Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرستان سپیدان از ایجاد دهکده صنایع دستی در شهر اردکان با ارزش سرمایه گذاری ۹۰۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از فارس، حسن همتی در نشست خبری، اظهار کرد: دهکده صنایع دستی در شهر اردکان در زمینی به مساحت ۵ هکتار و با ارزش سرمایه گذاری ۹۰۰ میلیارد ریال بوسیله سرمایه گذاری خارجی ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
او با بیان اینکه شهرستان سپیدان به طور ۱۰۰ درصد دارای ظرفیت و پتانسیل‌های گردشگری است، گفت: آبشار مارگون، شش پیر، چله گاه، پیست پولاد کف، منطقه کهکره از عمده نقاط گردشگری این شهرستان است که علی رغم وجود امکانات بهره مندی از این پتانسیل ملی و بین المللی تا کنون کار خاصی صورت نگرفته است. همتی بیان کرد: پیشرفت مباحث گردشگری در منطقه سپیدان متناسب با موقعیت و توانمندی‌های آن نیست. او همچنین شهرستان سپیدان را دومین قطب صنعتی استان پس از شهرستان‌های شیراز و زرقان اعلام کرد و گفت: با وجود این ظرفیت بسیار بالا در بحث اشتغال و بهره مندی از مزایای این صنایع شهرستان کمترین سهم را داشته و بیشترین نیروی کار صنعت در این شهرستان از شهر‌های شیراز و یاسوج تامین می‌شود. فرماندار شهرستان سپیدان بحث معارضین را مهمترین بحث چالش این شهرستان در حوزه توسعه و سرمایه گذاری عنوان کرد و افزود: هر جا که مبحث توسعه و سرمایه گذاری مطرح شود پای معارضین نیز به میان می‌آید. همتی، با بیان اینکه ترکیب جمعیت این شهرستان ۷۰ درصد روستایی و ۳۰ درصد شهری است، ادامه داد: روند مهاجرت از مرکز این شهرستان طی ۲ سال گذشته شیب معکوس به خود گرفته و ۲ درصد کاهش داشته است. او همچنین در خصوص بحث مشکلات شهرک‌های صنعتی این شهرستان، اظهار کرد: برای احداث این شهرک‌ها به صورت جزیره‌ای عمل شده به گونه‌ای که راه دسترسی برای ان‌ها پیش بینی نشده و این مساله باعث شده تا استفاده کنندگان از راه‌های محلی برای رسیدن به این نواحی صنعتی معضلات متعدی رو به رو شود. فرماندار شهرستان سپیدان تصریح کرد: در حال حاضر شهر اردکان به دلیل بحث معارضین سایت دفن زباله ندارد و ساماندهی آرامستان این شهر نیز باید به صورت جدی پیگیری شود. او با بیان اینکه در مباحث سرمایه گذاری و فرهنگی با بحث‌های قومیتی رو به رو هستیم، اضافه کرد: تصمیمات گرفته شده در شهرستان سپیدان در حوزه زیرساختی بیشتر کوتاه مدت بوده تا بلندمدت، لذا بسیاری از چالش‌های این شهرستان ناشی از اینگونه تصمیمات و نگاه بوده است. همتی از صدور رای تخریب و قلع و قمع از سوی محاکم قضایی و ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه این شهرستان خبر داد و گفت: قرار شده است با همراهی بهره برداران در این منطقه بستر رودخانه‌ها آزادسازی شود. او بیان کرد: ایجاد باغ شهر‌ها در مناطق مختلف شهرستان سپیدان باعث شده تا حقابه‌های زمین‌های کشاورزی پایین دست شش پیر به آن‌ها نرسد و این مسئله مشکلات زیادی را برای کشاورزان ایجاد کرده است. فرماندار شهرستان سپیدان یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۳۵۰ مجموعه گردشگری در شهرستان سپیدان فعالیت دارد که تنها ۸ درصد آن‌ها موفق به گرفتن مجوز گردشگری شدند و مابقی به علت مشکلات مرتبط با اراضی نتوانستند مجوزات لازم را دریافت کرده و پرونده آن‌ها کماکان راکد است لذا این مجموعه گردشگری علی رغم برخورداری از خسارت سنگین ناشی از بیماری کرونا نتوانستته از تسهیلات و امتیازات اعطا شده از سوی دولت استفاده کند.
 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سپیدان فرماندار شهرستان سپیدان سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۶۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، محمد طاهریان‌مقدم اظهار کرد: در این جشنواره تاکید بر غذاهای بومی محلی شهرستان و آش کمای انغوزه است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران ادامه داد: غذاهای سنتی از نظر داشتن مواد مغذی، ویتامین‌ها و املاح ارزش غذایی بالایی دارد، شهرستان چناران غذاهای سنتی زیادی دارد که برخی از آن‌ها به فراموشی سپرده شده‌اند؛ هدف از برگزاری این جشن‌ها احیا سنن و آداب رسوم گذشتگان است که با شناسایی و حفظ آن‌ها می‌توان به سلامت خانواده کمک کرد.

وی با بیان این که برپایی جشنواره عاملی برای افزایش شور و نشاط در خانواده‌ها است، تصریح کرد: جشنواره غذاهای سنتی، موسیقی محلی و همچنین بازدید از مزارع گیاهان دارویی با مشارکت اقامتگاه بوم‌گردی منیژگان در روستای آبگاهی در مورخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

طاهریان‌مقدم افزود: برنامه‌های این جشن شامل اجرای موسیقی سنتی، اجرای سرود و جشنواره غذاهای سنتی، نمایشگاه گیاهان دارویی و محصولات خانگی، دست بافته‌های زنان و دختران روستایی است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران یادآور شد: آش انغوزه یکی از غذاهای سنتی این شهرستان است که بیشتر در دامنه کوه‌های هزار مسجد در بهار رشد می‌کند.

دیگر خبرها

  • معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • در جشنواره شکوفه‌های بادام ‌شهر زیبای دژکرد چه گذشت؟
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر زیبای دژکرد
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • حضور ۲ هزار بازرگان خارجی و ۸۰ کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»