Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، همزمان با میلاد حضرت فاطمه‌(س) و در آستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، مراسم افتتاحیه اولین هیئت مذهبی استادان دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی و حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌رضا رجالی تهرانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و جمعی از استادان دانشگاه آزاد اسلامی در واحد تهران مرکز برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم، ضمن تبریک خجسته میلاد حضرت فاطمه(س) و چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با اشاره به برکات حضرت زهرا(س) در چهار عنوان، گفت: اولین برکات حضرت زهرا(س) برکت اعتقادی-مذهبی است که بنیاد مذهب شیعه نشات گرفته از فداکاری‌های این بانوی والامقام است. دومین برکت حضرت زهرا(س) برکت علمی است. خطبه فدکیه و صحیفه فاطمیه که علم اول و آخر در آن نهفته شده، از برکات علمی حضرت صدیقه‌طاهره(س) است.

شریفانی با اشاره به سومین برکت حضرت زهرا(س) افزود: برکات خانوادگی حضرت و تربیت خانوادگی ایشان در نوع خودش در طول تاریخ بی‌نظیر است. برکات الگویی چهارمین برکت حضرت فاطمه(س) است. برکات الگویی ایشان نسبت به حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) و نسبت به تدبیر فردی هر انسانی ستودنی است.

وی در ادامه، به منزلت انقلاب اسلامی در میان انقلاب‌های دنیا و بی‌نظیر بودن این انقلاب بعد از پیامبر اسلام (ص) در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی در ابعاد گوناگون از جمله رهبری، مردم و دشمنان منحصربه‌فرد، راه خود را علیرغم همه مشکلات پیش برده و سربلند و سرافراز به مسیرش ادامه می‌دهد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، با بیان وظایف مهم استادان در رابطه با انقلاب، گفت: استاد یک شخصیت عامی نیست، بلکه یک شخصیت فرهیخته است که باید عالمانه و منصفانه قبل و بعد از انقلاب را در عرصه‌های مختلف مورد ارزیابی و تبیین قرار دهد و یک نگاه عادلانه به برکات انقلاب داشته باشد. استادان وظیفه دارند در جلسه‌های هم‌اندیشی، هیئت‌های اندیشه‌ورز، کلاس‌های درس و حتی در خانواده‌ها با عنایت به دو مقوله علم و انصاف انقلاب را قضاوت کنند.

شریفانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت هیئت‌های مذهبی، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های فرهنگی که ریشه در عواطف، معنویت و اعتقاد مردم ایران دارد، هیئت‌های مذهبی است. این هیئت‌ها یکی از بهترین محفل‌هایی است که همیشه مورد توصیه اهل‌بیت (ع) بوده و آن بزرگواران توصیه به برگزاری محافلی داشتند که در آن معارف اهل بیت و احیاء امر ایشان است.

وی خاطرنشان کرد: در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی بنا داریم در کل استان‌ها هیئت مذهبی استادان را راه‌اندازی کنیم به خصوص در تهران به دلیل گستره وجود استادان ارزشمند.

 شریفانی در پایان گفت: در این هیئت‌های مذهبی سالانه حداقل پنج نشست عمومی؛ در ولادت حضرت زهرا(س)، عید غدیر و یا ولادت امام عصر(عج) و سه مراسم عزاداری مثل ۲۸ صفر، تاسوعا و عاشورای و یا اربعین حسینی و شهادت امیرالمومنین برگزار می‌کنیم که این‌ها توسط هیات امنا تصویب شد. مایلیم از بین استادان علاقمند و مقبول بین استادان هر واحد دانشگاهی استان تهران، یک نفر در هیات امنا حضور داشته باشد و نشست‌های ماهانه هم به صورت محدودتر داشته باشیم.

به مناسبت میلاد باسعادت حضرت فاطمه‌الزهرا(س)، هیئت مذهبی استادان «هیئت مذهبی فاطمه الزهرا(س)» نام گرفت.

همچنین در این مراسم پرچم گنبد حرم مطهر حضرت معصومه(س) جهت تبرک به مجلس آورده شد که فضای معنوی خاصی به جلسه بخشید.

