Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-27@13:14:45 GMT

چرا به طور دائمی احساس خستگی می‌کنید؟

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۱۷۵۱۰

چرا به طور دائمی احساس خستگی می‌کنید؟

افرادی که به طور مستمر از خستگی دائمی گلایه دارند، احتمال دارد به خستگی آدرنال مبتلا شده باشند.

به گزارش شریان نیوز، به نقل از هلث دِرِکت، اگر از جمله افرادی هستید که به صورت دائمی احساس خستگی می‌کنید، احتمال دارد به «خستگی آدرنال» مبتلا شده باشید. هنوز تعریف دقیق و مشخصی از خستگی آدرنال ارائه نشده، با این حال، علائم آن به طور مشخص از سوی متخصصان تشریح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع، پزشکان از واژه خستگی آدرنال برای تشریح ترکیبی از علائم مختلف که شامل موارد ذیل می‌شود، استفاده می‌کنند:

۱- بی حالی و خستگی
۲- بدن درد
۳- حالت اضطراب
۴- فشار خون پایین
۵- اختلالات خواب
۶- مشکلات گوارشی
۷- میل شدید به خوردن نمک و غذا‌های شور

غدد آدرنال در بالای کلیه‌ها قرار دارند و وظیفه تولید هورمون‌های مختلف برای مبارزه با شرایط دشوار و سخت را برعهده دارند. برخی بر این باورند، زمانی که غدد فوق کلیه (آدرنال) بیش از حد کار کنند، دیگر نمی‌توانند هورمون کافی تولید کنند. این نظریه برای نخستین بار در سال ۱۹۹۸ مطرح شد، اما تاکنون شواهد قطعی علمی برای اثبات آن ارائه نشده است.

توصیه‌های زیادی برای خلاصی از خستگی آدرنال از سوی متخصصان ارائه شده است. ساده‌ترین راهکار ترک مصرف مشروبات الکلی، استعمال دخانیات، مصرف مواد مخدر و کافئین است. همچنین این افراد باید از رژیم غذایی خاصی پیروی کنند و بیشتر بخوابند. مجموع این اقدامات می‌تواند حال شما را بهتر کند.

برخی پزشکان ممکن است برای تسکین علائم خستگی آدرنال به شما مکمل‌ها و ویتامین تجویز کنند. با این وجود، هیچ گاه بدون مشورت با پزشک اقدام به مصرف مکمل‌های غذایی نکنید، زیرا این موضوع می‌تواند با مصرف سایر دارو‌ها تداخل داشته باشد.

اگر به طور دائمی از خستگی رنج می‌برید به طوری که پس از مدتی همچنان علائم آن را دارید، حتما به پزشک مراجعه کنید. پزشک می‌تواند با معاینه بالینی و نیز مشاهده علائم به مشکل شما پی ببرد. برخی موارد کمبود آهن و یا کم کاری تیروئید می‌تواند منجر به بی حالی و خستگی فرد شود. از این رو، با حل کردن این موضوع می‌توانید باعث بهبود حال عمومی خود شوید.

کم کاری غدد آدرنال خود می‌تواند باعث بیماری‌های دیگر مانند بیماری آدیسون شود. علائم بیماری آدیسون شامل مواردی مانند خستگی و بی حالی، بدن درد، کاهش وزن بدون دلیل منطقی، کاهش فشار خون، سبکی سر، از دست دادن موی بدن و رنگ پریدگی پوست است.

با این حال، باید در نظر داشت موارد زیادی می‌تواند باعث ایجاد خستگی دائمی در افراد شود. برای مثال، سبک زندگی یکی از این موارد است. از رایج‌ترین دلایل ایجاد خستگی که با خستگی آدرنال تفاوت دارد می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱- کارکردن زیاد
۲- زندگی خانوادگی و شلوغ
۳- نداشتن خواب کافی
۴- فعالیت خیلی زیاد و یا خیلی کم جسمی
۵- نداشتن یک رژیم غذایی سالم
۶- مصرف نوشیدنی‌های الکلی یا زیاده روی در مصرف آن
۷- مشکلات مرتبط با سلامت روانی مانند اضطراب  یا افسردگی

منبع: شریان

کلیدواژه: خستگی آدرنال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۷۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیتسیپاس: نادال در زمین بی‌رحم است

تنیسور شماره ۷ جهان خاطراتش از نخستین بازی با رافائل نادال اسپانیایی در فینال مسابقات ATP-۵۰۰ بارسلون (اسپانیا) در سال ۲۰۱۸ را بیان کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از یورو اسپورت؛ استفانوس سیتسیپاس با اشاره به حضور دوباره رافائل نادال در تورنمنت‌های تنیس گفت: نادال در زمین بازی بی‌رحم است. نخستین بار زمانی که با او در بارسلونا بازی کردم، این را احساس کردم. انرژی و نگرش مصمم او را به یاد دارم. انگار ورزشگاه متعلق به اوست. من آن را در مسابقات با تنیسورهای دیگر احساس نکردم.

تنیسور شماره 7 جهان افزود: از برخی جهات نادال واقعاً ترسناک است. قبل از بازی فینال تورنمنت بارسلونا در سال 2018 عادت نداشتم چنین احساساتی را تجربه کنم، بنابراین این خاطرات هنوز با من هستند. انطباق با این امر زمان برد. البته من با تماشای نادال بزرگ شدم. من پوستری از او در اتاقم آویزان کرده بودم. بنابراین در ابتدا مقاومت در برابر او دشوار بود، او قهرمان دوران کودکی من است.

اظهارات سینر درباره عبور از نواک و شکست دادن نادال

استفانوس سیتسیپاس در ادامه اظهار داشت: چندین مسابقه طول کشید تا این حس از بین برود. از این گذشته، من رافا را در مادرید در سال 2019 شکست دادم. این یک دستاورد بزرگ بود. فکر می‌کنم این یکی از بهترین پیروزی‌های من مقابل اوست. من به رافا احترام می‌گذارم، زیرا او کاری کرد که هیچ‌کس به جز فدرر و جوکوویچ انجام نداده است. این سه بازیکن ورزش ما را به نهایت رساندند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • مسمومیت با قارچ‌های وحشی رشد ۳ برابری داشته است / علائم مسمومیت را بشناسید
  • پرسپولیس جای خالی گوهری را احساس کرد!(عکس)
  • قفل‌ها این بار برای ستاره تیم‌ملی در آسیا بسته ماندند
  • آیا مصرف بیش از حد ویتامین دی برای بدن مضر است؟
  • چرا با تاریکی هوا احساس خواب آلودگی بیشتر می‌شود؟
  • پرسپولیس با خستگی راه مقابل آلومینیوم!
  • خستگی و سرعت غیر مجاز دو عامل تصادفات پایتخت
  • سیتسیپاس: نادال در زمین بی‌رحم است
  • مسمومیت تعدادی از مردم به دلیل مصرف قارچ‌های سمی در لرستان
  • درد قفسه سینه نشانه چه بیماری است؟