Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-02@07:11:49 GMT

قیمت جهانی مواد غذایی به بالاترین رقم رسید

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۱۶۴۳۴

قیمت جهانی مواد غذایی به بالاترین رقم رسید

به گزارش تاس، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (FAO) در گزارشی اعلام کرد که قیمت جهانی کالاهای غذایی در ژانویه 2021 به بالاترین سطح خود در حدود هفت سال گذشته رسیده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، فائو در این گزارش خاطرنشان کرد که قیمت مواد غذایی جهان برای هشتمین ماه متوالی افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان گفت: شاخص قیمت مواد غذایی فائو که تغییرات ماهانه قیمت های بین المللی مواد غذایی رایج را ردیابی می کند و روز  پنجشنبه منتشر شد، در ژانویه به طور متوسط 113.3 واحد بود که نسبت به دسامبر 2020 افزایش 4.3 درصدی را نشان می دهد و به بالاترین سطح از ژوئیه 2014 رسیده است.

بر اساس این گزارش، افزایش قیمت جهانی مواد غذایی در ماه ژانویه به علت افزایش قیمت غلات، روغنهای گیاهی و شکر صورت گرفته است.

در ژانویه، شاخص قیمت غلات فائو افزایش ماهانه 7.1 درصدی را نشان داد که بیشترین افزایش مربوط به قیمت بین المللی ذرت بود که 11.2 درصد صعود کرد و اکنون 42.3 درصد بالاتر از سطح ژانویه 2020 است.

در این گزارش آمده است که قیمت گندم 6.8 درصد افزایش یافت که ناشی از صعود تقاضای جهانی و پیش بینی ها برای کاهش فروش از سوی فدراسیون روسیه است.

شاخص قیمت روغن نباتی فائو در این ماه 5.8 درصد افزایش یافت و به بالاترین سطح خود از ماه مه 2012 رسیده است.

شاخص قیمت شکر فائو 8.1 درصد بالاتر از ماه دسامبر بود، شاخص قیمت لبنیات این سازمان 1.6 درصد افزایش یافت، و شاخص قیمت گوشت فائو یک درصد نسبت به دسامبر افزایش نشان داد.

پربیننده ترین قیمت گوشت قرمز رشد کرد کاهش قیمت خیار و سبزی طی ۲۰روز آینده نرخ هر کیلو دام سبک ۴۹هزار تومان اعلام شد تخم مرغ بالاتر از شانه‌ای ۳۱هزار تومان گرانفروشی است بیش از یک میلیون هزار قطعه طیور مبتلا به آنفلوانزای حاد معدوم شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت غلات قیمت غلات مواد غذایی شاخص قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۶۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درجا زدن فدرال رزرو آمریکا نردبان طلای جهانی شد

قیمت طلا امروز پنجشنبه پس از اینکه فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را طبق انتظار ثابت نگه داشت و نشان داد که همچنان به سمت کاهش احتمالی نرخ می‌رود، افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا ۰.۳ درصد افزایش یافت و پس از افزایش بیش از یک درصدی جلسه قبل به ۲۳۲۳ دلار و ۶۶ سنت رسید. هر اونس طلای آمریکا با یک درصد افزایش به ۲۳۳۳ دلار و ۳۰ سنت رسید.

سرمایه‌گذاران منتظر گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات‌متحده هستند که در روز جمعه منتشر می‌شود. گزارش اشتغال روز چهارشنبه نشان داد که حقوق و دستمزد خصوصی ایالات‌متحده در آوریل بیش از حد انتظار افزایش یافته است. گزارشی از وزارت کار ایالات متحده نشان داد که فرصت‌های شغلی ایالات‌متحده در ماه مارس به کمترین میزان در سه سال گذشته رسیده است، در حالی که تعداد افرادی که شغل خود را ترک می‌کنند کاهش یافته است.

طبق گزارش شورای جهانی طلا، تقاضای جهانی طلا انعطاف‌پذیری را نشان داد و سالانه سه درصد رشد کرد و به ۱۲۳۸ تن در سه ماهه اول رسید که قوی‌ترین شروع یک سال از سال ۲۰۱۶ را نشان می‌دهد. بر اساس گزارش شورای جهانی طلا علیرغم افزایش هشت درصدی تقاضای طلا در هند در سه ماهه مارس، افزایش قیمت‌های اخیر چالشی را ایجاد می‌کند که به طور بالقوه منجر به پایین‌ترین مصرف سالانه در چهار سال گذشته می‌شود.

طبق گزارش رویترز، نقره با ۰.۶ درصد افزایش به ۲۶.۷۹ دلار در هر اونس رسید، پلاتین با حدود یک درصد افزایش به ۹۵۸.۹۵ دلار و پالادیوم ۰.۸ درصد افزایش یافت و به ۹۵۶.۳۱ دلار رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درجا زدن فدرال رزرو آمریکا نردبان طلای جهانی شد
  • محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد
  • طلای جهانی سقوط کرد
  • ارزش های اخلاقی در ایرانیان بالاترین رتبه را در جهان دارد
  • بحران گرانی در اسرائیل؛ بنزین 2 دلار شد، مواد غذایی 20 درصد گران شد
  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