انتهای پیام/

مسعود کیخا کد خبر: 1088717 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۷۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد شهرکرد در حمایت از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از چهارمحال و بختیاری، مراسم تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در اعتراض به برخورد خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با دانشجویان تجمع‌کننده حامی فلسطین، برگزار شد.

اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در جوار قبور مطهر شهدای گمنام دانشگاه، با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، انزجار خویش از این دو کشور ظالم و خونخوار و نیز حمایت خود از دانشجویان حامی فلسطین را اعلام کردند و بیانیه‌ای در همین راستا قرائت شد.

متن کامل بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

تجمع استادان و دانشجویان دانشگاه‌های مطرح جهان، به‌خصوص در آمریکا و اروپا، در چند روز گذشته، علیه جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی، نشان داد که روح آزادمردی و انسان‌دوستی در قلب‌های دانشگاهیان در سراسر دنیا، زنده است؛ این جنبش‌ها و خیزش‌ها نشان می‌دهد که وجدان بیدار استادان و دانشجویان در تمام دانشگاه‌های جهان، ظلم و ستم اقلیتی رو به زوال، بر مردمی با پشتوانه‌ای به وسعت تاریخ را برنمی‌تابند و بی‌شک صبح پیروزی نزدیک است؛ همچنان که امامین انقلاب اسلامی ایران، مکرراً وعده آن را داده‌اند؛ از سوی دیگر سرکوب و دستگیری معترضین نشان داد که شعار رنگ‌ورو باخته دموکراسی و آزادی بیان، در دنیای غرب، خالی از محتوا است.

حمله پلیس به دانشجویان و بازداشت استادان آزادی‌خواه و عدالت‌طلب آمریکایی و اروپایی که بر علیه حمایت از نسل‌کشی در غزه، اقدام انسان‌دوستانه، انجام داده‌اند، بیانگر این است که سردمداران و هیئت حاکمه آمریکا، حاضرند، استادان و دانشجویان خود را قربانی‌امیال پست صهیونیست‌ها کنند.

ما استادان، کارمندان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، همراه و هم‌زبان با سایر دانشگاهیان کشور، ضمن اعلام انزجار از نسل‌کشی و جنایات وحشیانه رژیم غاصب، حمایت خود را از جنبش جهانی دانشگاهی، علیه این اقلیت سفاک، اعلام می‌کنیم و معتقدیم که سازمان‌های بین‌المللی در این زمینه، باید ورود کرده و وحشی‌گری در غزه را متوقف کنند؛ همچنین عدالت‌طلبی، آزادی‌خواهی و اعتراض به این آدم‌کشی‌ها را حق هر انسان آزاده‌ای، از جمله فرهیختگان دانشگاهی می‌دانیم و سرکوب این نوع اعتراضات را به شدت محکوم می‌کنیم.

والسلام علیکم و رحمت‌الله و برکاته

دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد

خبرنگار: محمدرضا نیازی شهرکی

انتهای پیام/

کد خبر: 1228777 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال فلسطین آمریکا اسرائیل جنبش دانشجویی نقض آزادی بیان

دیگر خبرها

  • اولین دانشکده علوم خانواده ایران در دانشگاه تهران افتتاح شد
  • استادان مفاهیم روز جهان را به دانشجویان آموزش دهند
  • تجلیل از استادان نمونه دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در سال ۱۴۰۳
  • دکتر طهرانچی روز معلم را تبریک گفت
  • حرمت‌گزاری به مقام والای استاد، باید بیش و پیش از هر آیینی مدنظر باشد
  • طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی به تربیت مبتنی بر روایت تاریخ توجه می‌کند
  • مجتمع آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی البرز افتتاح شد
  • ۵ اصفهانی در بین پراستنادترین استادان دانشگاه آزاد اسلامی
  • ۶۵ عضو هیئت علمی نمونه کشوری معرفی شدند/ حضور پررنگ معاونان وزیر علوم در بین استادان برتر!
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد شهرکرد در حمایت از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین