Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از فارس؛ حجت الاسلام احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انحصار قیمت گذاری محصولات کشاورزی از دست دولت خارج شده است، اظهار داشت: طرح دوفوریتی اصلاح قیمت گذاری و خرید محصولات استراتژیک بخش کشاورزی با پیگیری‌های مستمر اعضای هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی به تصویب نمایندگان مجلس رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه این طرح یکی از مطالبات جدی کشاورزان در چند سال اخیر بوده است، افزود: بر اساس این طرح، انحصار قیمت گذاری محصولات کشاورزی که پیش از این در دست شورای اقتصاد بود، شکسته شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گندم اساسی‌ترین محصول ما است که با نازلترین قیمت از کشاورزان خریداری می‌شود؛ در اصلاحیه‌ای که در قانون خرید انجام دادیم، مصوب شد که از این به بعد در شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی، کشاورزان هم حضور داشته باشند.

آزادی خواه اظهار داشت: از آنجا که کشمش یکی از محصولات مهم و اساسی شهر جهانی انگور است و بیش از نیمی از صادرات استان همدان را به خود اختصاص داده، اولویت مجلس بر شامل شدن کشمش در خرید تضمینی است این در حالی است که طرح خرید تضمینی محصولات کشاورزی امنیت غذایی و انگیزه کشاورزان برای تولید بیشتر را بالا می‌برد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: در قانون قبلی که مربوط به سال ۶۸ است، شورای اقتصاد تکلیف را روشن می‌کرد، اما در اصلاح طرح شورای قیمت‌گذاری از سه گروه متشکل از نمایندگان دولت، تشکل‌های مرتبط و تولیدکنندگان و کشاورزان تشکیل شده است.

رییس مجمع نمایندگان استان همدان گفت: در شورای جدید سه نفر از نمایندگان دولت، سه نفر از تشکل‌های مرتبط و سه نفر از تولیدکنندگان و کشاورزان حضور دارند و کشاورزان خودشان در تصمیم‌گیری دخالت می‌کنند.

آزادیخواه بیان کرد: عمده مسائلی که در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد، در حوزه اقتصادی و به منظور کاهش بخش عمده‌ای از مشکلات مردم و جامعه است.

وی ضمن تشکر از اقدامات حمایتی بانک کشاورزی از کشاورزان خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های فراوان مشکل تهیه پودر کربنات پتاسیم و روغن سبزه باغدران برطرف شده است؛ اما افزایش قیمت نهاده‌های کشاورزی از جمله پودر کربنات پتاسیم را معضلی بزرگ برای کشاورزان قلمداد کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: علی انصاریان دهه فجر حکومت پهلوی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر اسدالله اسدی اصلاح قیمت گذاری خرید محصولات کشاورزی احد آزادیخواه علی انصاریان دهه فجر حکومت پهلوی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر اسدالله اسدی قیمت گذاری محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۶۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران از آغاز برداشت محصول گندم از مزارع آبی و دیم شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام؛ جلال یوسفی امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال زراعی جاری ۶۷ هزار هکتار از اراضی زراعی شهرستان به کشت محصول گندم اختصاص یافته است که تاکنون بیش از ۲۵ هزار تن گندم از مزارع برداشت شده، و در مجموع پیش‌بینی برداشت ۲۳۰ هزار تن داریم.

وی اضافه کرد: ۱۷ مرکز خرید در این شهرستان آماده خرید گندم از کشاورزان است و همچنین هماهنگی‌های لازم به منظور تأمین سوخت کمباین‌ها و انجام معاینه فنی انجام گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی دهلران ادامه داد: در حال حاضر ۲۵۰ کمباین در مزارع شهرستان جهت برداشت محصول وجود دارد، هماهنگی‌های لازم برای ورود کمباین‌های به منطقه صورت گرفته است و به زودی در شهرستان مستقر خواهند شد.

یوسفی گفت: با توجه به اینکه نرخ برداشت غلات توسط کمباین از روزهای ابتدای برداشت به کشاورزان و کمباین داران اطلاع رسانی شده است، کشاورزان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف به جهاد کشاورزی مراجعه تا از طریق مراجع قانونی و تعزیرات حکومتی برخورد شود.

وی با اشاره به رکورد تاریخی تولید کلزا در شهرستان دهلران، گفت: در سال جاری بیش از ۱۹ هزار تن دانه روغنی از مزارع کلزا برداشت شد که این میزان برداشت در طول تاریخ کشاورزی شهرستان دهلران بی‌سابقه است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران تاکید کرد: با توجه به صدمات جبران ناپذیر آتش زدن بقایای محصولات، کشاورزان از سوزاندن کاه و کلش و بقایای گیاهی در مزارع جداً خودداری کنند

کد خبر 747991

دیگر خبرها

  • توزیع ۱۱ هزار تن انواع کود بین کشاورزان
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • مدیران استان بوشهر برای رفع مشکلات کشاورزان پای کار باشند
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی
  • کشت قراردادی مهم‌ترین ابزار برای اجرای الگوی کشت
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • عملیات وعده صادق تابوی شکست‌ناپذیری اسرائیل را درهم شکست
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار