Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@14:56:12 GMT

داستان یک مبارز منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۱۶۸۱۱

داستان یک مبارز منتشر شد

کتاب «خاطرات عزت شاهی» اثر محسن کاظمی در انتشارات سوره مهر منتشرشد.

به گزارش برنا، کتاب «خاطرات عزت شاهی» اثر محسن کاظمی در انتشارات سوره مهر منتشرشد. این اثر خاطرات عزت الله مطهری معروف به عزت شاهی را روایت می‌کند.وی سال ۱۳۵۲ در خوانسار به دنیا آمد و دوران کودکی اش را در خانواد ه‌ای فقیر و مذهبی گذراند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عزت شاهی ابتدا به کار در یک کوره پرداخت، پس از پایان تحصیلاتش در مقطع ششم ابتدایی قدیم به تهران عزیمت کرد و در بازار تهران مشغول به کار شد.وی فعالیت‌های سیاسی اش را از طریق رابطه با هیئت‌های مؤتلفه اسلامی آغاز کرد؛ پس از آن در پایه گذاری جبهه آزادی بخش ملی ایران شد و در بهم هم زدن بازی فوتبال ایران و اسرائیل در ورزشگاه امجدیه در سال ۱۳۴۵ مشارکت کرد.

او که یکی از برجسته‌ترین مخالفان سیاسی در رژیم گذشته بود،به ۱۵ سال حبس محکوم شد؛پس از سال‌ها شکنجه و اسارت در سال ۱۳۵۷ به همراه گروهی از دیگر زندانیان آزاد شد.شاهی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به جز مدت کوتاهی فعالیت در کمیته هیچ مسئولیتی به عهده نداشت.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «در روز‌های آخری که در زندان اوین بودم صفر قهرمانی به من گفت: عزت! خوشا به حالتان، شما آزاد می‌شوید، شما صاحب دارید، خدا دارید، خمینی دارید، مردم از شما حمایت می‌کنند و... گفت: اگر بیرون رفتید ما را فراموش نکنید و هوای ما را داشته باشید. گفتم صفرخان! عمر آدم معلوم نیست که چقدر باشد یک وقت دیدی افتاد و مرد.»

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سوره مهر محسن کاظمی خاطرات عزت شاهی عزت شاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۶۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاپ دوم کتاب «ترجیع‌بند در شعر نو» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این کتاب ضمن مرور و بررسی کارکرد ترجیع‌بند در شعر کلاسیک و نیز دوران مشروطیت، به بررسی کارکردهای متفاوت بند ترجیعی در شعر معاصر و شعر نو فارسی پرداخته شده و با ذکر نمونه‌هایی از نیمایوشیج، اخوان ثالث، سهراب سپهری، احمد شاملو، گارسیا لورکا، آلن‌پو و … اهمیت آن از نظر شکل، ساختار و محتوا نشان داده شده است.

این کتاب را می توانید از طریق سایت‌های فروش کتاب تهیه کنید.

۲۲۰۵۷



برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900205

دیگر خبرها

  • داستان فلسطین آنقدر جذاب است که نیازی به تخیل ندارد
  • «مصلای تهران» یا «شهرآفتاب» داستان یک تلخی بی‌پایان
  • شمه‌ای از بی‌کفایتی پهلوی
  • داستان جذاب زندگی یک نوجوان در «جرئت و حقیقت»
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ چیزی جز گوشی لازم نیست
  • چاپ دوم کتاب «ترجیع‌بند در شعر نو» منتشر شد
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم نیست
  • کدام کتاب «سروش صحت» باعث صف طولانی در اصفهان شد؟