Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام نصوری نصوری برلزوم الگوگیری از سیره عملی حضرت زهرا(س) در ولایتمداری تاکید کرد وگفت: در ایام ولادت زهرای مرضیه مجموعه فعالان فرهنگ مهدوی با الگو قرار دادن این بانوی فداکار از امام دوران خود دفاع کنند و راه آن حضرت را دنبال نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «محمدرضا نصوری» با حضور مجازی در آئین گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) ضمن تجلیل از مربیان بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) در مازندران و تبریک این میلاد بابرکت به همه سربازان ولیعصر(عج)، گفت: از خدای بزرگ می خواهم که همه مارا در مسیر ترویج وتعمیق فرهنگ مهدویت  یاری نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) در مازندران اظهار کرد: هنگامى كه فاطمه زهرا (سلام الله علیها) به دنيا آمد. فرشته وحى بر وجود مبارك رسول خدا (ص) نازل گشت و از جانب پروردگار مهربان بر وى پيام آورد كه خداوند تبارك و تعالى بر تو و فرزند نو رسيده‏ ات درود مى ‏فرستد.  رسول خدا (ص) با شنيدن خبر تولد فاطمه (سلام الله علیها) در مقابل پروردگار سر به سجده‏ ى شكر گذارد و خداى عزوجل را بر عطاى اين نعمت مبارك و خجسته سپاس گفت.

 

حجت الاسلام نصوری افزود: اگر اندکی به عمق مفهوم فاطمه بودن توجه کنیم در می‌یابیم که این یکی از بزرگ‌ترین محبت‌های خداوندی به بشریت بوده است. در روایتی آمده که پیامبر اکرم (ص) خطاب به حضرت على (ع) فرمود: آیا می‌دانى چرا دخترم را فاطمه نامیدم؟ حضرت على (ع)  فرمود: اى رسول خدا، به چه دلیل؟ پیامبر (ص) فرمود: براى اینکه او و شیعیانش از آتش حفظ می شوند.

 

وی بیان کرد: بر اساس روایتی حضرت فاطمه زهرا (س) در قیامت حاضر می‌شوند و همچون مرغی که دانه را از میان خاک برمی‌چیند، محبان و حتی محّبِ محبانشان را انتخاب و از عذاب جهنم نجات می‌دهند و به بهشت می‌برند و این یعنی یک رفتار منجی‌گرایانه از سوی حضرت فاطمه زهرا (س)، بزرگواری که با یک رفتار مادرانه تمام محبان و شیعیانشان را در آن شرایط پناه می‌دهند.

 

حجت الاسلام نصوری برلزوم الگوگیری از سیره عملی دردانه نبی مکرم اسلام(ص) در ولایتمداری تاکید کرد و افزود: سیره فاطمی(س) و سبک زندگی مهدوی این است که هر دوی این حضرات(ع)، از مردم و ستمگران زمان خود دوری گزیدند، حضرت فاطمه(س) تلاش های بسیار کردند تا مانع انحراف به وجود آمده در امت شوند و برای حفظ و تثبیت ولایت امیرمومنان(ع) مبارزه کردند .

وی ادامه داد: وجود مقدس امام مهدی(عج) نیز از ستمگران دوری می کنند و به ناچار در پس پرده غیبت قرار گرفته اند اما در زمان مناسب ظهور و برنامه های مقدر الهی را پیاده می کنند.

 

حجت الاسلام نصوری برلزوم امام شناسی و دفاع از حریم ولایت تاکید کرد و گفت: تلاش های حضرت فاطمه(س) در حمایت از ولایت و رفتن به در خانه مهاجرین و انصار و یادآوری بیعت آنها با امیرمومنان(ع) در غدیر نوعی روش حمایت از امام زمان خود هست. 

 

وی خاطرنشان شد:حضرت زهرا(س) با آن عظمتِ مقام و جایگاه، تواضعی بی مثال در مقابل ولایت دارند و حتی از جان خود و فرزندشان در این مسیر می گذرند.

 

حجت الاسلام نصوری بیان کرد:همه ی اینها نشان از امام شناسی و زمان شناسی و دشمن شناسی حضرت زهرا(س) می باشد تا جایی که امام مهدی(عج) ایشان را الگوی خود معرفی می کند یعنی زهرای مرضیه فقط الگوی زنان نیست بلکه الگوی بشریت می باشد.  در ایام ولادت باسعادت زهرای مرضیه مجموعه فعالان فرهنگ مهدوی باید با الگو قرار دادن این بانوی فداکار از امام دوران خود دفاع کنند و راه آن بانوی دوعالم را دنبال نمایند.

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: ولادت حضرت زهرا س امام شناسی ولایتمداری حجت الاسلام نصوری فرهنگ مهدوی حضرت زهرا س فاطمه زهرا حضرت فاطمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۶۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول

‎به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالحمید صادق جولا، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول از برگزاری محفل شعر گویشی با حضور شاعران بختیاری، عربی و دزفولی در آستانه بیست و یکمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) خبر داد.

وی افزود: «این محفل شعر، فرصتی برای نمایش غنای فرهنگی و هنری دزفول و تجلیل از مقام شامخ امام رضا (ع) خواهد بود. شاعرانی از گویش‌های مختلف، اشعار خود را تقدیم حضرت می‌کنند و این، نمادی از وحدت و همدلی در پرتو محبت اهل بیت (ع) است.

جولا گفت: برنامه‌های چاووشی‌خوانی و آیین پا منبری، که از سنت‌های دیرینه دزفول است هم در این مراسم اجرا خواهد شد. حضور مدیرکل ارشاد خوزستان، رییس حوزه هنری استان و فرماندار دزفول، نشان از اهمیت این رویداد دارد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول ادامه داد: شهر دزفول قدمگاه حضرت رضا (ع) محسوب می‌شود و همواره میزبان رویدادهای فرهنگی و مذهبی بوده که فرصتی برای ترویج فرهنگ رضوی و تقویت پیوندهای معنوی جامعه است. از هنرمندان و شاعران شهرستان دعوت شده تا با حضور خود، به این مراسم غنا بخشند. همچنین، خدام آستان حضرت محمد بن موسی کاظم معروف به حضرت سبزه قبا (ع) با لباس‌های سنتی، در این مراسم حضور داشته و به اجرای مراسم در قدمگاه ایشان می پردازند.

کد خبر 6094918 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • نخستین رویداد جایزه « استاد مویدی» برگزار شد
  • تجلیل از منتخبین رویداد‌های فرهنگی استان یزد
  • برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول
  • تکمیل بخش عمده بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت تا آخر شهریور
  • توزیع ۱۰۰ بسته معیشتی در سپیدان
  • مراسم دسته روی شهادت امام جعفر صادق (ع)در مازندران برگزار می شود
  • جامعه نیازمند بهره‌گیری از سیره عملی شهید مطهری است
  • گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است
  • تجلیل از فعالان و مبلغان فرهنگی منطقه پدافند هوایی شمال شرق در حرم مطهر رضوی 
  • مشکل برگزاری کنسرت موسیقی در بوشهر حل شد؟