نیروهای سعودی و ائتلاف خود خوانده آن به این کشور آغاز شد و تاکنون باعث خسارات وسیع انسانی، مادی و زیرساختی به یمن شده است.

منبع: خرداد

کلیدواژه: وزارت خارجه آمریکا پایان دادن نماینده ویژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۶۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران

به گزارش صدای ایران از انتخاب،بلینکن در جریان نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، طی اظهاراتی مدعی شد: «این مسئله تهدید حاد و فزاینده ایران را نشان می‌دهد، اما همچنین نیاز به همکاری در زمینه دفاع یکپارچه را هم نشان می‌دهد».

ایلنا: وزیر خارجه آمریکا رهبران کشور‌های خلیج فارس را به یکپارچگی دفاعی بیشتر فراخواند.

«آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه ایالات متحده، خطاب به رهبران کشور‌های حوزه خلیج فارس گفت که رویارویی ایران و اسرائیل نیاز به یکپارچگی دفاعی بیشتر را نشان می‌دهد.

بلینکن در جریان نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، طی اظهاراتی مدعی شد: «این مسئله تهدید حاد و فزاینده ایران را نشان می‌دهد، اما همچنین نیاز به همکاری در زمینه دفاع یکپارچه را هم نشان می‌دهد».


دیگر خبرها

  • امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • نماینده مالک جدید در استقلال معرفی شد
  • بازگشت احمد شهریاری به استقلال
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران