Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالله علیخانی با اشاره به اینکه صداوسیما میلی به تبلیغ فیلم‌های سینمایی ندارد تأکید کرد که تلویزیون با سینما دشمنی دارد.

عبدالله علیخانی تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: تلویزیون اولین و بهترین رسانه برای تبلیغ فیلم‌های سینمایی است که می‌تواند با تبلیغات مناسب به آثار سینمایی در فروش بیشتر کمک کند اما متأسفانه تلویزیون ما میلی به انجام این کار ندارد و این ضربه بزرگی است که به سینما از سوی تلویزیون وارد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیخانی تصریح کرد: به طور قطع بیش از فضای مجازی و تبلیغات محیطی تلویزیون‌ است که می‌تواند در تبلیغ فیلم‌های اکران شده کمک کند. وارد هر محیطی شوید حتی در یک کارگاه نجاری می‌بینید که یک تلویزیون در گوشه کارگاه روشن است و در خانواده‌ها هم تلویزیون همیشه نقشی مهم برای کنار هم قرار دادن اعضای خانواده دارد اما متأسفانه تلویزیون ما با سینما دشمنی دارد و به نظر می‌رسد این تصور وجود دارد که تلویزیون ارث پدری مسئولان است چرا که اگر آن را متعلق به مردم می‌دانستند چنین سیاست‌هایی برای مدیریت آن به کار نمی‌بردند.

او افزود: حتی زمانی که تلویزیون تیزر فیلم‌های سینمایی را پخش می‌کرد در بسیاری مواقع شاهد بودیم سازمان صداوسیما مجوزی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر کرده را قبول نداشت و خود برای فیلم‌ها اظهار نظر می‌کرد و این عجیب‌ترین برخورد است که یک سازمان در کشور مجوز یک وزارتخانه را قبول نداشته باشد و خودش دوباره فیلم‌ها را مورد ارزیابی قرار دهد.

این تهیه‌کننده در ادامه تأکید کرد: تبلیغات محیطی در کشور ما بسیار گرانقیمت است و بیشتر برای کارخانه‌دارها مناسب است که می‌توانند از پس هزینه آن بر آیند یا حتی هزینه تبلیغاتی که پرداخت کرده‌اند را در بالا بردن قیمت اجناس خود تأمین کنند. در سینما چنین امکانی وجود ندارد و نمی‌شود شما با تبلیغات بیشتر قیمت بلیت را افزایش دهید تا بودجه تبلیغات را تأمین کنید. صاحبان فیلم‌های سینمایی به خصوص فیلمسازان مستقل از پس تأمین این بودجه‌های بالا برای تبلیغات آثار خود برنمی‌آیند.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «تکیه بر باد» خاطرنشان کرد: در این بین تنها فضای مجازی باقی می‌ماند و از آنجا که فضای مجازی متعلق به بخش خصوصی است شرایط در آن بسیار بهتر است اما یک معیار مشخص در تعیین قیمت‌ها وجود ندارد و البته تأثیر آن نیز به اندازه تلویزیون و تبلیغات شهری نیست. به نظر من همچنان تلویزیون تأثیرگذارترین رسانه در تبلیغ فیلم‌های سینمایی است و در این بین فضای مجازی را کم‌تأثیرترین می‌دانم چرا که مردم اعتماد چندانی به این رسانه ندارند و واقعاً بسیاری از مطالبی که در آن مطرح می‌شود کذب است و حتی در برخی مواقع کارکردی مخرب دارد. به همین دلیل بسیاری از سینماگران ترجیح می‌دهند از فضای مجازی استفاده نکنند.

علیخانی در پایان اظهار داشت: در کشور ما تنها در بلیت مترو و اتوبوس و سینما است که هیچ بحثی بر سر قیمت وجود ندارد و در همه اجناس و خدمات می‌بینیم که قیمت‌ها یکسان نیستند و هر جا هر کس به هر قیمتی که دلش خواست می‌تواند جنسش را بفروشد. سینما در همه جای دنیا شرایط خاصی دارد و دولت‌ها حامی فعالیت‌های فرهنگی هنری هستند. همانطور که برای دانشجویان و بازنشسته‌ها شرایط خاصی وجود دارد و برخی خدمات به آن‌ها رایگان صورت می‌گیرد برای اهالی هنر و سینما نیز باید در بحث تبلیغات شرایطی در نظر گرفته شود که بتوانند به فروش آثارشان امیدوار باشند و تبلیغات داشته باشند. متأسفانه وضعیت سینما هر روز بدتر می‌شود و کسی به فکر این هنر ارزشمند نیست.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: صداوسیما تبلیغات سینما عبدالله علیخانی تبلیغ فیلم های سینمایی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۶۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) تبلیغ عجیب تلویزیون هنگام پخش بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید

تبلیغ عجیب صداوسیما در هنگام پخش بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید به سوژه کاربران فضای مجازی تبدیل شده است.

دیگر خبرها

  • (عکس) تبلیغ عجیب تلویزیون هنگام پخش بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید
  • بازیگر قدیمی سینما به کما رفت
  • جلوه‌نمایی دشمنان سلامتی در رسانه‌ها / تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان سلامت ممنوع است
  • چراغ سبز رسانه ملی به کالاهای آسیب‌رسان سلامت | توجیه عجیب برای تبلیغ این کالاها
  • بازیگر قدیمی سینما به کما رفت/ عکس
  • جلوه‌نمایی دشمنان سلامتی در رسانه‌ها / تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان سلامت؛ ممنوع
  • اعلام اولویتهای تولیدی از سوی رئیس سازمان سینمایی
  • راست و دروغ تبلیغ محصولات غذایی در تلویزیون
  • اعلام اولویت‌های تولیدی از سوی رییس سازمان سینمایی
  • به روز کردن صندلی‌های پردیس سینما بهمن سنندج با اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی